|
|
Bekijk resultaten poll: Is niet stemmen ook een stem? | |||
Ja! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
11 | 25.00% |
Ik zeg niets... |
![]() ![]() ![]() ![]() |
33 | 75.00% |
Aantal stemmers: 44. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
heel niet hele toch ![]() ik zeg niet dat je er echt eens tatement mee maakt tenzij meer dan 10% van nederland blanco stemt wat toch nooit gaat gebeuren maar als hij geen enkele partij goed genoeg vind is blanco stemmen altijd beter dan niet stemmen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
bovendien leid het niet tot verandering van standpunten of tot betere politici maar eerder tot belachelijke acties als balkenende in carnavals pak en donner die een rap maakt |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Overigens zijn na de verkiezingen voor het Europees Parlement in 2004 het aantal uitgebrachte blanco stemmen niet eens geopenbaard. ![]()
||
![]() |
Citaat:
Blanco stemmen vind ik dan opzich wel een optie, maar aangezien de politiek daar ook weinig mee doet blijf je een soort grijze groep. Maar als slechts 0,3% van de mensen blanco stemt, ben je dan een groep waar in de politiek rekening mee gehouden moet worden? En is de 'blanco-groep' misschien wel groter omdat er mensen zijn die een 'dan-die-maar'-stem uitbrengen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik vind dat je alleen moet stemmen als je je er op z'n minst een beetje in hebt verdiept. In grote lijnen de standpunten weten enz. Anders liever helemaal niet stemmen en dan vooral niet zeuren als de uitkomst niet bevalt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Delfzijl gaat massaal blanco stemmen
Inwoners van de gemeente Delfzijl gaan massaal blanco stemmen. Uit een opinieonderzoek onder vierhonderd stemgerechtigden in de Groningse plaats blijkt dat bijna twintig procent bewust geen keuze zal maken. Dit is meer dan welke politieke partij dan ook scoort in de enquête. Het havenstadje is de afgelopen jaren vooral in het nieuws gekomen door politieke schandalen. Onlangs werd eerst de burgemeester tot aftreden gedwongen, en vervolgens de wethouders, waarna een waarnemend burgemeester tot de verkiezingen van komende dinsdag in z'n eentje de gemeente runt. Naar aanleiding van de problemen woedt een machtsstrijd in de plaatselijke PvdA, waar de lijsttrekker, één van de voormalige wethouders, werd gedwongen af te zien van nieuwe bestuursaspiraties. Een blanco stem heeft overigens geen politieke gevolgen; de zetels worden verdeeld over de partijen waarop wel gestemd is. Met het gebaar hopen de Delfzijlers echter een duidelijk signaal af te geven. "Je geeft als kiezer wel een signaal dat het je niet bevalt, maar je geeft geen richting aan waar de oplossing gezocht moet worden", stelt politicoloog Gerrit Voerman van het Documentatiecentrum Nederlandse Politieke Partijen. Twintig procent zou echter het hoogste percentage blanco stemmen bij een verkiezing ooit zijn. bron |
![]() |
||
Citaat:
![]() Al vind ik het overigens niet alleen domheid en luiheid om "blanco" te stemmen. De mensen die het deden bij het referendum over de Europese grondwet bijvoorbeeld, waren het kleine groepje mensen dat oprecht eerlijk was.
||
Citaat:
je gaat helemaal naar de stembus om op niks te stemmen dom lijkt me ook niet, je geeft gewoon aan geen van de partijen veelbelovend te vinden, slimmer dan niet stemmen
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[Grondwet] Wat heb je nu daadwerkelijk gestemd (tevens nabespreking) Draakje83 | 352 | 06-06-2005 21:33 | |
Verhalen & Gedichten |
Stem uit de diepte Momo | 4 | 15-12-2004 16:42 | |
SP: Weer ouderwets stemmen Go | 38 | 28-04-2004 22:54 | |
De Kantine |
Test --> Stemmen DrFreeman | 16 | 26-10-2002 22:22 | |
Nederlandse Marokkanen mogen niet stemmen twiety | 26 | 01-10-2002 17:11 | |
ARTistiek |
Zoals het klokje thuis tikt,tikt het hier niet [fractie uit een dagboek] kaleidoscope | 11 | 28-02-2002 18:18 |