Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2006, 11:26
Ballerina
Ballerina is offline
Ik ga 19 maart auditie doen voor de vooropleiding van de Lucia Marthas, weet iemand of het klopt dat de dans zwaarder telt dan de zang, want zang is niet mijn sterkste punt
Kus,
Sandrine
Advertentie
Oud 05-03-2006, 12:45
Kastanje
Kastanje is offline
Citaat:
Ballerina schreef op 05-03-2006 @ 12:26 :
Ik ga 19 maart auditie doen voor de vooropleiding van de Lucia Marthas, weet iemand of het klopt dat de dans zwaarder telt dan de zang, want zang is niet mijn sterkste punt
Kus,
Sandrine
Ik ken lucia Marthas ook goed en moet toegeven dat het Qua show dans de sterkste dansschool is in Nederland.
Daarin tegen is de zang behoorlijk slecht ( met natuurlijk enige uitzondering) maar over het algemeen moet je daar niet heen gaan als je allround wil worden geschoolt in de musical.
Je dans zou dan erg goed zijn maar zang/acteeren zwaar tegen vallen op auditie's.
Ik was bij Fontys aangenomen wat voor mij meer een compleet plaatje geeft over hoe de musical show wereld in mekaar zit.
Want je redt het niet met een mooie glimlach en inderdaad een been die hoog is maar vraag me niet wat daar wel niet voor doorgescheurd is etc.
Zang wordt steeds belangrijker.
Maargoed het is wat je wil....voor shows als Staasloterij e.d is het inderdaad een perfecte opleiding
Oud 14-03-2006, 17:39
Meadow
Meadow is offline
Een vroegere vriendin van mij heeft daar ook audities gedaan, maar die kwam er niet in vanwege haar lengte. Ze was te lang. Ik weet niet hoe dat bij jou/jullie zit?
Oud 14-03-2006, 20:43
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Moonboy schreef op 05-03-2006 @ 13:45 :
Ik ken lucia Marthas ook goed en moet toegeven dat het Qua show dans de sterkste dansschool is in Nederland.
Daarin tegen is de zang behoorlijk slecht ( met natuurlijk enige uitzondering) maar over het algemeen moet je daar niet heen gaan als je allround wil worden geschoolt in de musical.
Je dans zou dan erg goed zijn maar zang/acteeren zwaar tegen vallen op auditie's.
Ik was bij Fontys aangenomen wat voor mij meer een compleet plaatje geeft over hoe de musical show wereld in mekaar zit.
Want je redt het niet met een mooie glimlach en inderdaad een been die hoog is maar vraag me niet wat daar wel niet voor doorgescheurd is etc.
Zang wordt steeds belangrijker.
Maargoed het is wat je wil....voor shows als Staasloterij e.d is het inderdaad een perfecte opleiding
Mag ik hier even tegenin gaan? Lucia stelt steeds hogere eisen wat betreft zang en momenteel is de zangkwaliteit bijna gelijk aan jouw school. Er worden uitzonderingen gemaakt voor dansers die bijzonder veel talent hebben voor het dansen en bij wie zang een minder sterk punt is. Maar die worden ook niet aangenomen met het oog op de musical. Daarentegen kunnen de meeste studenten wel goed zingen en komen er steeds meer hoofdrolspelers van Lucia vandaan.

Beetje jammer dat je Lucia op deze manier naar beneden probeert te halen. Ik zou dat namelijk ook bij jouw (oude) opleiding kunnen doen wat betreft dans.

Laatst gewijzigd op 15-03-2006 om 09:29.
Oud 14-03-2006, 20:44
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Nubis schreef op 05-03-2006 @ 13:46 :
Volgens mij telt dans idd zwaarder dan zang (je hebt toch allerlei danslessen en maar 2 zangles-soorten zeg maar?), maar als je echt niet kunt zingen, denk ik niet dat dat zo handig is.
Mijn zus doet daar 1e jaar, dus vandaar.
Je hebt iedere week privezang, esemblezang en koorzang en in het tweede jaar komt daar kleinkunst bij kijken. Dat maakt dus 4 verschillende soorten zanglessen.

Verder heb je ook muziek en solfege.

Daarbij wordt je niet aangenomen als je niet kunt zingen.

Laatst gewijzigd op 14-03-2006 om 20:47.
Oud 14-03-2006, 20:46
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Meadow schreef op 14-03-2006 @ 18:39 :
Een vroegere vriendin van mij heeft daar ook audities gedaan, maar die kwam er niet in vanwege haar lengte. Ze was te lang. Ik weet niet hoe dat bij jou/jullie zit?
Daar heb ik nog nooit over gehoord. Haar lengte moet wel uitzonderlijk lang zijn geweest. Dansers die boven iedereen uitsteken, zullen ook bijna nergens aangenomen worden.
Oud 14-03-2006, 20:53
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Overigens zie ik dat Ballerina auditie doet voor de vooropleiding. Dan wordt de kans wel groter dat je wordt aangenomen aangezien je dan nog maar in de vooropleiding terecht komt en ze dan nog zoiets hebben van "misschien valt het dr nog te leren en zo niet: dan wordt ze alsnog weggestuurd". Ik had het over de hbo-opleiding.
Oud 16-03-2006, 11:03
Balance
Balance is offline
Voortaan kun je beter een eigen topic openen ipv zo'n oud topic te uppen. Ik heb hem nu even voor je gesplitst
Oud 16-03-2006, 12:43
Kastanje
Kastanje is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 14-03-2006 @ 21:43 :
Mag ik hier even tegenin gaan? Lucia stelt steeds hogere eisen wat betreft zang en momenteel is de zangkwaliteit bijna gelijk aan jouw school. Er worden uitzonderingen gemaakt voor dansers die bijzonder veel talent hebben voor het dansen en bij wie zang een minder sterk punt is. Maar die worden ook niet aangenomen met het oog op de musical. Daarentegen kunnen de meeste studenten wel goed zingen en komen er steeds meer hoofdrolspelers van Lucia vandaan.

Beetje jammer dat je Lucia op deze manier naar beneden probeert te halen. Ik zou dat namelijk ook bij jouw (oude) opleiding kunnen doen wat betreft dans.
Uh.volgens.mij.val.ik.je.nu.niet.persoonlijk.aan.
En.als.je.even.mn.post.opnieuw.door.leest.zie.je.dat.ik.jou.(oude).opl eiding.totaal.niet.naar.beneden.haal.
Oud 16-03-2006, 13:25
Balance
Balance is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 14-03-2006 @ 21:43 :
Hij geeft toch alleen antwoord op de topicvraag? Als hij het idee heeft dat het inderdaad zit zoals hij denkt, dan mag hij dat gewoon zeggen. Net als dat jij hem mocht corrigeren, omdat jij het idee hebt dat het niet klopt wat hij zegt.
Oud 16-03-2006, 16:41
Verwijderd
Een meisje uit mijn klas gaat daar ook auditie doen. Ik heb er verder niet echt verstand van maar ik heb het met haar wel over het dansen en zingen gehad.
Ze vertelde mij dat het dansen idd zwaarder telt dan de zang. Bij het zingen letten ze er vooral op of ze het nog kunnen 'vormen' naar iets beters.

Ik wens je iig veel succes
Oud 17-03-2006, 07:59
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Balance schreef op 16-03-2006 @ 14:25 :
Hij geeft toch alleen antwoord op de topicvraag? Als hij het idee heeft dat het inderdaad zit zoals hij denkt, dan mag hij dat gewoon zeggen. Net als dat jij hem mocht corrigeren, omdat jij het idee hebt dat het niet klopt wat hij zegt.
"Shows als staatsloterij" is anders behoorlijk neerbuigend. Dat zijn dingen die je voor je stage doet en niets voorstellen. Het is daarbij toch echt een musicalopleiding.

De rest wat hij zei over zang was overigens ook verreweg van positief.
Oud 18-03-2006, 14:25
Kastanje
Kastanje is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 17-03-2006 @ 08:59 :
"Shows als staatsloterij" is anders behoorlijk neerbuigend. Dat zijn dingen die je voor je stage doet en niets voorstellen. Het is daarbij toch echt een musicalopleiding.

De rest wat hij zei over zang was overigens ook verreweg van positief.
Nou als ik je dat gevoel heb gegeven kom ik er nogmaals op terug dat ik het de beste dansopleiding van nederland vind!
Maar qua zang blijf ik er inderdaad bij dat wat ik gezien heb niet hoogstaand was
Advertentie

Regels voor berichten