Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2006, 17:28
moniquejuh
moniquejuh is offline
Hoi, ik wil volgend jaar journalistiek gaan studeren aan Plantijn hogeschool in Antwerpen. Zijn hier misschien mensen die daar hebben gestudeerd of studeren?

Ik ben namelijk benieuwd naar de vakken, moeilijkheidsgraad e.d.

groetjes Monique
Oud 05-03-2006, 18:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik weet niet of je het weet maar voor veel opleidingen aan Hogescholen in Belgie heb je een vwo-diploma nodig als je uit Nederland komt, vraag dit dus goed na voor de opleiding die jij wilt gaan doen of Havo voldoende is.
Oud 05-03-2006, 19:24
moniquejuh
moniquejuh is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 05-03-2006 @ 19:16 :
Ik weet niet of je het weet maar voor veel opleidingen aan Hogescholen in Belgie heb je een vwo-diploma nodig als je uit Nederland komt, vraag dit dus goed na voor de opleiding die jij wilt gaan doen of Havo voldoende is.

Heb ik nog nooit iemand over gehoord, weet je misschien een site waar ik dat kan terug vinden?
Oud 06-03-2006, 08:53
Miracle
Miracle is offline
>> Studiekeuze
Oud 06-03-2006, 10:22
moniquejuh
moniquejuh is offline
Citaat:
Miracle schreef op 06-03-2006 @ 09:53 :
>> Studiekeuze
daar is dit gedeelte van het forum toch ook voor bedoeld als ik hierboven kijk dan zie ik dit staan: Index / School & Studie / Studiekeuze / journalistiek in Antwerpen. Waarom zit ik dan verkeerd?????

Waar kan ik dit onderwerp nu terug vinden of openen?

groetjes
Oud 06-03-2006, 10:33
Barry K
Barry K is offline
School & Studie...

Daar staat boven alle andere topics een subforum: studiekeuze... daar staat je topic nu
Oud 06-03-2006, 11:05
moniquejuh
moniquejuh is offline
Citaat:
Barry K schreef op 06-03-2006 @ 11:33 :
School & Studie...

Daar staat boven alle andere topics een subforum: studiekeuze... daar staat je topic nu
ok, zal ik hem eens gaan zoeken bedankt voor de info
Oud 06-03-2006, 11:31
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
moniquejuh schreef op 05-03-2006 @ 20:24 :
Heb ik nog nooit iemand over gehoord, weet je misschien een site waar ik dat kan terug vinden?
Ik denk dat je moet kijken op de site van de Hogeschool waar jij wilt gaan studeren en dan bij de toelatingseisen voor journalistiek. Als het daar niet bij staat zou ik voor de zekerheid even bellen ofzo. Het zou zonde zijn als je denkt dat je weet wat je wilt studeren en dat je dan niet toelaatbaar blijkt te zijn.
Oud 06-03-2006, 11:42
moniquejuh
moniquejuh is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-03-2006 @ 12:31 :
Ik denk dat je moet kijken op de site van de Hogeschool waar jij wilt gaan studeren en dan bij de toelatingseisen voor journalistiek. Als het daar niet bij staat zou ik voor de zekerheid even bellen ofzo. Het zou zonde zijn als je denkt dat je weet wat je wilt studeren en dat je dan niet toelaatbaar blijkt te zijn.
Ik heb twee weken geleden al geinformeerd bij de betreffende school. Heeft niet veel nut om op hun site te kijken naar de toelatingseisen, omdat het belgische systeem anders in elkaar steekt dan het nederlandse. Vandaar mijn vraag, zijn hier mensen die in Belgie op een hogeschool gestudeerd hebben.
Oud 07-03-2006, 07:48
Help Valentijn
Help Valentijn is offline
Met een tso (=havo?) en een aso (=vwo?) diploma kan je op elke Belgische universiteit of hoge school beginnen.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 09:49
Verwijderd
Citaat:
Help Valentijn schreef op 07-03-2006 @ 08:48 :
Met een tso (=havo?) en een aso (=vwo?) diploma kan je op elke Belgische universiteit of hoge school beginnen.
Ja maar volgens mij stellen ze andere eisen aan mensen die uit Nederland komen, het kan wel dat die alleen met vwo worden toegelaten..

Ik ken wel een paar mensen die journalistiek doen of gedaan hebben, dus misschien kan ik je wel helpen?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 16:48
moniquejuh
moniquejuh is offline
Citaat:
doezel schreef op 07-03-2006 @ 10:49 :
Ja maar volgens mij stellen ze andere eisen aan mensen die uit Nederland komen, het kan wel dat die alleen met vwo worden toegelaten..

Ik ken wel een paar mensen die journalistiek doen of gedaan hebben, dus misschien kan ik je wel helpen?
Hebben die journalistiek in Belgie gestudeerd? Ik ben namelijk wel heel erg benieuwd wat zij ervan vinden, verschillen met Nederland enzo.

groetjes
Oud 07-03-2006, 16:49
moniquejuh
moniquejuh is offline
Citaat:
Help Valentijn schreef op 07-03-2006 @ 08:48 :
mag ik je vragen welke vakken je hebt op de tso?? Kan ik kijken wat de overeenkomsten zijn met havo.

groetjes monique
Oud 09-03-2006, 22:35
Verwijderd
Citaat:
moniquejuh schreef op 07-03-2006 @ 17:48 :
Hebben die journalistiek in Belgie gestudeerd? Ik ben namelijk wel heel erg benieuwd wat zij ervan vinden, verschillen met Nederland enzo.

groetjes
Ja, ik ben van België

en je andere vraag: dat hangt ervan af welke richting je doet, kan vanalles zijn.. Je kan op deze site kijken, http://www.ond.vlaanderen.be/onderwi...graad=2&hs=311 maar ik denk niet dat je er veel aan hebt om dat te weten eigenlijk

Als je nog vragen hebt.. stel ze maar
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 19:03
moniquejuh
moniquejuh is offline
Citaat:
doezel schreef op 09-03-2006 @ 23:35 :
Ja, ik ben van België

en je andere vraag: dat hangt ervan af welke richting je doet, kan vanalles zijn.. Je kan op deze site kijken, http://www.ond.vlaanderen.be/onderwi...graad=2&hs=311 maar ik denk niet dat je er veel aan hebt om dat te weten eigenlijk

Als je nog vragen hebt.. stel ze maar
Bij jullie in Belgie is het allemaal wel een beetje anders geregeld idd, maar ik ga maar gewoon eens wachten op een reactie van de Plantijn hogeschool of ze me willen of niet !!

groetjes
Reageren

Regels voor berichten