Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2006, 19:26
Signy
Signy is offline
Hallo hallo is één van jullie in Rome geweest in de maand juli (aug), kan dit of is dit VEEELS TE HEET?!
Oud 27-02-2006, 20:49
Ieke
Ieke is offline
Ben daar wel geweest ja. Opzich prima te doen vind ik, maar je moet je er wel op aanpassen. Dingen buiten vroeg in de morgen of op het einde van de middag. Overdag het vaticaan of het vaticaanse museum (maar voor het vaticaan heb je wel een dag nodig als je daar de dingen een beetje wil zien) Op het warmst van de dag dus dingen binnen doen of naar de catacomben (echt doen, erg gaaf)
Oud 28-02-2006, 08:00
Breg
Breg is offline
ik ben er in juli geweest, en het kan erg warm zijn, maar het is te doen. Zoals Ieke zegt, je moet het een beetje handig plannen. Dus niet om 1 uur 's middags over het Forum gaan lopen waar je midden in de zon loopt en geen schaduw te vinden is. En natuurlijk constat water drinken.
Maar bedenk ook dat de zomermaanden de druktste maanden zijn. Dus als je al niet van de hitte houdt is het misschien handiger in het voorjaar/najaar te gaan als je de kans hebt;
minder warm, minder druk en minder duur.
Oud 28-02-2006, 10:33
Signy
Signy is offline
hey thnx
nu zijn jul/aug wel laag-seizoen maanden wat de hotels betreft dus das een plus.
Oud 28-02-2006, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Signy schreef op 28-02-2006 @ 11:33 :
hey thnx
nu zijn jul/aug wel laag-seizoen maanden wat de hotels betreft dus das een plus.
laag seizoen maanden wat hotels betreft? Bedoel je dat er dan minder mensen in hotels logeren ofzo?

Ik denk trouwens dat het wel ontzettend druk is in Rome in juli en augustus, en dat je echt ontzettend lang zult moeten wachten voor alles. Juni en september lijken mij net iets betere maanden om erheen tegaan!
Oud 28-02-2006, 13:03
Signy
Signy is offline
Citaat:
Anneka schreef op 28-02-2006 @ 12:13 :
laag seizoen maanden wat hotels betreft? Bedoel je dat er dan minder mensen in hotels logeren ofzo?
je hoeft minder te betalen voor de hotels.
Oud 28-02-2006, 13:12
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
Signy schreef op 28-02-2006 @ 14:03 :
je hoeft minder te betalen voor de hotels.
In julie en augustus

dat lijkt me sterk
Oud 28-02-2006, 13:34
Signy
Signy is offline
Tis toch echt zo omdat de meeste mensen niet naar de steden gaan die maanden maar naar het strand enzo. Tenminste dat denk ik dan, dat zoiets de reden zal zijn. Je hoeft die maanden minder te betalen en er zijn veel voordelen zoals 4 nachten voor de prijs van 3.
Oud 28-02-2006, 14:23
zoemzoem
zoemzoem is offline
Ik ben er een keer in september geweest en vond het echt heel heet. Maar om de 300 meter staan waterfonteintjes, dus je zult er niet uitdrogen.
Oud 02-03-2006, 17:02
Miracle
Miracle is offline
Is het niet in Rome dat er veel kraantjes overal zijn? Dat is iig erg prettig met de warmte.

Ik ben er ook in de zomervakantie geweest, dat was best te doen. Het is wel warm, maar er zijn wel plekken met airco, of plekken die sowieso koud zijn. Goed inplannen dus!
Oud 02-03-2006, 19:58
miekmuis
miekmuis is offline
Ik ben ook in Juli in Rome geweest. In de paar dagen dat ik er was, was het enorm heet, maar dat verschilt nogal volgens de reisleidster. Nou vond ik de temperatuur sowieso niet een erg groot probleem. Gewoon goed insmeren en veel water drinken.
Oud 05-03-2006, 11:08
M'ne
M'ne is offline
ik was er vorig jaar in begin augustus. Op het moment zelf stond ik er niet eens zo bij stil dat het zo warm was. Dat ligt voor de hand in italië denk ik zo. En gewoon veel water mee nemen.
Oud 07-03-2006, 10:51
welle
welle is offline
Weet iemand van jullie trouwens hoe warm Rome ongeveer in eind april is?
Oud 07-03-2006, 10:56
Roxy
Roxy is offline
op onderstaande site heb je een tabel met de gem temperatuur in italie per regio.
http://www.italie.nl/algemeen/reisin...ie/klimaat.php
Oud 07-03-2006, 12:19
welle
welle is offline
Danke sehr
Oud 07-03-2006, 14:15
Gothic
Gothic is offline
kan, ik had een hittegolf = + 40 graden in de schaduw ongeveer. Als je je overgeeft aan het feit dat je de hele dag je rotzweet, is het niet erg en prima te doen. Overal zijn kraantjes waar je kunt drinken ...
Oud 08-03-2006, 16:05
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
Gothic schreef op 07-03-2006 @ 15:15 :
kan, ik had een hittegolf = + 40 graden in de schaduw ongeveer. Als je je overgeeft aan het feit dat je de hele dag je rotzweet, is het niet erg en prima te doen. Overal zijn kraantjes waar je kunt drinken ...
Ik las: ALS je dan overgeeft

Ik realiseer me net dat ik ook in Rome zit in augustus en ik heb liever hitte dan kou, dus kom maar op
Oud 23-03-2006, 16:44
Myrtille
Myrtille is offline
Het is er heet, maar daar moet je je dagritme gewoon aan aanpassen,, zoals alle Romeinen ook doen
Vroeg opstaan en voor het al te warm is je ding doen, in de middag rustig aan doen en 't zwembad in duiken.. (als je in een camping net buiten Rome zit). 's Avonds kun je je weer op straat wagen
Ik vind het persoonlijk meevallen in juli, maar ik ben ook een sun die-hard
Advertentie

Regels voor berichten