|
|
Bekijk resultaten poll: Ben je trots op de VOC? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
23 | 57.50% |
nee |
6 | 15.00% |
geen mening |
5 | 12.50% |
VOC??? |
6 | 15.00% |
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
2. Nederlands 3. Ik vind het knap dat de VOC in die tijd de zeeën beheerste, dat ze Nederlands waren vindt het nationalistische gedeelte van mij wel leuk, maar eigenlijk kan het me niet zoveel schelen. 4. Ik weet niet precies wat ze eraan doen, maar het is hun schuld niet, dus eigenlijk vind ik ook niet dat ze hun spijt hoeven te betuigen. De Duitsers van tegenwoordig zijn toch ook niet verantwoordelijk voor de Tweede Wereldoorlog? |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() 1. Je leeftijd. 18 2. Je afkomst. half Surinaams half Nederlands 3. Ben je trots op het feit dat de VOC Nederlands was? Waarom wel/niet? Ja. Nederland was echt oppermachtig toen en dat is wel iets om trots op te zijn. Natuurlijk is macht van het ene land de onderdrukking van het andere land en was de slavenhandel erg triest. Vergelijk het met hoe we allemaal trots zijn op Muhammed Ali, maar zonder alle boksers die door hem in elkaar geslagen zijn was hij nooit groots geworden. 4. Vind je dat de Nederlandse overheid genoeg doet om spijt te betuigen tegenover de slavenhandel? Waarom wel/niet? Alles wat ze doen is teveel. Niemand die nu leeft is ooit slaaf geweest dus niemand verdient een spijtbetuiging. De mensen die nu om excuses zeiken hadden niet eens bestaan als hun voorouders niet uit totaal verschillende dorpen in Afrika door de Nederlanders op dezelfde plantage waren neergezet. Geschiedenis is op deze manier gelopen, accepteer het en move on. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() 3 ik vind het wel leuk dat nederland ooit iets heeft betekend op het wereld toneel ja ![]() maar trots ? mm neuh 4 ja |
![]() |
||
Citaat:
Precies mijn invulling, alleen ben ik niet half surinaams en vind ik de muhammed ali vergelijking niet zo treffend. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
2. Nederlands 3. Ja, ik vind het knap dat Nederland het voor elkaar kreeg om zo machtig en rijk te worden van de VOC terwijl zeevaart en handel met onbekende gebieden in die tijd toch veel risico met zich mee brachten. Niet iets waar je makkelijk veel geld in investeert lijkt me. (nationalisme is overigens een vreemd ding, waarom ben ik trots op de prestaties van andere mensen die toevallig dezelfde nationaliteit als ik hebben ![]() 4. Wat mij betreft doen ze genoeg. Erkennen dat slavernij fout is, is wat mij betreft al genoeg. Noch de daders noch de slachtoffers leven nu nog, maar ik vind het wel belangrijk om als land vast te stellen dat slavernij fout is.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
|