Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2001, 12:26
dystopia
dystopia is offline
Waarom gaan mensen vreemd en in welk stadium van het leven komt dat het meeste voor? Wat denken jullie?

Heb er zelf nog niet zo zeer over nagedacht. Aan u de eer
Oud 15-12-2001, 14:00
BoRNLoZeR
BoRNLoZeR is offline
mensen kunnen vreemdgaan omdat hun partner niet boeiend genoeg is/ kan ook omdat partner ver weg is/vreemdgaan brengt ook bepaalde spanning met zich mee.

over stadium....bejaarden vallen denk ik grotendeels af. van tieners hoor je wel vaak dat ze vreemdgaan, zelf voor 20-,30-,40-tigers denkt ik, daarna zal het wel afnemen

zal wel niks van kloppen, maar wat weet ik er nou van
Oud 15-12-2001, 19:22
choky
choky is offline
ik weet dat het vreselijk is om bedrogen te worden, dat is alles
dus mensen: doe het niet
en waarom? meestal 'het moment' zeker? of 'de sfeer'(dat is toch wat hij mij wijsgemaakt heeft)maar misschien is dat in sommige gevallen wel echt waar...
er zal wel nog een diepere reden zijn, maar die zoek ik liever niet, het is nu toch af (en welk stadium heb ik geen idee van, hoe jonger, hoe meer denkik)
Oud 15-12-2001, 19:43
Lindatje
Lindatje is offline
Waarom mensen vreemd gaan? Denk dat iedereen dat wel zou willen weten en dat eigenlijk niemand het weet....Misschien hebben degene die wel eens vreem gegaan zijn daar een reden voor...

Mijn vriend is ook een keer vreemd gegaan toen we net een half jaar verkering hadden...Toen wou ik het echt uitmaken maar dat heb ik niet gedaan (is ook een heel verhaal met allerlei haken en ogen maar dat doet er nu niet toe, het is weer goed) en nu gaat alles perfect... Ik weet nog hoe boos en verdrietig ik was....onze band is wel hechter geworden, maar ik zal dat nooit nog een keer accepteren en zeker niet met die redenen....misschien was ik toen ook wel gek maar ik hou gewoon van hem en hij heeft gewoon gelukt gehad...

Over leeftijd: Ik denk dat het op elke leeftijd onderhand wel voorkomt (behalve hoogbejaarden en baby's en peuters enzo) maar ik denk dat elke situatie anders is... Ik denk ook wel dat het het meest voorkomt bij jeugd: eerder een actie van niet weten wat je wilt en lang leven de lol en daar de gevolgen ook van dragen...
Oud 15-12-2001, 20:00
timonx
timonx is offline
Mensen gaan vreemd omdat de natuur ze dat ingeeft we zijn dan wel hoog ontwikkeld maar onze enige taak hier op aarde is inpricipe in leven blijven en ons voort te planten. Het klinkt primitief maar ik denk dat het daardoor komt. Mensen die niet vreemdgaan vinden dat zij het niet kunnen maken tegenover de ander maar dat heeft meer met de cultuur te maken waarin je leeft als het een gewoonte was om vreemd te gaan zou niemand ermee zitten.

Lang over gefilosofeerd
Oud 15-12-2001, 20:04
Lindatje
Lindatje is offline
Citaat:
timonx schreef:
Mensen gaan vreemd omdat de natuur ze dat ingeeft we zijn dan wel hoog ontwikkeld maar onze enige taak hier op aarde is inpricipe in leven blijven en ons voort te planten. Het klinkt primitief maar ik denk dat het daardoor komt. Mensen die niet vreemdgaan vinden dat zij het niet kunnen maken tegenover de ander maar dat heeft meer met de cultuur te maken waarin je leeft als het een gewoonte was om vreemd te gaan zou niemand ermee zitten.

Lang over gefilosofeerd
Ik denk inderdaad dat je zeker wel gelijk hebt!
Oud 15-12-2001, 20:45
lithium
lithium is offline
ik denk dat voor ieder persoon dat vreemdgaat er een ander moment is dat hij het doet...
t ligt denk ik vooral aan de omstandigheden en ervaringen van dat persoon.

ik vind trouwens vreemdgaan 1 van de laagste dingen die ik me kan indenken.
Oud 15-12-2001, 22:26
Mef
Mef is offline
waarom mensen vreemdgaan? bij iedereen verschillend denk ik. voor sommigen zal het een vlucht zijn, omdat ze niet tevreden zijn over de situatie hoe die is. voor anderen een drift (denk dat het daar allemaal op terugdraait trouwens) maar ik bedoel hier meer jezelf niet in de hand kunnen houden. je hebt denk ik ook twee soorten vreemdgaan:
* je doet maar wat, lang leven de lol dus
* je gaat bewust vreemd (bijv. om te ontdekken wat je voelt, uit wraak, of omdat je niet tevreden bent over je relatie en in plaats van erover te praten, je het probleem gaat ontwijken en een nieuw probleem creeert, om je daar achter te verschuilen.)

ik ben van mening dat vreemdgaan niet leeftijdsgebonden is trouwens.

je kan niet zeggen dat je nooit vreemd zal gaan, je kan wel zeggen dat je het nooit meer zal doen...
Oud 16-12-2001, 13:29
Zorkman
Zorkman is offline
Citaat:
Mef schreef:
*knip*
je kan niet zeggen dat je nooit vreemd zal gaan, je kan wel zeggen dat je het nooit meer zal doen...
eens
Oud 16-12-2001, 13:31
Snufje
Snufje is offline
Ik denk dat personen vreemd gaan als ze iets nieuws willen ontdekken. Dat men wil weten hoe het eigenlijk met die andere persoon ertoe zal gaan. Ik denk dat het het meest voorkomt in de leeftijd van 15-20, vaak de ontdekkingsfase.
Oud 16-12-2001, 13:48
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
timonx schreef:
Mensen die niet vreemdgaan vinden dat zij het niet kunnen maken tegenover de ander maar dat heeft meer met de cultuur te maken waarin je leeft als het een gewoonte was om vreemd te gaan zou niemand ermee zitten.
Ben het verder met je filosofie eens, maar denk je niet dat hier in dat gedeelte dat ik quote degene die vreemdgaat iets mist in de relatie (dat vanalles kan zijn: respect, plezier, goede communicatie, sex, etc)?
Oud 16-12-2001, 13:50
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Mef schreef:
je kan niet zeggen dat je nooit vreemd zal gaan
Kwestie van je aan beloftes houden IMHO, maar waaromkun je dat dan niet zeggen volgens jou?

Citaat:
je kan wel zeggen dat je het nooit meer zal doen...
Dus dan heb je het al gedaan. Je bedoeld dus dat er al een ervaring omtrend vreemdgaan moet zijn geweest?
Oud 16-12-2001, 15:24
Mef
Mef is offline
Citaat:
Kwestie van je aan beloftes houden IMHO, maar waaromkun je dat dan niet zeggen volgens jou?
Je weet niet in welke situaties terecht komt. Je kunt je niet aan beloftes houden als je in wezen niet weet waar die over gaan.

Citaat:
Dus dan heb je het al gedaan. Je bedoeld dus dat er al een ervaring omtrend vreemdgaan moet zijn geweest?
er hoeft niet perse ervaring te zijn. maar zonder die ervaring kun je niet zeggen dat je het nooit zal doen.
ik heb altijd gezegd dat ik nooit vreemd zou gaan. het is toch gebeurd en nu wil ik dat niet goedpraten. maar ik heb ondervonden wat de gevolgen zijn en voor mijzelf besloten dat ik het nooit meer zal doen. ik weet nu namelijk wat je ermee aanricht.

zolang je de gevolgen persoonlijk niet hebt ondervonden, kan je niet zeggen dat je iets nooit zal doen. dat is het punt

[Dit bericht is aangepast door Mef (16-12-2001).]
Oud 16-12-2001, 17:30
timonx
timonx is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Ben het verder met je filosofie eens, maar denk je niet dat hier in dat gedeelte dat ik quote degene die vreemdgaat iets mist in de relatie (dat vanalles kan zijn: respect, plezier, goede communicatie, sex, etc)?
Die types zijn er wel ja, maar hun waarden en normen liggen op een andere lijn dan mensen die niet vreemd gaan.
Tegelijkertijd zullen nevenfactoren meespelen zoals "hoe goed is je relatie en hoeveel geef je om hem/haar". Als je alleen een relatie hebt omdat "iedereen" het heeft
zul je eerder geneigd zijn vreemd te gaan dan als je heel veel om iemand geeft en echt alles voor hem/haar over hebt. Het hangt dus ook af van externe factoren.
Oud 16-12-2001, 17:40
misspretty
misspretty is offline
oke
val me niet aan
ik ben ooit ook 3 keer vreemgegaan

1 ste keer had ik met een jongen die best wel ver weg woonde ,en hem zag ik alleen als ik op stap ging met mijn zus .
dus miste ik blijkbaar iets en ging ik ,hier in mijn eigen woonplaats vreemd ,had niet veel aan hem

2 de keer ,hij loog over zijn naam en over veel meer, en ik kon dat niet accepteren dus ben ik 2 keer vreemd gegaan uit wraak
maar ,uiteindelijk bleef ik bij hem ,maar dat is ook uitgegaan

in andere relaties ben ik nooit vreemgegaan
zou ik ook niet kunnen
ik weet uit eigen ervaring hoe hard het aan komt
maar in die relaties (van hierboven , ging er toch duidelijk iets mis!)

xxxx
sylvana
Oud 16-12-2001, 19:40
cerys
cerys is offline
ik walg van vreemdgaan
Oud 16-12-2001, 20:12
Mef
Mef is offline
Citaat:
InCuBuZ schreef:
ik walg van vreemdgaan

ik ook, omdat ik weet wat het is (al was die zoen de lekkerste ooit)
Oud 16-12-2001, 21:13
Fledderpoep
Fledderpoep is offline
ik heb er schijt aan, als de persoon zich beter voelt bij een ander, zal ik 'r nooit tegenhouden. als het maar een bevlieging is, dat ze later spijt heeft vanwege een verkeerde keuze, dan is dat haar probleem, mag ze mooi wegblijven.

Ik ben nog nooit vreemd gegaan, mijn vriendin is wel met mij vreemdgegaan, en we hebben de beste relatie ooit. Kan dus ook een goede kant aan zitten. En die gast, tja, die moet niet zeiken. Die zit nu achter een ex van mij aan [ex is meerdere malen vreemd gegaan].
Oud 17-12-2001, 07:53
BlackMystery
BlackMystery is offline
dunno
ik weet ni
ik heb verschillende meisjes gehad die met mij vreemdgingen
en weer veel andere die vreemdgingen terwijl ze me mij waren
ik weet alleen dat het zuigt
Oud 17-12-2001, 12:01
Zorkman
Zorkman is offline
Citaat:
Mef schreef:
ik ook, omdat ik weet wat het is (al was die zoen de lekkerste ooit)
same here behalve da het ongeveer de slechtste "kus" ooit was... ge doet dan zoiets stom en ge hebt er nog geen plezier aan
Oud 17-12-2001, 12:25
Marcade
Marcade is offline
Vreemdgaan. Heel kort en simpel:

Het gras is altijd groener aan de andere kant van de berg.
Oud 17-12-2001, 12:28
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Marcade schreef:
Vreemdgaan. Heel kort en simpel:

Het gras is altijd groener aan de andere kant van de berg.
Het verboden fruit is altijd het lekkerst.
Oud 17-12-2001, 12:40
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Waarom gaan mensen vreemd en in welk stadium van het leven komt dat het meeste voor? Wat denken jullie?

Heb er zelf nog niet zo zeer over nagedacht. Aan u de eer

stomme stelling......gewoon niet over nadenken
Oud 18-12-2001, 14:00
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Het verboden fruit is altijd het lekkerst.
Waarom dan? Dus je bedoeld dat als 'uitdaging'?
Oud 18-12-2001, 14:02
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
ratsja schreef:
stomme stelling......gewoon niet over nadenken
stomme argumentatie.. zet er dan ook bij waarom..

Weglopen voor zoiets heeft geen zin, je kunt beter erover nadenken zodat je het beter begrijpt zodat je wanneer het er op aankomt, je weet hoe je moet handelen (vanaf meerdere kanten bekijken).
Oud 18-12-2001, 14:58
ratsja
ratsja is offline
waarom is mijn argumentatie stom.
jij komt met een stelling die een foute kant van de mens weergeeft, wat voortkomt uit onvrede, dat is zo duidelijk als wat.

Waarom moet je over die tekortkoming gaan nadenken, verenig jij jezelf tot dat soort?
hoe kom je tot zo een stelling?

Het boeit je, puur uit een tekortkoming, daardoor is het een stomme stelling.

dus overna denken is zonde want het hoort niet zo te zijn.
beperkingen van de mens in dit geval is geen discussie waardig vind ik.
Oud 18-12-2001, 15:41
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
ratsja schreef:
waarom is mijn argumentatie stom.
Citaat:
dystopia schreef:
zet er dan ook bij waarom..
En nu je argumententatie erbij hebt gehaald, is jouw mening duidelijk bij mij en kunnen we evt. discussieren

Citaat:
ratsja schreef:
jij komt met een stelling die een foute kant van de mens weergeeft, wat voortkomt uit onvrede, dat is zo duidelijk als wat.
Graag iets dieper dan 1 simpel negatief gevoel. Iemand die het leven niet meer ziet zitten, waarom wil die graag sterven? 'ja, onvrede'. Dat vind ik te globaal.

Citaat:
Waarom moet je over die tekortkoming gaan nadenken
Schreef ik hierboven: weglopen voor het negatieve vind ik onverstandig EN wanneer het je overkomt begrijp je die ander en jou beter.

Citaat:
verenig jij jezelf tot dat soort?
Soort? Wat voor soort? Ik sorteer mensen niet op het feit dat ze wel of niet vreemd gaan of zijn gegaan.

Citaat:
hoe kom je tot zo een stelling?
Zie boven. Bovendien ken ik nogal veel mensen bij mij in de buurt van wie de ouders zijn gescheiden, hebben mijn ouders ook wel 'ns ruzie gehad, en de ouders van iemand die ik goed ken zijn uit elkaar geweest door vreemdgaan etc. etc.

Citaat:
Het boeit je, puur uit een tekortkoming, daardoor is het een stomme stelling.
Mag ik ook nog zelf antwoorden? Dank u.

Citaat:
dus overna denken is zonde want het hoort niet zo te zijn.
Het hoort niet. Ja dat vind ik weer zoiets.. JIJ VIND dat het niet hoort, ik vind het ook niet netjes, en toch gebeurd het -> dus vandaar kun je erover discussieren.

Kijk vlees eten, dieren vermoorden, vind ik ook niet horen. Maar het gebeurd toch, en kan ik dat stoppen in m'n eentje? Zo kan jij dat ook niet met vreemdgaan.

Citaat:
beperkingen van de mens in dit geval is geen discussie waardig vind ik.
Ik wel, en vandaar deze topic. Zou het bijzonder prettig vinden als je m'n topic verder niet verzout (indien wel gooi ik het offtopic weg) en indien jij vind dat het niet hoort over bepaalde dingen te praten zoals vreemdgaan, open je daar maar een aparte topic over. Alvast bedankt.
Oud 18-12-2001, 15:52
ratsja
ratsja is offline
een discussie over vreemdgaan mag wel.
maar dan waarom gaat men vreemd, ik noemde onvrede.
met past waarschijnlijk niet bijelkaar.
dat KAN gewoon niet anders.
anders doe je het niet.

met verenigen, bedoel ik simpelweg : doe je het zelf ook ?....vreemdgaan dus.

en ik denk ook dat iedereen vind dat vreemdgaan niet hoort, met moet het slechte verbannen.
als niemand vreemd zou gaan was alles een stuk beter, had een ieder vast wel een goede relatie en bovendien vast minder ruzie.

eet je wel vlees dan ??? en wat draag je om je voeten ??..schoenen neem ik aan.
waar is dat van gemaakt..
hebben ze vast wel een diertje voor neergeknald.
maar dat terzijde

vreemdgaan hoort niet...en daar zullen er velen met mij eens zijn
Oud 18-12-2001, 16:14
klein gek geitje
klein gek geitje is offline
Citaat:
ratsja schreef:
anders doe je het niet.

en ik denk ook dat iedereen vind dat vreemdgaan niet hoort, met moet het slechte verbannen.
als niemand vreemd zou gaan was alles een stuk beter, had een ieder vast wel een goede relatie en bovendien vast minder ruzie.

?? zoiets als we zetten alle mensen die vreemdgaan op de maan en weg is het probleem??? dan kan je beter alle mensen die niet vreemdgaan op de maan zetten want das minder werk......
Citaat:

eet je wel vlees dan ??? en wat draag je om je voeten ??..schoenen neem ik aan.
waar is dat van gemaakt..hebben ze vast wel een diertje voor neergeknald.
proest ik weet niet maar dat was in de oertijd zo.. tegenwoordig worden schoenen (niet de meine in iedergeval) niet zo vaak meer van leer gemaakt.
maar dat terzijde
Citaat:

vreemdgaan hoort niet...en daar zullen er velen met mij eens zijn
ja ok.. ik wel iig maar ook vele niet
en dat lost nog steeds niet op waarom mensen vreemd gaan

*begint hard te kuchen*
Oud 18-12-2001, 16:15
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
ratsja schreef:
Gelukkig

Citaat:
anders doe je het niet.
Ja goed. Maar het proces dan? Heeft het met depressie te maken? Waaruit ontstaat die onvrede?

Citaat:
Neuh. Begrijp niet waarom je dat zou doen als je gelukkig samen bent. Je doet toch iemand pijn, iemand waarvan je veel houdt.

Snap niet wat dat hiermee te maken heeft?

Citaat:
Dat iedereen dan een goede relatie zou hebben, dat betwijfel ik. Ten eerste zijn er mensen die geen relatie willen. Ten tweede zijn er mensen met zo'n grote persoonlijke problemen dat een relatie ontzettend moeilijk is en ten derde is het een feit dat niet elke relatie uiteindelijk goed afloopt. Zo is het mogelijk dat je uit elkaar groeit, en dat er op die manier helaas iets fout gaat. Dat kan, helaas.

Maar goed, als je een probleem begrijpt, dan kun je het toch ook makkelijker oplossen wanneer het je overkomt.

Rest is offtopic, wil ik je best een keer op Onzin met je over praten oid.
Oud 18-12-2001, 17:01
ratsja
ratsja is offline
ja maar het probleem had niet mogen voorkomen, vreemdgaan dan.
en tuurlijk kan een relatie ook door andere manieren eindigen maar zeker vaak ook door vreemdgaan.
voorbeelden genoeg.

en je kan altijd ook nog vreemdgaan als je het van de andere kant bekijkt..zo van
jij bent vrijgezel...en neemt een persoon tot je die niet tot jou toebehoort, vind ik ook een vorm van vreemdgaan, het negatieve dus.

die onvrede waar je het over hebt, heeft niks met depressie te maken, want dan kan je niet eens vreemdgaan denk ik, simpelweg omdat het je dan echt niet interreseert.
als je depri bent, neemt de lust naar seks sowieso weg.
onvrede ontstaat door spanningen, welke voortkomen uit een niet goed samengaan van de relatie wat zeker samengaat met een niet bervredigend seksleven (want waarom ga je immers vreemd), niet om de kanarie van de buren op te winden.

ik hoop dat je er iets aan hebt....
want ik wil je niet aanvallen, maar puut mijn idee hierover neerzetten.
Oud 18-12-2001, 18:02
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
ratsja schreef:
ja maar het probleem had niet mogen voorkomen, vreemdgaan dan.
Jij bedoeld dus: "voorkomen is beter dan genezen". Toch? Dan denk ik: open tegen elkaar zijn. Hoe weet je dan van jezelf wanneer je vreemd gaat? Voel je zoiets aan? Hoe weet je van hem/haar dat hij/zij vreemdgaat? Voel je zoiets ook aan?

Begrijp je? Ik wil dat zelf graag ook beter begrijpen, want ik ben ook van mening dat "voorkomen beter dan genezen is".

Citaat:
onvrede ontstaat door spanningen, welke voortkomen uit een niet goed samengaan van de relatie wat zeker samengaat met een niet bervredigend seksleven (want waarom ga je immers vreemd), niet om de kanarie van de buren op te winden.
En wat als je spanning hebt die niet uit de relatie voorvloeit, maar voorvloeit omdat een goede vriend(in) problemen heeft of het op je werkt niet goed gaat, dan is vrije tijd (samen) besteden toch juist goed?

Als ik het goed begrijp, zit er dus iets fout in de relatie waar NIET over gepraat wordt, maar wat wel gevolgen heeft (vreemdgaan). Een soort miscommunicatie die voorvloeit uit *???* (angst?)

Citaat:
ik hoop dat je er iets aan hebt....
want ik wil je niet aanvallen, maar puut mijn idee hierover neerzetten.
Zekers! Bedankt voor je reactie, ik heb er zeken weten veel aan
Oud 19-12-2001, 22:23
dystopia
dystopia is offline
Heeft er nog iemand iets toe te voegen?

Ratsja: ga gewoon in op wat ik zei onder je eigen naam, en onderbouw datgene dan ook, in plaats van onder een andere naam iemand door de zeik proberen te halen.
Oud 19-12-2001, 22:56
fluminezamora
fluminezamora is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Heeft er nog iemand iets toe te voegen?

Ratsja: ga gewoon in op wat ik zei onder je eigen naam, en onderbouw datgene dan ook, in plaats van onder een andere naam iemand door de zeik proberen te halen.

può spiegare questo?
Oud 19-12-2001, 23:14
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
fluminezamora schreef:

può spiegare questo?
Wat uitleggen?
Oud 07-02-2006, 02:33
Verwijderd
Tsja, soms komt het gewoon zo uit, dan is het even nodig.
Sommige mensen hebben geen respect voor de ander, dan zien zij vreemdgaan niet als een vreselijk iets.
Oud 07-02-2006, 07:30
Verwijderd
Jammer dat het topic ruim 4 jaar oud is.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten