Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2006, 14:41
-(L)-
Ik voel me al meer dan 'n half jaar niet goed. Ik weet niet precies wat er aan de hand is, alleen dat ik me niet goed voel en dat ik veel last heb van stemmingswisselingen. Hiermee ben ik ongeveer 'n maand geleden mee naar mn huisarts geweest. Zij heeft me doorgestuurd naar een psycholoog. Hier moet ik volgende week naartoe. Maar nu komt m'n probleem;
3 weken geleden kreeg ik iets met m'n vriend. En sindsdien voel ik me geweldig. Ik snap wel dat 't gewoon door de verliefdheid komt dat ik me nu goed voel, maar wat moet ik nu tegen die psycholoog zeggen? Ik ga er tenslotte naartoe omdat ik me niet goed voel(de)...
(Afzeggen omdat ik me nu (tijdelijk) goed voel, lijkt me eigenlijk ook de oplossing niet)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2006, 14:50
Nolita
Nolita is offline
Precies wat je hier zegt, misschien? Het is toch helemaal niet raar ofzo, dat je je goed voelt omdat je verliefd bent? Maar daardoor zijn die problemen van voor die tijd er nog wel..
Oud 02-02-2006, 16:38
Sinqi
Sinqi is offline
't Kan zijn dat je je nu goed voelt, maar wie weet hoe je je voelt als je bij de psycholoog bent. Misschien zit je dan weer in die dip. Je kan hem/haar in ieder geval vertellen hoe je voelde voor je je vriend kreeg.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 17:33
Barones
Barones is offline
ja ik zou zeggen. Ga er gewoon 1 keer naar toe. Ik denk dat als je je verhaal uitlegt, de psycholoog wel weet wat je moet doen. (vaker komen of niet?)
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 20:06
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ik zou ook alsnog gaan als ik jou was en inderdaad: de situatie vertellen van voor je vriend en je zou hem/haar ook kunnen uitleggen dat je door de verliefdheid hier geen last meer van hebt en dat je dan ook twijfelde om nog heen te gaan.
Oud 04-02-2006, 00:12
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik heb iets soortgelijks. Ik zat begin januari echt in een enorme dip en toen heb ik een afspraak gemaakt met de studentenpsycholoog en sinds een week of 2 ben ik weer vrolijk, blij enzo. Mijn afspraak is over 2 weken, dus ik liep ook al te denken of ik wel zou gaan enzo.

Maar, wat iemand hier ook al zei, je problemen zijn er nog wel, je bent er nu alleen even niet zo erg mee bezig dat je je ook echt down voelt. Dus ik ga er zeker wel heen en dat zou ik ook doen als ik jou was.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2006, 13:52
Lautitia
Lautitia is offline
Een maand wachttijd voor reguliere psychologische hulp is tegenwoordig vrij normaal, en in die maand kan er natuurlijk een hoop veranderen, dat zal die psycholoog ook wel beseffen. Je geeft zelf al aan dat het echter niet waarschijnlijk is dat met die stemmingsverandering je problemen ineens verwenen zijn.

Daarom: ik zou gewoon gaan. Licht toe wat de aanleiding is geweest voor de verwijzing, vertel wat er in de tussentijd gebeurd is en hoe het er nu voor staat. En bedenk dat de verandering die in jouw geval heeft plaatsgevonden wel eens een positief effect zou kunnen hebben op het beloop van je behandeling ..

Zelf ben ik al enige tijd in behandeling bij een psycholoog. Soms voel ik me ook heel goed en dan denk ik wel eens - zeker wanneer die euforie lang aanhoudt - dat ik die gesprekken niet meer nodig heb, maar daar ben ik tot nu toe altijd weer van teruggekomen.
Oud 04-02-2006, 14:35
Nona
Nona is offline
Die psycholoog is inderdaad ook niet gek. Misschien kun je die verliefdheid zelfs wel gebruiken hierbij: kijken wat je nu anders doet (aan associatie en verwachtingen) dan anders.
Oud 04-02-2006, 23:51
marla
marla is offline
ik zou gewoon gaan!

edit: enne vertellen hoe je je eerst voelde en hoe je je nu voelt. Het hoeft niet gelijk over te zijn, misschien komt het later terug als de verliefdheid een beetje is afgevlakt.
Reageren

Regels voor berichten