Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2006, 17:23
Kikkiee
Kikkiee is offline
Hoi allemaal,

Ik wou even weten hoe het zit met vakanties tijdens het eerste jaar van deze studie. Ik heb wel al gehoord dat er niet officieel vakantie is, maar is het mogelijk om op vakantie te gaan. Kan je dingen bijvoorbeeld wel missen.

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2006, 17:29
Verwijderd
Sommige universiteiten hebben dan wel een week geen colleges, volgens mij vooral universiteiten in het zuiden van het land (ivm carnaval, in Maastricht is het dan onmogelijk colleges te gaan geven, bijvoorbeeld). Hoe het in Groningen zit of alle plaatsten die daar tussen liggen; geen idee. En een weekje missen? Op zich lijkt 't me niet slim, helemaal niet als je het doet om op vakantie te gaan, maar als je zelf denkt het aan te kunnen en je vindt die vakantie belangrijker dan die colleges in die week, dan kan het best. Aantekeningen kan je altijd overnemen etc.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 17:30
zoemzoem
zoemzoem is offline
Er is inderdaad alleen officieel vakantie met kerst en in de zomer. Of je weg kunt gaan hangt af van de universiteit en in welk jaar je zit. Ik kan je vertellen dat je op de VU op zich best een weekje weg kunt, zolang je maar (vantevoren!!!) regelt dat je je practica op een ander tijdstip kunt doen. Colleges kun je in principe altijd wel missen, werkgroepen en practica niet, omdat deze gewoon verplicht zijn en anders je tentamencijfer niet vrijgegeven wordt.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 17:53
Ieke
Ieke is offline
In Rotterdam is er ook geen vakantie. Toch gaan wel veel mensen een keer een weekje tussendoor weg. Kan, maar je mist alle practica en college's die week en je hebt buiten die week geen kans te doen. (binnen een week kan je wel schuiven met practica) Overgens, het enige waarmee je in de klem kan komen is PKV, dat is verplicht, maar je mag het 1 keer missen (hoewel zeer onverstandig is om te doen. Maar dat heb je niet iedere week.
Oud 02-03-2006, 18:19
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Ieke schreef op 02-03-2006 @ 18:53 :
In Rotterdam is er ook geen vakantie. Toch gaan wel veel mensen een keer een weekje tussendoor weg. Kan, maar je mist alle practica en college's die week en je hebt buiten die week geen kans te doen. (binnen een week kan je wel schuiven met practica) Overgens, het enige waarmee je in de klem kan komen is PKV, dat is verplicht, maar je mag het 1 keer missen (hoewel zeer onverstandig is om te doen. Maar dat heb je niet iedere week.
Wij hebben dus toevallig deze en vorige week PKV. Dat is verplicht en je mag het idd niet missen. Dus dit jaar is het voor 1e jaars niet mogelijk om op vakantie te gaan (al zijn er wel die het doen en dus het risico lopen hun P niet te halen en volgend jaar alles opnieuw te moeten doen)...
Oud 02-03-2006, 18:41
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Gothic schreef op 02-03-2006 @ 19:19 :
Wij hebben dus toevallig deze en vorige week PKV. Dat is verplicht en je mag het idd niet missen. Dus dit jaar is het voor 1e jaars niet mogelijk om op vakantie te gaan (al zijn er wel die het doen en dus het risico lopen hun P niet te halen en volgend jaar alles opnieuw te moeten doen)...
Maar dat wisselt ook erg per studiegroep. Laatst had ik 2 keer pkv in een week. Is maar net hoe de planning van je studiegroep valt, maar opzich is er best wat te plannen. Daarbij mag 1 pkv gemist worden, maar dan moet je wel een vervengende opdracht doen.
Tja, het is gewoon een kwestie van plannen van een vakantieweek en als je niet in deze 2 weken moet zitten kan je best een week plannen. Ik ben vorig jaar met de meivakantie een week weg geweest. Was met de stage, maar heb dat zelf in een andere week gepland.
Oud 02-03-2006, 19:58
Kikkiee
Kikkiee is offline
allemaal heel erg bedankt voor de nuttige reacties!! nog een vraagje, wat is pvk? En weet je alle verplichte activiteiten al aan het begin van het jaar zodat je een eventuele vakantie kunt plannen?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 21:02
Verwijderd
prakticum klinische vaardigheden...
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 22:31
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Kikkiee schreef op 02-03-2006 @ 20:58 :
allemaal heel erg bedankt voor de nuttige reacties!! nog een vraagje, wat is pvk? En weet je alle verplichte activiteiten al aan het begin van het jaar zodat je een eventuele vakantie kunt plannen?
Helaas niet. Het wordt dus wel wat kort plannen, maar op dit moment heb ik wel het rooster tot het einde van het jaar. Maar een half jaar vooruit plannen gaat eigenlijk niet.
Oud 03-03-2006, 08:54
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Kikkiee schreef op 02-03-2006 @ 20:58 :
Ze waren pas begin dit jaar bekend... Dus je moet wel op een kort termijn je vakantie regelen.
Oud 03-03-2006, 15:50
zoemzoem
zoemzoem is offline
Wij krijgen aan het begin van het jaar een boekje waar je rooster voor de rest van het jaar instaat, er verandert heel soms nog wel wat, maar over het algemeen kun je dus goed je vakantie inplannen.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 16:24
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Wat is dat toch steeds met dat vs. ? Als je niet weet waar het voor staat, gebruik het dan niet.
Oud 05-03-2006, 14:11
Kikkiee
Kikkiee is offline
uhm versus? en....maak je niet druk

en allemaal bedankt voor de reacties, het wordt dus maar afwachten dan!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 15:40
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Kikkiee schreef op 05-03-2006 @ 15:11 :
uhm versus?
ver·sus (vz.)
1 tegen, tegenover

Wat voor contest stel je je voor?
Oud 05-03-2006, 16:22
Sangria
Sangria is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 05-03-2006 @ 16:40 :
ver·sus (vz.)
1 tegen, tegenover

hahaha
Oud 05-03-2006, 19:45
Integer
Integer is offline
Citaat:
ver·sus (vz.)
1 tegen, tegenover

Volgens mij ben jij de enige die het niet begrijpt
Met citaat reageren
Oud 05-03-2006, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Integer schreef op 05-03-2006 @ 20:45 :
Volgens mij ben jij de enige die het niet begrijpt
Nou, ik mag hopen dat ze niet wil gaan kiezen tussen geneeskunde of krokusvakantie? Beetje vreemde basis voor je studiekeuze, lijkt me.

Ik krijg aan het begin van het jaar te horen (niet waar, ik moet het zelf opzoeken) wanneer mijn tentamens zijn. Ook zijn er bij mij (in Groningen) studieblokken en vaardighedenblokken; tijdens een studieblok kun je best op vakantie, al moet je dan een hoop leerstof inhalen daarna en je mist de colleges maar dat mag, maar als je tijdens een vaardighedenblok op vakantie gaat mis je allerlei practica en werkgroepbijeenkomsten enzo die, in tegenstelling tot de colleges, verplicht zijn.

De universiteit van Maastricht heeft, geloof ik, een korte carnavalsvakantie.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 11:41
Silverchoice
Silverchoice is offline
Geen officiële krokusvakantie hier in Utrecht, maar als je voor jezelf de stof in kunt halen, kun je best een week missen. Naast de gewone stof (college en werkgroepen, niet verplicht) heb je ook de wat meer praktische dingen, die je grotendeels wel moet volgen, maar je mag er altijd wel een paar missen.
Oud 07-03-2006, 05:47
Roos
Roos is offline
In Rotterdam kan je best een weekje missen. Heb ik tot nu toe altijd gedaan.
Oud 07-03-2006, 08:17
Verwijderd
Overigens, als je twee van de verplichte werkgroepen en practica mist krijg je een reparatie-opdracht die je in een uur af hebt. 1 mag je gewoon missen, per blok.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 12:03
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
ver·sus (vz.)
1 tegen, tegenover

Dit lijkt me niet zo interessant voor dit topic. Als jij de TS een taallesje wilt geven, mag dat via PM.

Dat geldt dus voor iedereen die er op reageerde, niet alleen voor Gimme more beer.

Regels voor berichten