Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Maak je geen zorgen.... Er bestaan wel boze geesten, maar als je ze niet opgeroepen hebt, vallen ze je ook niet latig. Zeker weten niet! Dus maak je geen zorgen, en ga gewoon verder met je leven...... |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() @ TS: Lees dat topic met die foto's eens door, dan zie je dat zo'n beetje alles weerlegd wordt m.b.t. geesten en foto's.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat mij betreft zijn het de geesten die je ziet, de geesten die op zoek zijn naar een nieuw lichaam. Tsja, ik denk dat je voor jezelf wel iets bevredigends kan verzinnen. ![]()
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd op 12-02-2006 om 15:13. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Als het niet bewezen is hoe kun je dan weten of het waar is of niet. Als we alle niet bewezen dingen voor waar zouden moeten aannemen, waar gaat het dan naar toe? [flauwe grap] naar de kerk/moskee/andere gebedshuis ![]() [/flauwe grap] Eerst bewijzen dan geloven.
||
Citaat:
En verder zijn er zoveel dingen die niet bewezen zijn die je toch als waar aanneemt. Wat is het bewijs dat je gedachten door chemische reacties bepaald wordt (geloof ik zelf niet in maar goed..)? Wat is het bewijs dat tijd constant is? Wat is het bewijs dat de media de waarheid spreekt? Wat is het bewijs dat wij geëvolueerd zijn uit apen? Moet ik nog doorgaan? |
![]() |
||
Citaat:
Wat dacht je van Aristoteles (of was het iemand anders?) die beweerde dat er 1 kracht was die een voertuig in beweging bracht. Later maakte Newton ervan dat krachten bij een constante snelheid in evenwicht zijn en dat er dus ook weerstand was van lucht en oppervlakte. Een ander voorbeeld uit de Scheikunde: atomen zijn ondeelbaar. Dat is ook later weerlegt met een andere theorie (en zelfs dat wordt de elektronenwolkhypothese genoemd) Met andere woorden je kan theorieen die van toepassing zijn op een bepaalde situatie nooit voor de praktijk aannemen. Het nut is dat je er mee kan voorspellen, niet dat je er mee kan verklaren... Wie zegt bovendien dat mensen niet beperkte zintuigen hebben? Sommige dieren kunnen ook minder kleuren zien en mollen kunnen beter voelen. Ik neem daarom geen enkele theorie voor praktijk aan, maar ik probeer theorieen toe te passen op de praktijk door dingen ervan te leren. Dit is dan een redelijk objectief standpunt, maar ik moet zeggen dat ik me meer aangetrokken voel tot de mystieke of spirituele mensen. Dit door diverse persoonlijke ervaringen, waar ik meer uithaalde door het op een spirituele manier te benaderen dan op een wetenschappelijke. Maargoed, deze discussie is erg zinloos, want ongelovigen begrijpen de standpunten van de gelovigen waarschijnlijk toch niet.
Laatst gewijzigd op 15-02-2006 om 14:36. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Daarnaast is een rechtzaak vergelijken met geesten en reincarnatie natuurlijk belachelijk. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik wil ook best in het bestaan van geesten geloven, maar dat zie ik dan graag eerst bewezen. Louter het feit dat er een boel mensen van overtuigd zijn zegt me niet zoveel.
|
Geesten gaan bij mij op dezelfde hoop als elfjes, god, kabouters en trollen.. totdat er sluitend bewijs of overtuigende aanwijzingen worden geleverd voor hun bestaan is het vrij onzinnig om ze voor waar aan te nemen...
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Lijkt me dan ook niet echt'n goed argument om te zeggen dat het bestaan van geesten ooit wel aangetoond zal worden. Want jah, misschien bestaan ze ook gewoon niet. Maar misschien ook weer wel ![]() Sjah da's juist het probleem natuurlijk ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Harde bewijzen voor het bestaan van geesten zijn er nauwelijks.
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
![]() |
Psies en helaas komen sommigen naar mijn mening totaal niet met goede argumenten. Integendeel sommige argumenten komen heel erg verzonnen over.
Ik citeer: Citaat:
Citaat:
Leg eens uit wat het directe verband is tussen soft of hard drugs en kwade geesten? Leg eens uit waarop je baseert wat de tijdsduur is bij het reincarneren? Ik vraag geen harde bewijzen, maar als je iets beweert lijkt het me wel zo logisch dat je het enigzins onderbouwt. Laatst gewijzigd op 24-02-2006 om 14:03. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Zoals ik al eerder beweerd heb, is het irrelevant of je een kracht intern of extern benaderd. Het gaat erom of je op deze manier op een effectieve wijze een gewenst effect hebt. Ik geloof niet dat deze drugs een demoon veroorzaken, maar dat de verslaving niet erkennen dat doet (indien er sprake is van een verslaving). Dan nog moet je het woord 'demoon' niet te letterlijk opvatten. Ik geloof dan ook dat mensen die kanker krijgen een deel van zichzelf negeren. Dat een deel van het lichaam een eigen leven gaat leiden (wat in principe ook het geval is). Dat wil niet zeggen dat dat de enige oorzaak is, maar in mijn ogen heeft het een groot aandeel. Demoon is dan verder een benaming en het is voor mij belangrijker dat je luistert naar jezelf en af en toe op jezelf reflecteerd dan dat je het zo ver laat komen om over een 'demoon' te spreken.
||
Citaat:
Heb jij ooit een ziekte gehad? Waarschijnlijk wel... want je had zeker 'een deel van je lichaam genegeerd'... wat een onzin... je beweert dus dat mensen die ziek zijn (of heb jij het alleen over mensen die kanker hebben??) het deels aan zichzelf te danken hebben als ze niet genoeg aan een of ander lichaamsdeel hebben gedacht oid. dat is ongeveer net zo idioot als de man die zei over kanker: 'dat komt omdat je het water dat je dronk niet positief heb toegesproken'. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
over - leven. Flower_4_u | 3 | 22-10-2004 18:22 | |
Verhalen & Gedichten |
beste vriend - rip frederik- CyWu | 2 | 06-10-2004 15:37 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhaal: Foutje! Riantje | 9 | 29-06-2004 12:47 | |
Psychologie |
Persoonlijkheidsstoornis/Borderline: kun je er overheen groeien? Snow White | 14 | 01-06-2002 19:25 | |
Psychologie |
t gaat ff kut Droomvlucht | 38 | 13-05-2002 18:35 | |
Verhalen & Gedichten |
_-=* moest dit posten *=-_ Verwijderd | 5 | 01-05-2002 22:02 |