Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind dat Quis erg kritisch is. Wel, dat is gelukkig haar goed recht, maar dan wil ik er ook iets over kwijt.
![]() Ik vind dat een tramconducteur die grapjes omroept best kan. Het zal taaltechnisch of grammaticaal vast wel ergens rammelen, maar juiste dat gerammel maakt de zin even jolig als de grapjes zelf. Ik vind het wel passend. Bovendien kun je best erlangs lopen of meezingen, lijkt me. Je kunt ook langslopen zonder te zingen, nietwaar? In de andere aanmerkingen kon ik me wat meer vinden. Die vreemde zin van de boosheid en het humeur moet je inderdaad even anders doen, want nu moet je het drie keer lezen om er nog steeds niets van te snappen. Ook het hen/hun-probleem is jammer. Ik ben volgens mij een keer of drie een hun tegengekomen die een hen had moeten zijn, of omgekeerd. Zeker wanneer je antagonist krakkemikkerig Nederlands spreekt, moet je het als schrijver/protagonist wel goed doen. Wat betreft het roken; ik vind die zin half mooi en half niet mooi. 'Sigrettenhaal' vind ik een vreselijk woord, zeker omdat de rest van de zin wel grammaticaal correct is. Je moet ze gelijktrekken. "Sigarettenhaal, adem in, blaas uit. De rook kust de buitenlucht." Of: "Ik neem een haal, adem in en ik blaas zacht de rook uit, zodat het de buitenlucht kust." Of nog iets anders. Verder kan ik mij vinden in de woorden van Touché en ben ik eveneens van mening dat het schrijven je lekker afgaat. Bovendien vind ik dit een net stuk tekst wat vrij sterk in elkaar zit, vanwege het terugkerende kunstgebit. Ja, ik vond het wel fijn. LUH-3417 |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik las het al op je LJ en ik vind dat het leuk in elkaar zit. Idd zitten er wat kleine foutjes in o.a. wat betreft hen/hun, en dat is een beetje jammer.
Ik denk dat jij het geschreven hebt en het meteen op Letteren/LJ hebt gezet. Dat doe ik zelf ook, dus voel je niet aangevallen oid, maar wanneer je het even laat rusten en zelf nog een paar keer overleest (desnoods hardop) merk je zelf ook die foutjes op. Verder vind ik het écht een leuk stuk, vooral omdat het waargebeurd is. ![]() |
![]() |
|
Het is leuk, maar ergens zitten er geen lekkere dingen in. Net alsof je uit verschillende hoeken schrijft, met verschillende schrijftstijlen. Maar het komt wel heel naturel over, dat opstandige klopt gewoon.
|
Bedankt voor alle reacties!
Dit stuk heb ik een tijd geleden geschreven, en stond nog steeds op mijn kladblok. Ik heb niet nagedacht over eventuele verschillende tijden, meestal post ik het verhaal hier en wacht dan de spellingsfouten die iemand anders hier post. Zelf ben ik namelijk niet helemaal grammaticaal okay, ik ben er een soort van blind voor. Tof, alle leuke reacties, en dank je wel Touché. Als jullie nou benieuwd zijn geworden naar al eerder geschreven verhalen, gebruik de zoekfunctie! Doeiiiiiiiii (offtopic: het is ganz saai @ stage) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
@ TS: ik heb het nog eens gelezen en vind het nu eigenlijk heel aardig, globaal genomen. |
![]() |
||
Citaat:
Globaal iets leuk vinden is net als iets 'anders' vinden, nit leuk dus, zo zie ik dat. Gelukkig bestaan er meningen, en ik bedank je voor de jouwe. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Verder ben ik het wel met bovenstaande eens: het is een fijn verhaal, schrijven kan je en de inhoud is los en goed te volgen. Fijn weer ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Wedstrijd] Vertellen flyaway | 0 | 16-06-2011 16:55 | |
De Kantine |
Weerwolfspel 68 #2 Verwijderd | 442 | 15-05-2010 22:36 | |
Verhalen & Gedichten |
Een plekje van vertrouwen in mijn hart... tropical_breeze | 15 | 24-08-2006 12:21 | |
Verhalen & Gedichten |
omdat je het zocht een verhaal te schrijven Visjeblieb | 2 | 27-02-2006 13:32 | |
Verhalen & Gedichten |
verhaal: Edward vivere | 4 | 02-03-2005 20:01 | |
Liefde & Relatie |
LONGPOSTS: Mijn ideeën over liefde. Rerisen Phoenix | 58 | 13-06-2003 07:23 |