Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Stel over een stuk weg moeten 2010 auto's. Als er vervolgens over deze weg maar 2000 auto's kunnen dan ontstaat er filevorming. Zodra je de snelheid verlaagt, kunnen er minder auto's over de weg (zeg 1950) in dat geval ontstaan er dus 6x zo snel files. Uit de stromingsleer volgt tevens ook dat als je de snelheid laat afnemen je of de de weg breder moet maken of dat de dichtheid toeneemt. De weg breder kan nu niet, dus moet de dichtheid wel toe nemen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Verder is LPG veruit goedkoper dan benzine of diesel.
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zoals ik al eerder aangaf maakt het remgedrag of ander gedrag niet uit voor de filevorming, die ontstaat toch. Door het (rem)gedrag kan nog wel extra filevorming ontstaan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ontopic: Eerst een onafhankelijk onderzoeksbureau met onderzoeken,cijfers en rapporten aan laten tonen dat de luchtkwaliteit schikbarend beter is geworden en tot die tijd de limiet opheffen.
Laatst gewijzigd op 09-02-2006 om 21:42. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
er is geen overdreven risico aanverbonden over benzine autos doen we niet moeilijk maar bij lpg gaan we overdreven veiligheids maatregelen nemen ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar goed, om ontopic te reageren : de enige manier om de files in de randstad op te lossen, is door de hele boel - de wegen dan he - plat te gooien en overnieuw te beginnen, aangezien die wegen daar simpelweg niet deugen voor modern verkeer. de files worden gedeeltelijk veroorzaakt door menselijk gedrag. Wat veroorzaakt dit menselijke gedrag ? de weg, de inrichting van de weg en de directe omgeving. Dus als mensen remmen voor een 80km-bordje, dan veroorzaakt dat wellicht een file. Haal het bordje weg, er wordt niet geremd, tadaa, weg file. menselijk gedrag is - zeker in het verkeer - goed te beinvloeden. 80km is ook gewoon een uit de lucht gegrepen snelheid, omdat we daar borden voor op voorraad hebben. Niet omdat het een ideale snelheid zou zijn. Elke idioot snapt dat, als je langzamer rijdt, dat een auto dan langer van dezelfde meter asfalt gebruikt maakt en die dus 'bezet' houdt, en als dat lang genoeg duurt noem je dat een file.
||
Citaat:
Of wou je van elke test met slechte resultaten, de resultaten dan maar negeren ? er is vrijwel geen enkele reden om aan te nemen dat het over een jaar beter is dan nu, of over tien jaar.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Gewoon naar het Duitse systeem, onbeperkte snelheid en bij wegwerkzaamheden 130 ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Verkeersdichtheid kun je uitdrukken in auto's per meter asfalt, maar een nuttigere methode is 'afgelegde meters asfalt per auto per seconde'. rijgedrag aanpakken ? jij hebt echt geen idee hoe die files in die omgeving ontstaan, volgens mij. Dat heeft weinig met rijgedrag te maken, maar meer met weginrichting. ow, en de snelheidslimiet, niet 'het limiet'.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() maar goed de kans dat je door een muur heen loop is in op de 100biljoen ofzo de kans dat de resultaten van een proef ineens veranderen zijn niet erg veel groter lijkt me |
![]() |
||
Citaat:
Jezus man, je hoeft toch niet alles te laten gebeuren om de simpele reden dat je anders niet 100% zeker weet wat er zou gebeuren ? Het is logisch om te verwachten dat de filevorming in 80km-zones niet minder zou worden, tenzij er ingegrepen zou worden. Immers, als er geen externe factoren iets veranderen aan een situatie, is er geen enkele reden om aan te nemen dat er iets spontaan zou veranderen. Daarnaast, de idioot die bedacht heeft dat een lagere snelheid minder files op zou leveren mogen ze wat mij betreft kielhalen.
||
Citaat:
Die conclusie kun je na een half jaar heus wel eruit halen. Mensen zijn niet achterlijk en hebben niet een jaar nodig om te wennen aan een nieuwe snelheid, en het verkeer is daar vrijwel elke dag hetzelfde.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
De files ontstaan nu vooral doordat er mensen zijn die per sé harder dan 80 km/h willen rijden. Daarom moet er strenger gecontroleerd worden in het begin. Hoe groter de marge tussen "maximumsnelheidsrijders" en hardrijders wordt, hoe lager de dichtheid zal kunnen zijn. Immers, één baan is dan voor hardrijders die in de praktijk veel afstand zullen hebben en één baan is voor "nette mensen". Dat moeten twee 80-km banen worden. Wat je wil, is dat de verkeersdichtheid verkleint en toch een redelijke snelheid. Met een aantal aannames en berekeningen kom je als ideale doorstroomsnelheid ongeveer op 70 km/h. Die marge met 100 km/h is écht te groot, dus hebben ze 80 km/h ingesteld als maximum. Naarmate mensen meer en meer die snelheid gaan rijden, zal de doorstroom dus weldegelijk verbeteren.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Zoals ik hierboven al zeg, als blijkt dat de afstand niet evenredig aangepast wordt aan de snelheidslimiet, heeft een snelheidsverlaging natuurlijk een negatief effect. Maar van Zuylen weet ook dat dit soort dingen tijd kosten en ik stel dat strengere en betere controle daaraan kan bijdragen. Ik wil best van hem aannemen dat 90 km/h of 100 km/h de ideale doorstroomsnelheid is, maar dan zal hij wel met feiten moeten komen die bijdragen aan die enigszins opvallende uitspraak.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik heb hier ooit een wiskundepracticum over moeten doen en ik meen dat we toen een ideale doorstoomsnelheid van 72 km/h hebben berekend, wat 4 km/h sneller was dan bleek uit het onderzoek dat we vantevoren hadden bekeken. Ik weet nou alleen niet meer of we dat onderzoek uitgedeeld hebben gekregen of op internet hebben gevonden. Dat dit in de praktijk overigens lang niet altijd zal kloppen, ben ik wel weer helemaal met de heer van Zuylen eens. Mensen blijven mensen. De grootste oorzaak van files blijkt uiteindelijk de gespreidheid rond de gemiddelde snelheid. Als er mensen op de baan zijn die 70 rijden en mensen die 160 rijden en daar zitten nog veel andere snelheden tussenin, heb je een grotere kans op files dan wanneer iedereen tussen de 70 en de 90 rijdt. Dat is ook het grootste bezwaar op de maximumsnelheid van 120 km/h. Daarom willen ze ook de vrachtwagens meer en meer van de weg houden.
||
Citaat:
100 km/u = 27,77 m/s. 80 km/u = 22,22 m/s afstand : 2 seconden. 120 = 66,66 m afstand 100 = 55,54 m afstand 80 = 44, 44 m afstand even uitgaande van een gemiddelde autolengte van 4m. bij een snelheid van 120 kmu, heeft elke auto 4m + 66,66 = 70,66 meter nodig, en rijdt er op een weg van 10 km dus 141,52 (141 dus) auto's. bij een snelheid van 100kmu, heeft elke auto 4+55,54m = 59.54 m asfalt nodig, en rijdt er op een weg van 10 km dus 167,95 auto's bij een snelheid van 80kmu heeft elke auto 4+44.44m = 48,44 nodig, en rijden er op een weg van 10km dus 206,44 auto's. in principe maakt het dus wel een significant verschil. maar inderdaad, over een weg van 10km doe je bij 80km/u 450 seconden. dezelfde weg met 120kmu : 300 seconden. das ook een significant verschil (nou zou ik graag zeggen hoeveel auto's er nou precies per minuut over de weg kunnen, maar ik kom dr niet uit ![]()
||
Citaat:
bij 120: 28.304 bij 80: 27.525 of zit ik erg krom te rekenen anyway volgens mijn berekening is 80 minder efficient
|
![]() |
|
|