Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-06-2002, 14:30
Miracle
Miracle is offline
Beetje raar verhaal maar ik hoop dat jullie me kunne helpe!!
Namelijk vaak nadat ik dingen heb gedaan/gezegd heb ik er spijt van of juist spijt dat ik het niet heb gedaan. nja opzich nie super erg ofzow maar de laatste tijd heb ik er steeds meer last van. Bijv. K ben aan het praten met een tante en ze zegt iets over mij en mijn broer, nja nix ergs maar als ik dan er nog es over nadenk bedenk ik je dat ze me gewoon heeft beledigt omdat ze wat lullig zei. Maar op dat moment drong dat niet zo tot me door dat ik dat tegen haar had moeten zeggen (oftewel grote bek terug geven).
Of bijvoorbeeld heb ik mijn oom geholpen de kinderen in bad en naar bed te brengen en ga daarna weer naar huis, thuis kom ik erachter dat tie gewoon misbruik van mij heeft gemaakt. Hij had geen zin om alleen al dat werk te doen en heeft mij dus maar gevraagd. "shit nou heb ik ook nog dat gedaan wat tie wilde..." Daar heb ik dan zo'n spijt van!!!
Ik had dat dus tegen iemand anders verteld dat ik er achteraf gewoon spijt van had. Zij gaf me het advies om het dan meteen te zeggen van "nee ik ga nou naar huis en help je vandaag is niet". Maar ja daar denk ik dan niet op tijd aan.
Wat ik er zelf uit haal is dan, ik moet dat soort dingen gewoon "leren te zien aankomen".
Ik kan dus gewoon steeds nadenken van pik ik dat, of wil ik dat wel doen, of maakt hij nou niet misbruik van mij. Maar daar wordt ik dan helemaal wantrouwig van...
Ik kom er even zelf niet meer uit!!!

Wie heeft advies hoe ik dat soort dingen kan zien aankomen???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2002, 14:33
Hermes
Hermes is offline
Alleen een ezel loopt 3 keer tegen dezelfde paal. Je moet niet wantrouwig tegenover iedereen zijn; je leert vanzelf wie je kunt vertrouwen en wie niet.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 14:37
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Hermes schreef:
Alleen een ezel loopt 3 keer tegen dezelfde paal. Je moet niet wantrouwig tegenover iedereen zijn; je leert vanzelf wie je kunt vertrouwen en wie niet.
T zijn verdomme gewoon m'n oom en tante die dit nu al vaak hebben gedaan, moet ik die dan helemaal niet meer vertrouwen. Kijk dat ze 1x wat verkeerds zeggen en doen betekend toch niet dat ik ze ALTIJD moet wantrouwen???
Met vrienden gebeurt het ook wel es, maar dan weet ik na een tijdje wel wie ik kan vertrouwen en wie niet. Dus dan klopt het wel wat je zegt.
Maar met familie lukt dat dus niet

Kuzzz
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 14:52
Hermes
Hermes is offline
Citaat:
dreen schreef:
T zijn verdomme gewoon m'n oom en tante die dit nu al vaak hebben gedaan, moet ik die dan helemaal niet meer vertrouwen. Kijk dat ze 1x wat verkeerds zeggen en doen betekend toch niet dat ik ze ALTIJD moet wantrouwen???
Er staat 3 keer en niet 1 keer
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 15:07
Verwijderd
ik zou ze dan gewoon niet helpen *simpel*en niet erover nadenken gewoon doen
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 15:23
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Hermes schreef:
Er staat 3 keer en niet 1 keer
Ik snap je spreekwoord, maar tis nou al al een stuk of 5x gebeurt...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 15:27
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Pollore schreef:
ik zou ze dan gewoon niet helpen *simpel*en niet erover nadenken gewoon doen
Das is een oplossing ja...
Ik hoopte er eigenlijk op dat iemand me kon helpen met dat soort situaties, dus niet altijd nee of altijd ja zeggen. maar gewoon hoe ik per situatie kan bekijken hoor het bedoeld is. Oftewel beetje mensen (familie) kennis. Maar dat zal wel te hoog gegrepen zijn.... Sorry....

Kuzzzz
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 15:34
damaetas
damaetas is offline
komt wel met de leeftijd denkik, maar daar ben je nu wel weinig mee naturlijk
Reageren

Regels voor berichten