Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2006, 12:08
iamcj
iamcj is offline
Heb op 1 pc simulaties draaien. Is het mogelijk om de rekenkracht van andere pc's in het netwerk te gebruiken?
Oud 15-02-2006, 15:35
T_om
T_om is offline
Dat denk ik wel.
Oud 15-02-2006, 16:47
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Bij sommige zware programma's wil die mogelijkheid er wel eens in zitten. Misschien is er een of ander raar programmatje, een soort shell, die de rekenkracht van andere computers op het netwerk kan gebruiken indien die voorziening niet in het programma zelf zit, maar zo'n programmatje maken lijkt me nogal een opgave.
Oud 15-02-2006, 17:07
Marcade
Marcade is offline
Heu ik denk dat voor thuis gebruikers dat niet rendabel is.

Om een enkele instructie van je locale pc naar een netwerk computer te sturen, daar uit te voeren, en dan weer terug te halen kost veel te veel tijd.

Om groepen van instructies te sturen, zal het programma toch echt aangepast moeten zijn dat die dit kan lijkt me.

Kijk bv. naar seti@home .. die bundelen ook rekenkracht van meerdere computers .. maar dat betekent niet dat er nu 1 computer ergens staat die Quake 4 op 5000 fps draait.

Kijken we naar programma's gemaakt voor dual core; en dat een netwerk computer de tweede core simuleert, denk ik nog niet dat 't rendabel is. Een netwerk verbinding is daar gewoonweg te traag voor.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 21:26
Engadin
Engadin is offline
Het kan wel sneller werken, maar eigenlijk alleen als je de rekenopdracht in meerdere stukken kan verdelen, en die stukken redelijk veel tijd kosten om uit te rekenen, anders is de je netwerk alleen maar vertragend (mischien niet met gbit netwerk ofzo)
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten