Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2006, 10:30
Lagerfeld
Lagerfeld is offline
hallo,
Ik heb 2 vraagjes:

- wat is het verschil tussen een blauwe doorgetrokken streep en blauwe onderbroken streep? Je mag dus alleen parkeren met parkeerschijf, maar hoe zit het dan met stilstaan om even snel iemand in-of uit te laten stappen..

- bij een bushalte mag je soms wel even stilstaan om iemand even in of uit te laten stappen, maar hoe zit dat als er bij de bushalte een blokmarkering is aangebracht? en 12 meter voor en achter de halte mag je wel even stoppen toch?

Ik kan het nergens goed vinden en alles spreekt elkaar tegen, dus ik hoop dat iemand hier het antwoord op weet..
Bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2006, 11:51
Quantes
Quantes is offline
kun je allemaal in het theorieboek voor je rijbewijs opzoeken
Oud 10-02-2006, 11:57
Lagerfeld
Lagerfeld is offline
Ja dat weet ik, ik heb het ook opgezocht op verschillende sites en in mijn theorie boek..het staat nergens duidelijk uitgelegd..daarom vraag ik het hier als iemand het zeker weet..want het verschil kan ik dus nergens terugvinden en nu twijfel ik steeds..Ik snap alles behalve deze twee dingen..
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 13:27
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Lagerfeld schreef op 10-02-2006 @ 11:30 :
hallo,
Ik heb 2 vraagjes:

- wat is het verschil tussen een blauwe doorgetrokken streep en blauwe onderbroken streep? Je mag dus alleen parkeren met parkeerschijf, maar hoe zit het dan met stilstaan om even snel iemand in-of uit te laten stappen..
doorgetrokken = wachtverbod, dus ook niet ff stoppen om t laden/lossen

onderbroken = parkeerverbod.

geel = niet parkeren
blauw = enkel met parkeerschijf

Citaat:

- bij een bushalte mag je soms wel even stilstaan om iemand even in of uit te laten stappen, maar hoe zit dat als er bij de bushalte een blokmarkering is aangebracht? en 12 meter voor en achter de halte mag je wel even stoppen toch?
je mag 12 meter voor- en achter de halte niet stoppen of parkeren, tenzij er een blokmarkering is : dan geld de lengte van de blokmarkering als wachtverbod.
Oud 14-02-2006, 08:55
Verwijderd
Marcel, bij een bushalte geldt wat jij zegt met de uitzondering dat je er mensen mag laten in- en uitstappen. De 12-meter-regel geldt voor stoppen & parkeren maar niet voor stiekem even mensen laten in- en uitstappen.

Over de blauwe en gele strepen:
Geel doorgetrokken = stopverbod (verkeersnoodzakelijke stops tellen niet natuurlijk)
geel onderbroken = parkeerverbod

blauw = parkeerschijf
maar het zou vreemd zijn te veronderstellen dat je een parkeerschijf neer moet leggen als je wilt stoppen en niet parkeren. Parkeerschijfzones gaan over parkeren. Doorgetrokken blauwe (of gele) strepen gaan over parkeren. Onderbroken strepen gaan over stoppen, maar waarom zou je onderbroken blauwe strepen trekken; parkeerschijven en -zones hebben niets met stoppen te maken!
Ik hoop dat ik m'n verwarring een beetje goed heb uitgelegd; ik zie dus niet waarom er twee soorten blauwe markering zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 09:16
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Volgens mij is het ook zo dat het verschil tussen blauwe doorgetrokken en onderbroken strepen niet bestaat.
Reageren

Regels voor berichten