Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2006, 14:39
Verwijderd
Kheb een probleempje, ik wil nummers downloaden met Bearshare maar dit wil ineens niet meer

Nummers zoeken wil wel, maar dan ga ik ze downloaden en vervolgens staat er de hele tijd 'waiting', en downloaden ho maar...

Downloaden met Bittorrent gaat ook ineens heel sloom, hoogstens 4 KB/s ofzo!

Het kan haast niet aan mijn poorten liggen want gister wou het ook nog gewoon, internet gaat ook gewoon goed, msn ook etc. Firewall heeft natuurlijk ook uitzonderingen op m'n downloadprogramma's

Weet iemand wat er aan de hand is?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2006, 14:55
D@mien
D@mien is offline
Was Bearshare geen bom van spyware?

En kan het neit toevallig zo zijn dat de bestanden die je wil downloaden weinig seeds (mensen die em uploaden) heeft?
Oud 21-02-2006, 15:09
J-roenn
J-roenn is offline
ga effe naar www.speedtest.nl en meet daar effe je snelheid voor download en upload..
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 15:14
M@rco
M@rco is offline
Speedtest is waardeloos als je een beetje een snelle verbinding hebt. De testbestanden zie ze gebruiken zijn gewoon veel te klein om een realistisch beeld van de downloadsnelheid te geven. Kun je beter hier even een flink bestandje downloaden.

@TS, wat voor firewall gebruik je, en heb je al eens geprobeerd wat er gebeurt als je die uitzet? Het kan inderdaad ook gewoon toeval zijn, weinig seeders voor die torrent bijvoorbeeld. Zeker bij de publieke trackers is de snelheid vaak ver te zoeken.
Oud 21-02-2006, 15:35
Verwijderd
@ Damien: Ik heb de lite versie, en er zit geen spyware bij

@ J-roenn: Positieve uitslag...

@ Marco: Gewoon windowsfirewall zover ik weet, met uizondering voor bittorrent en bearshare, msn etc etc... daar kan het niet aan liggen want normaal kan ik ook gewoon met bearshare downloaden, nu ineens niet meer.

Het 'rank' balkje bij bearshare is helemaal groen, wat betkend dat het downloaden zo gebeurd is! Dat is nu dus niet het geval, hij blijft gewoon weigeren

Ik controleerde net ff en bittorrent blijkt ook gewoon te werken: downloaden met 48 kb/s en uploaden met 50 kb/s...nog steeds wel weinig maar dat komt denk ik omdat ik weinig poorten heb openstaan!
Ik heb verder geen idee hoe je poorten moet openzetten ondanks dat ik al veel tips en programmatjes gekregen heb maar ik snap er gewoon niks van!

Dus is er een andere reden dat bearshare weigert?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 12:22
Maradinus
Maradinus is offline
bittorent is het algemeen sloom, vooral als je niet genoeg upload snelheid doorlaat dat blokkerd hij de snelle download servers. Het hangt ook van de hoeveelheid gebruikers die het bestand hebben.
Oud 22-02-2006, 12:59
Verwijderd
Wat de fuck? Dat slaat helemaal nergens op.

Ten eerste is de snelheid bij bittorrent evengoed afhankelijk van de snelheid van andere zijde als elk ander protocol. Bovendien is jouw eigen downloadsnelheid net zoals bij elk ander protocol gebonden aan de mate waarin je je eigen upload benut.

Ten tweede werkt bittorrent niet met 'servers' maar met gelijkwaardige seeds en peers, en gaat iemands snelheid niet omhoog naarmate hij het bestand voor een groter gedeelte heeft. Hooguit kan hij meer pieces leveren, maar zijn upload blijft begrensd. Het kan wel dat 'echte servers' meedraaien in de swarm maar die functioneren dan gewoon als seeds.

Ten derde is de hoeveelheid gebruikers die het bestand hebben wel van invloed, maar op een andere manier dan jij denkt. Hoe meer gebruikers het bestand hebben zegt weinig over de snelheid, als al die gebruikers meerdere dingen seeden. Daarentegen is het al genoeg als er één 'dedicated seed' is (iemand die alleen dát bestand deelt) en die toevallig op een vette campusverbinding zit.

Verder, wat het poortverhaal betreft, je hoeft bij bittorrent maar één poort open te zetten. Die moet dan wel zowel inkomende TCP- als UDP-connections accepteren, maar dat is dan ook genoeg. Hoe dat moet verschilt echt van router tot router en van programma tot programma.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 13:08
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 22-02-2006 @ 13:59 :

Ten eerste is de snelheid bij bittorrent evengoed afhankelijk van de snelheid van andere zijde als elk ander protocol. Bovendien is jouw eigen downloadsnelheid net zoals bij elk ander protocol gebonden aan de mate waarin je je eigen upload benut.

Ten tweede werkt bittorrent niet met 'servers' maar met gelijkwaardige seeds en peers, en gaat iemands snelheid niet omhoog naarmate hij het bestand voor een groter gedeelte heeft. Hooguit kan hij meer pieces leveren, maar zijn upload blijft begrensd. Het kan wel dat 'echte servers' meedraaien in de swarm maar die functioneren dan gewoon als seeds.

Ten derde is de hoeveelheid gebruikers die het bestand hebben wel van invloed, maar op een andere manier dan jij denkt. Hoe meer gebruikers het bestand hebben zegt weinig over de snelheid, als al die gebruikers meerdere dingen seeden. Daarentegen is het al genoeg als er één 'dedicated seed' is (iemand die alleen dát bestand deelt) en die toevallig op een vette campusverbinding zit.

Verder, wat het poortverhaal betreft, je hoeft bij bittorrent maar één poort open te zetten. Die moet dan wel zowel inkomende TCP- als UDP-connections accepteren, maar dat is dan ook genoeg. Hoe dat moet verschilt echt van router tot router en van programma tot programma.
Maar als je meer poorten open zet gaat het downloaden toch sneller? Een kameraad van mij is wel handig op dat gebied en zet dus steeds meerdere poorten open zodat hij een film in een uurtje gedownload heeft!
Ik heb net bearshare verwijderd en limewire geinstalleerd, en ja hoor, daarmee gaat het downloaden wel gewoon goed
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 13:35
Maradinus
Maradinus is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-02-2006 @ 13:59 :

dat bedeol ik dokter anders
Reageren

Regels voor berichten