Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2006, 18:16
joepvdz
joepvdz is offline
Hi,

Ik zoek een koptelefoon zoals bijv. deze: http://img.ferra.ru/pubimages/58781.jpg

Mijn budget gaat tot €40, welke raden jullie mij aan? Het is vooral voor gamen en voor muziek.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2006, 18:32
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
senheisserrrr
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 18:55
Alonso
Alonso is offline
Liever sennheiser inderdaad, al een mooie voor 29 euro
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 14:05
joepvdz
joepvdz is offline
Citaat:
Alonso schreef op 10-02-2006 @ 19:55 :
Liever sennheiser inderdaad, al een mooie voor 29 euro
Bij de block kost de PMX40 nu €29,99: http://www.block.nl/pls/egbsb/block_...9482&xi_type=N

Specificaties:

SENNHEISER PMX-40 HOOFDTELEFOON

* Artikelnummer: 49482
* Nekband hoofdtelefoon
* Ideaal voor portable cd en MP-3 speler
* Innovatief Basswind systeem
* Lichtgewicht, comfortabele uitvoering
* 2 Jaar garantie

Zal ik deze nemen of de PMX60? (Heb ik zelf al eerder gehad en was er zeer tevreden over)
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 14:53
le Y
le Y is offline
ik zou de 60 nemen
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 13:09
Verwijderd
pmx60 is behoorlijk oud model op dit moment, heb er ook over gedacht maar behalve het naampje is er weinig beter aan die koptelefoon. Zelf heb ik een philips HS520

welke een dik freq bereik heeft (12 HZ tot 24 KHZ, waar een pmx60 van 20 tot 20 gaat), verder heeft de philips HS520 een zeer sterke kabel (omgwikkeld met soort garen, waardoor het net touw is, en een bescherming waar de kabel het oorstuk ingaat, om ervoor te zorgen dat dit niet kapot gaat.

Net ding dus, env oor 25 euro een veel betere keuze dan een sennheiser.

Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 13:37
joepvdz
joepvdz is offline
Citaat:
Shoarm schreef op 12-02-2006 @ 14:09 :
pmx60 is behoorlijk oud model op dit moment, heb er ook over gedacht maar behalve het naampje is er weinig beter aan die koptelefoon. Zelf heb ik een philips HS520

welke een dik freq bereik heeft (12 HZ tot 24 KHZ, waar een pmx60 van 20 tot 20 gaat), verder heeft de philips HS520 een zeer sterke kabel (omgwikkeld met soort garen, waardoor het net touw is, en een bescherming waar de kabel het oorstuk ingaat, om ervoor te zorgen dat dit niet kapot gaat.

Net ding dus, env oor 25 euro een veel betere keuze dan een sennheiser.

[afbeelding]
Dat klinkt goed, enig idee bij welke winkels ze hem verkopen?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 13:46
Verwijderd
Ik zou hem op internet komen, want dan ben je al snel een stuk goedkoper uit.

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSH...99&Section=SCE

op bol.com issie totaal 25 (inc verzendkosten) en anders moet je nog ff verder zoeken.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 13:52
antaflu
antaflu is offline
Ik heb ook die Philips. Erg mooi geluid komt eruit, ik had hem voor 25,- bij de mediamarkt gehaald.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 13:54
Verwijderd
Ja klopt, goeie bass zit erin door speciale techniek die philips gebruikt & ruime frequentiebereik
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 14:40
joepvdz
joepvdz is offline
Citaat:
antaflu schreef op 12-02-2006 @ 14:52 :
Ik heb ook die Philips. Erg mooi geluid komt eruit, ik had hem voor 25,- bij de mediamarkt gehaald.
Mooi dan haal ik hem daar ook..
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 08:32
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Shoarm schreef op 12-02-2006 @ 14:09 :
Zelf heb ik een philips HS520 welke een dik freq bereik heeft

... maar het blijft een philips ......
Oud 13-02-2006, 12:19
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 13-02-2006 @ 09:32 :
... maar het blijft een philips ......
en daarmee wil je zeggen dat... ?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2006, 12:34
Verwijderd
Precies, sennheiser is sennheiser omdat? Juist. Omdat het Sennheiser is. Dus omdat er dat naampje op staat staat het gelijk aan kwaliteit?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 00:25
Verwijderd
Voor drie tientjes zal Philips vast wel mooie hoofdtelefoons maken, maar dat die in jouw oren goed klinken wil nog niet zeggen dat ze goed zijn. Om uit die plastic dingetjes van een paar gram veel bas te persen worden allerlei rare technieken gebruikt waardoor de frequentiekarakteristiek er verschrikkelijk uitziet. De ware audiofiel natuurlijk een gruwel. Wie zijn oren en zijn muziek serieus neemt koopt een goede hoofdtelefoon. Dat zijn dus per definitie geen oortjes of andere kleine rommel, maar gewoon een goed (half)open exemplaar, en een goede versterker om hem aan te sturen.

En ohja, geen enkele hoofdtelefoon heeft een bereik tot 12 Hz. De golflengte van zulke bastonen is zo groot dat ze op 1 cm afstand van je oor niet eens hoorbaar zijn, dat membraantje kan bovendien zo'n uitslag nooit maken. Wel eens afgevraagd waarom échte bas op een goede luidspreker altijd mooier klinkt dan in een hoofdtelefoon, hoe duur die hoofdtelefoon ook is? Mijn Sennheiser HD565 Ovation komt volgens de specs tot aan 20 Hz, maar onder de 50 Hz hoor je in zo'n ding al bijna niets meer, je vóelt het ook niet.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 10:11
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-02-2006 @ 01:25 :
Voor drie tientjes zal Philips vast wel mooie hoofdtelefoons maken, maar dat die in jouw oren goed klinken wil nog niet zeggen dat ze goed zijn. Om uit die plastic dingetjes van een paar gram veel bas te persen worden allerlei rare technieken gebruikt waardoor de frequentiekarakteristiek er verschrikkelijk uitziet. De ware audiofiel natuurlijk een gruwel. Wie zijn oren en zijn muziek serieus neemt koopt een goede hoofdtelefoon. Dat zijn dus per definitie geen oortjes of andere kleine rommel, maar gewoon een goed (half)open exemplaar, en een goede versterker om hem aan te sturen.

En ohja, geen enkele hoofdtelefoon heeft een bereik tot 12 Hz. De golflengte van zulke bastonen is zo groot dat ze op 1 cm afstand van je oor niet eens hoorbaar zijn, dat membraantje kan bovendien zo'n uitslag nooit maken. Wel eens afgevraagd waarom échte bas op een goede luidspreker altijd mooier klinkt dan in een hoofdtelefoon, hoe duur die hoofdtelefoon ook is? Mijn Sennheiser HD565 Ovation komt volgens de specs tot aan 20 Hz, maar onder de 50 Hz hoor je in zo'n ding al bijna niets meer, je vóelt het ook niet.
heb anders ook een buchtkwaliteit sennheiser hoofdtelefoon gehad die duurder was dan een paar tientjes, dan waren die philips oordopjes van 5,- nog beter mijn inziens, want die sennheisers hebben het volume van een scheet van een regenworm...

komt er ook nog eens bij wil je merkbaar verschil horen dat je wel een zeer geweldige audio uotput moet hebben, die mp3 spelen doorgaans niet hebben.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 14:11
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 14-02-2006 @ 01:25 :

Maar dan heb je het wél over de professionele sennheiser lijn en die staat inderdaad wel bekend om zijn kwaliteit. De streetline is meer geldklopperij omdat er sennheiser op staat dan kwaliteit dus ipv 60 euro voor een pmx60 beter een philips nemen. En ja, het kan altijd beter maar dan zet je ook weer zo'n apparaat op je harses waar je een bochel van krijgt.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2006, 16:42
joepvdz
joepvdz is offline
Citaat:
Shoarm schreef op 14-02-2006 @ 15:11 :
Maar dan heb je het wél over de professionele sennheiser lijn en die staat inderdaad wel bekend om zijn kwaliteit. De streetline is meer geldklopperij omdat er sennheiser op staat dan kwaliteit dus ipv 60 euro voor een pmx60 beter een philips nemen. En ja, het kan altijd beter maar dan zet je ook weer zo'n apparaat op je harses waar je een bochel van krijgt.
Eeuhh een PMx60 kost €25, ik heb hem al eerder gehad en hij had zeer goed geluid dus dat het alleen kwaliteit is omdat er Sennheiser op staat is onzin. Ze zijn echt van goede kwaliteit qua geluid.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 13:46
Maradinus
Maradinus is offline
mijn voorkeur gaat persoonljk uit na zo'n grote oorwarmer ding
Oud 15-02-2006, 14:05
joepvdz
joepvdz is offline
Citaat:
Maradinus schreef op 15-02-2006 @ 14:46 :
mijn voorkeur gaat persoonljk uit na zo'n grote oorwarmer ding
Nouja ik zie mezelf niet zo gauw met zo'n enorm ding op mijn hoofd over straat gaan..
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 09:36
Verwijderd
Daar heb je ook helemaal niets aan als je hem op straat wilt gebruiken. Grotere hoofdtelefoons zoals de meeste (half-)open modellen zoals Maradinus noemt, hebben ook meer ingangsvermogen nodig om goed te klinken, en dat kan een iPodje of ander draagbaar apparaat gewoon niet leveren.

Voor bij je computer kun je prima een groter model kopen, mits jouw geluidskaart nog wel een eigen, versterkte uitgang heeft. Dan zet je gewoon het volume flink omlaag.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 22:41
namnatulco
namnatulco is offline
voor mijn mp3-discman gebruik ik een sony nekband, die ik zeker kan aanbevelen hier
voor mijn pc gebruik ik (redelijk goedkope) speakerset (2.1) en evt een gewone hoofdtelefoon (alles op speakers, behalve tactische games als america's army)
Oud 20-02-2006, 13:39
Verwijderd
Ik zou zo niet meet weten wat beter is na al deze posts. De Sennheiser pmx60 of 40, of die Philips HS520.

Ik wil het net als de TS een hoofdtelefoon voornamelijk voor DVD en games op de computer. Liefst niet zo'n ding wat je hele oor afsluit. Ik vind dat behoorlijk vervelend, dat worden je oren altijd heel warm na een uur enzo. Maar goed, ik zou het niet meer weten nu.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 01:23
Verwijderd
Moet ik nu een nieuw topic openen ofzo?
Lijkt me nogal een verspilling aan ruimte.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 01:34
Verwijderd
Ga luisteren. Dat is de enige manier om te bepalen welke jij mooier vindt klinken. Er bestaat namelijk niet zoiets als de 'betere' als je het hebt over hoofdtelefoons in dezelfde prijsklasse.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten