Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2006, 18:32
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Hoi,
Ik had een korte vraag. Is het mogelijk om in firefox bepaalde tekst te blokkeren? Bijv. reclame tekst of bepaalde scheldwoorden zodat die niet in de browser worden getoond?
Eigenlijk een extension net zoals adblock maar dan ook voor tekst.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2006, 20:21
phoxetis
phoxetis is offline
zeker bang dat je zusje je gaat vinden op internet?

voor zover ik weet doen de meeste filters behalve het uitlezen van de meta-data ook een woordenfilter
Oud 16-02-2006, 20:26
Verwijderd
Citaat:
phoxetis schreef op 16-02-2006 @ 21:21 :
zeker bang dat je zusje je gaat vinden op internet?

voor zover ik weet doen de meeste filters behalve het uitlezen van de meta-data ook een woordenfilter
Leuk is om bijv. in het Windows "hosts" bestand een verwijzing van www.google.nl naar je eigen webserver te maken. En dan met PHP de Google pagina opvragen, en doen wat je ermee wilt Bijv. een eigen logo. Of (zoek)woorden in de pagina vervangen. Kan wel irritant worden
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 21:56
namnatulco
namnatulco is offline
je zou in theorie makkelijk bepaalde text kunnen filteren met een adon, als je genoeg programmeerkennis hebt. echter heb je als beperking wel dingen die geldig zijn in html, anders wordt de hel pagina fout geladen (volgens mij werkt de remove ads functie van adblock in de richting van if readstring=filterstring then read_next_string else <normale procedure voor het laden van pagina>
ofzo)
de meesten onder ons hebben vast die kennis niet, dus googlen is de simpele optie
Oud 17-02-2006, 06:47
freyk
freyk is offline
De extension Blockxxx kan daar misschien dichtbij in de buurt komen.

Laatst gewijzigd op 17-02-2006 om 06:58.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 11:48
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
thx , dat leek me wel een handige extension. Maar hij werkt niet met Firefox 1.5.0.1 .

Ik heb nog wat rondgekeken op de officiële site https://addons.mozilla.org/extension...cation=firefox Maar geen gelijksoortige extension gevonden .
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 15:48
freyk
freyk is offline
Citaat:
BarbapapaX schreef op 17-02-2006 @ 12:48 :
thx , dat leek me wel een handige extension. Maar hij werkt niet met Firefox 1.5.0.1 .
Daarvoor heb je de "nightly tool" extension, om de versie nummers van de extensions-installatiepakketje (xpi) te veranderen.
Oud 17-02-2006, 18:13
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Thx ik zal het is opzoeken
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 19:42
freyk
freyk is offline
Citaat:
freyk schreef op 17-02-2006 @ 16:48 :
Daarvoor heb je de "nightly tool" extension, om de versie nummers van de extensions-installatiepakketje (xpi) te veranderen.
Uhm, ik bedoelde de Nigthly Tester Tools
Reageren

Regels voor berichten