Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2006, 19:35
hanske_001
hanske_001 is offline
Hallo,

Ik moet als opdracht een huisje ontwerpen, samen met een atelier. Nu is het de bedoeling dat we informatie en foto's verzamelen over ateliers enzovoort, als een voorbeeld. Deze moeten dan verzameld worden op een A1 als poster. Als er iemand leuke ideeën heeft gezien (ook over de woning (living, eetkamer, slaapkamer ...) zijn welkom), wil je die dan meedelen aan me (via link of e-mail naar hansrombouts103@hotmail.com ofzow). En ook de ideeën en tips over 't maken van posters zijn welkom (ben alleen niet echt goed in Photoshop).

Greetzz,

Hans
Oud 02-03-2006, 13:30
Sketch
Sketch is offline
Over de poster. Vantevoren even bepalen wat je er precies op wil, en hoeveel ruimte dat gaat innemen en schets verschillende indelingen van je papier voor je begint.

Photoshop is best handig als je er een beetje mee om kan gaan. Bij het inscannen van tekeningen krijg je meestal grijze vlekken, die moet je wegwerken (ziet er iig beter uit) en je moet alles mooi uitlijnen, dat je plattegronden niet scheef staan en zo. Uitprinten is best duur. Bij ons kost een A1 in zwartwit iets van 6 euro. In kleur 11 euro (geloof ik). Je tekeningen, plattegronden, foto's ed die niet op de pc staan kun je inscannen op dezelfde dpi als je photoshopbestand staat ingesteld, dan wordt de schaal niet verneukt als je het in je photoshopbestand plakt.

Je zult ook wel gevels en doorsneden moeten maken denk ik? Dan is het goed als je één of meer gevels dan wel doorsneden zo plaats tov je plattegrond dat die gevel overeenkomt met die zijde van de plattegrond. Dus als je plattegrond het noorden aan de bovenkant heeft, zet je onder je plattegrond de zuidgevel, bijvoorbeeld.
Zorg er voor dat de tekeningen die met elkaar te maken hebben bij elkaar in de buurt staan.
Verder, houdt er rekening mee dat je ruimte houdt om titels, schaal en noordpijlen bij je tekeningen te zetten, etc

Persoonlijk teken ik liever alles met de hand op een A1. Docenten kunnen dat meestal ook wel waarderen.
Eerst met lichtblauw kleurpotlood, en dan trek ik het over met fineliner. (blauw kleurpotlood valt helemaal weg als je het met zwart overtrekt. Grijs grafietpotlood blijf je duidelijk zien, en het gaat vlekken, dus dat kun je beter niet gebruiken.)

Foto's ed zou ik niet op internet zoeken, het duurt lang voor je iets hebt, tenzij je echt gericht naar een bepaald huis van een bepaalde ontwerper zoekt. Ik zou in de bibliotheek wat architectuurtijdschriften doorbladeren. Detail, De Architect, dat soort magazines.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 21:06
Verwijderd
In Amersfoort kun je het gereconstrueerde atelier van Mondriaan bezoeken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten