Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() maar je hebt gelijk, ik moet mezelf ook beter inhouden, want ik wil helemaal niet aan de lopende band gesprekken houden..ik wil het ook gewoon leuk hebben.. nu ik erover nadenk..ik denk, dat als ik alleen maar leuke dingen met hem doe, ik soms behoefte heb aan een goed gesprek..en dat hoeft niet over zware dingen te zijn, maar bijvoorbeeld over hoe hij in het leven staat of hoe hij het leven ziet..nouja, ik ben best wel filosofisch ofzo denk ik..het gaat er niet om dat ik zware gesprekken wil hebben over serieuze en stomme dingen, maar dat ik ook goede en diepgaande gesprekken wil hebben over vanalles en nog wat.. Misschien doordat ik dat mis, ik onbewust richt op andere gesprekken, die over minder leuke dingen gaan.. Hij is gewoon een heel rustig iemand die niet veel zegt, maar wel echt voor me gaat..ik zal dat moeten accepteren denk ik, maar soms mis ik echte diepgaande gesprekken wel eens..en dan kan iedereen wel zeggen 'zoek dan een ander', maar ik hou wel van hem.. |
![]() |
||
Citaat:
![]() en dat probeert mijn vriend me volgens mij ook duidelijk te maken.. |
![]() |
||
Citaat:
Weet je al wanneer je hem weer spreekt?
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maarja, die stap zet je niet zomaar zonder er voor je gevoel alles aan gedaan te hebben om een manier te vinden waarop het wél kan werken. Zeker niet als je al zo'n tijd samen bent, alhoewel het dan juist wel steeds meer gaat spelen.
||
Citaat:
Lijkt me nogal vreemd als jullie nooit echt interessante gesprekken hebben, wat heeft je relatie dan voor inhoud. Iig. denk ik dat je moet oppassen met zware gesprekken over jouw gevoelens, dat zal hem dan op den duur gaan tegenstaan, maar ik vind het wel raar dat hij het ook niet gewoon over allerlei dingen kan hebben. Goede gesprekken (ook over diepere gedachten e.d.) zijn toch juist een belangrijk (en leuk) onderdeel van een relatie. Als hij dat niet vindt, dan vrees ik dat je een probleem hebt en dan zul je wellicht moeten overwegen een andere jongen te zoeken, maar eerst zou ik het toch nog eens proberen.
||
Citaat:
Kun je niet toch naar hem toe gaan en in ieder geval je excuses aanbieden dat je opeens zo in paniek raakte? Dat was juist een teken dat je van hem hield.. Als de band tussen jullie weer wat vriendschappelijker word, heeft hij misschien ook weer 'zin' in een relatie..of dat je in ieder geval zegt dat als jullie weer iets zouden krijgen, je er voor de volle 100 % voor zou willen gaan.. Sterkte! |
![]() |
||
Citaat:
Heb een beetje zakelijk gedaan haha..zei ook dat ik dus echt niet via sms terug kon reageren op zijn smsjes..dat verwachtte hij ook niet zei hij. Maar verder heb ik het beetje koel gehouden en gewoon gezegd dat ik vanavond geen dramatische gesprekken wil houden die urenlang duren, maar gewoon mijn gedachten wil uiten en dat hij dat dan ook kan doen. Heb je misschien nu ook nog tips voor me ![]() God wat erg, weet nog niet eens hoe ik het gesprek moet openen, of hoe ik moet beginnen..ik wil een duidelijk gesprek, maar niet 1 die uren duurt..het liefst een beetje helder..*zucht* *begint nu lichtelijk nerveus te worden* ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Belangrijkste is iig dat je achteraf voor jezelf weet dat je hebt gezegd wat je wilde zeggen, ongeachte zijn reactie daarop. Wees eerlijk en sta open voor hem, dan kun je er het meeste uithalen ![]() Weet je al wat meer over je moeder trouwens?
Laatst gewijzigd op 28-02-2006 om 17:03. |
![]() |
||
Citaat:
Van je af praten, ongeacht zijn reactie daarop, is niet hetzelfde als samen praten en tot een oplossing komen. Van je af praten is niet waar hij op zit te wachten. Maar hij moet inderdaad wel weer zijn kant van 't verhaal kunnen vertellen maar dat lukt niet als groovy maar wat van zich af praat. Hij verwacht geen dramatische gesprekken .. dus het moeten korte hapklare stukken zijn die gepresenteerd worden waar die op in kan spelen. Geen stortvloed. En als die reageert moet je daar wel degelijk mee wat doen. Hij is geen klaagmuur; maar je vriend. Tip is bv. als die wat gezegd heeft, niet gelijk te reageren maar eerst een paar seconden te wachten en na te denken over wat die gezegd heeft. En zo duidelijk mogelijk zijn. Weten wat je wilt. Weten wat je van hem verwacht. Weten wat hij wil. Weten wat hij van jou verwacht. |
![]() |
||
Citaat:
Maar ik vind gewoon wel dat ze nu alles moet zeggen wat ze wil, en als hij slim is doet hij dat ook. Dit is nu eenmaal een serieus onderwerp en ik denk niet dat je dat in hapklare brokken kunt voorschotelen. Tuurlijk, je moet duidelijkheid hebben in wat je wil vertellen, maar zij weet nu ook nog niet hoe hij daar op reageert. En dus ook niet hoe het gesprek verloopt. En ik kan me voorstellen dat ze er niet een heel dramagesprek van wil maken, maar er zullen hoe dan ook toch emoties bij komen kijken lijkt me. Kortom, ze moeten beide de ruimte nemen die ze nodig hebben en daarbij dus ook de ruimte aan de ander geven. En tuurlijk moet je daarbij luisteren naar elkaar. Maar als je echt een eerlijk en duidelijk gesprek wil, spreek je ook echt álles uit en hou je geen dingen achter uit angst voor de reactie van de ander daarop. Soms moet je de confrontatie gewoon aangaan, ook als het er dan best hard aan toe kan gaan. Zolang je reeël blijft in wat je zegt moet dat kunnen vind ik.
Laatst gewijzigd op 28-02-2006 om 17:26. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Dan is het beter een stuk nu goed uit te praten en als 't te zwaar word een pauze te nemen, of eventueel zelfs een andere keer te bespreken. Of wat ik eigenlijk ook probeer te zeggen; ga er geen druk achter zetten omdat je ff alles in een avondje uitgesproken wil hebben. Rustig aan doen; dat is voor hem ook prettiger. Het belangrijkste lijkt mij dat er goed gepraat word; van beide kanten. Niet dat alles bepraat word. Als ik groovy was, zou ik niet vanavond *alleen* maar praten maar ook gewoon een stuk fijn samenzijn en relaxen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik denk dat groovy gewoon maar even moet kijken hoe het loopt vanavond. En vooral hoe hij er mee om gaat vanavond. Als een van beiden dichtklapt heeft het niet heel veel zin meer idd, maar dan blijft het wel zo tussen hen in hangen...
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Compromissen sluiten in een relatie is heel erg belangrijk, zeker als je verschillend met dingen om gaat.
Laatst gewijzigd op 01-03-2006 om 08:58. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Doordat ik mij fixeerde op de negatieve dingen, begon ik alleen daarover, waardoor hij een negatief beeld krijgt van praten. Toch merk dat hij het moeilijk voor te stellen vindt om echt gewoon leuk te praten. We praten ook wel, natuurlijk, maar we hebben niet hele diepgaande gesprekken. Hij beweert dat hij dat niet kan, hij wilt gewoon lekker gezellig kletsen, en hij praat ook honderduit over zijn werk, zijn hobby's, en ook over zijn vrienden, of hoe mensen in zijn omgeving reageren bijv., maar toch miste ik soms iets. Ik wil het ook zeker nog proberen, maar hij snapt niet precies 'waar we het dan over moeten gaan hebben', als ik zeg dat ik ook wel eens iets 'diepere' gesprekken wil hebben.. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Je hebt in de goede richting gepraat! Haha, nee ik heb hier ook wat aan ![]() Ik heb inderdaad gister tegen hem gezegd, dat als ik nog een keer iets van kritiek aanhaal, ik duidelijker zal zijn, en ook na 5 minuten zal ophouden erover en dat we het dan gewoon weer gezellig gaan hebben. Want dat was inderdaad mijn fout, ik kon door drammen. Het is ook inderdaad zo, dat als hij een antwoord van 5 woorden geeft, dat gewoon zijn hele gedachtengang op dat moment is. Voor mij is zoiets moeilijk te geloven. Hij zegt ook vaker tegen mij: 'waar jij 100 woorden voor nodig hebt, kan ik het in 5 woorden.' Toch wil ik gewoon als het ware 'onbewust' in een dieper gesprek met hem rollen, zonder dat zoiets negatief is. Dat heb ik hem ook gezegd, dat ik vind dat je altijd iemand beter kunt leren kennen, ook al ben je een jaar of wat bij elkaar..maar hij snapt dat volgens mij niet helemaal..nu lijkt het net alsof hij nooit praat of geen iq heeft ofzo, zo bedoel ik het niet, want zoals ik al eerder zei, hij praat over vanalles en nog wat, maar hij is te nuchter om dieper te gaan. Laat hem maar lekker over zijn werk en de dagelijkse beslomeringen praten, dat heeft hij al genoeg gepraat, vindt hij. En daar heb ik dan toch af en toe moeite mee.. Hmm en nu doet mijn muis het niet, dus ik verstuur deze reply gauw voordat ik hem kwijt ben ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Probeer te genieten van de andere dingen en je niet te fixeren op dat praten. Ik neem aan dat hij dat waard is. ![]()
||
Citaat:
![]() Ik denk dat ik beter naar hem moet luisteren, juist naar zijn stiltes of de dingen die hij zegt, want ook door lady-kebiss ben ik gaan beseffen dat hij soms echt dingen wilt duidelijk maken aan mij, zonder dat ik het doorheb. Maar aan de andere kant lijkt het toch alsof je een soort van keuze moet maken: ga ik door met hem, ook al weet ik dat op een bepaalde manier praten er niet in zit? Ik ga het proberen, maar ik weet niet of het er nog allemaal in zit. Ik zie het wel.. Als je erover wilt praten, mag je me altijd PM-en ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Jezelf Luki | 26 | 29-05-2007 20:05 | |
Liefde & Relatie |
je ex Al Murphy | 15 | 05-10-2005 13:15 | |
Liefde & Relatie |
They don't really care about us fruitvliegje | 42 | 08-12-2004 17:47 | |
Liefde & Relatie |
laat weten wat jij van je beste vriend(in) vind G.T.C. | 16 | 03-10-2003 18:43 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De Jong wil uit LPF-fractie stappen UnknoWn EntiTy | 122 | 15-10-2002 08:19 |