Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2006, 22:02
Alexanchez
Alexanchez is offline
Hoewel er al een vergelijkbaar topic was met terugkerende dromen, heb ik toch maar een eigen topic gemaakt die specifiek over mijn dromen gaat.

Het is namelijk zo dat ik de laatste tijd steeds vaker over hoogtevrees droom. Ik heb in het echt nooit méér hoogtevrees dan de meeste mensen, maar ik droom steeds vaker dat ik boven op een brug o.i.d. sta en dat ik niet meer durf te lopen ómdat ik hoogtevrees heb. Ik heb de laatste maand al zeker 6 keer een vergelijkbare droom gehad en het gekke is dus dat het vanuit het niets lijkt te komen. Hoewel ik het nog niet echt erg vind ofzo (ik kan er eigenlijk wel om lachen), ben ik wel een klein beetje bang dat als het vaak terug komt in m'n dromen, ik het ook in het echt krijg. Kan iemand mij vertellen of de kans groot is dat ik op deze manier een soort van hoogtevrees creëer? Ik zou ook wel willen weten waarom het hoogtevrees is geworden en geen andere fobie, zal hier een aanwijsbare reden voor moeten zijn?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2006, 00:04
Dennis27
Dennis27 is offline
Ik denk niet dat het letterlijk dat symboliseert wat je droomt. Misschien ben je 'wel bang om ergens afstand van te doen' ..als in...hoog staan (grote afstand) en bang zijn....ben niet erg creatief, maar hoop dat je snapt wat ik bedoel. Misschien heeft het ook wel geen betekenis. Ik ben geen droomdeskundige
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 15:25
Flijn
Flijn is offline
Ik heb geen idee of / wat het betekent, maar ik denk dat de kans dat je echte hoogtevrees ontwikkelt érg klein is. Dat heb je zelf in de hand. Dus als je gewoon met hoogtes omgaat zoals altijd, en niet de hele tijd denkt 'oh, dit vond ik eng in mijn droom, dus het is in het echt ook heel eng' is er vast niets aan de hand.
Oud 09-02-2006, 15:47
Verwijderd
hehe als je denkt dat je hoogtevrees gaat krijgen door je dromen, dan krijg je het ook. ik heb ook een periode erg veel dromen over hoogtevrees gehad. geen idee waarom. had niet het gevoel dat ik dat in het echt had. maar gek genoeg merkte ik een tijd later dat ik wel degelijk last had van hoogtevrees.
ik denk niet dat dit door de dromen komt, maar ik denk dat ik het al een tijd had, maar er later pas achterkwam.

tja boeie iedereen heeft vage terugkerende dromen. als je vaak droomt dat je iemand vermoord ga je toch ook niet denken dat je misschien wel moordenaar wordt. geen aandacht aan schenken.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 16:27
Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
Oma schreef op 09-02-2006 @ 16:47 :
hehe als je denkt dat je hoogtevrees gaat krijgen door je dromen, dan krijg je het ook.
Ja, daar heb je eigenlijk wel gelijk in. Ik laat het maar gewoon zitten. Heb er de afgelopen dagen ook niets meer van gemerkt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten