Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Waarschijnlijk blijkt uiteindelijk dat dr niks is, maar ik zou dat zo zonde vinden, ik hoop dus dat we wél iets van een ziel hebben, die dan weer vage dingen gaat doen... ergens
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik geloof niet dat je bepaalde gevoelens, religieuze gedachtes of filosofieen goed kan uitleggen op een verklarende manier. Daarom is er bijvoorbeeld binnen de filosofie zoveel onenigheid en kan je niet zeggen dat een bepaalde stroming beter is dan de andere. Ik geloof dat deze 'gevoelens', die in principe een deel van je ziel zijn voortkomen uit vele nieuwe inzichten uit vorige levens. Ik geloof niet dat jij je eigen onderbewustzijn kan aanpassen vanuit wetenschappelijke verklaringen. Verklaringen worden immers aangenomen en nieuw inzicht houdt een overtuiging in.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Verder heb ik geen zin om te reageren op weerleggende reacties die niet onderbouwd zijn...
Laatst gewijzigd op 15-02-2006 om 16:28. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Omdat je iets niet kan uitleggen geloof je erin. Ja, goed argument. Maar als je er niet op wilt reageren is dat niet nodig hoor. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als je niet in begin en einde gelooft, ben je er dan van overtuigd dat je bewustzijn ook al bestond voordat je was geboren? |
![]() |
||
Citaat:
En die vraag was niet voor mij bedoeld maar ik geef er toch antwoord op. Ja mijn bewustzijn bestond al voordat ik geboren was. Heeft altijd bestaan en zal ook altijd bestaan, maar dan in andere vormen. Waarschijnlijk kun jij je er niks bij voorstellen. Jou bewustzijn wordt niet door je hersenen bepaald hoor.. Deze hele wereld is door ons allemaal samengesteld. Eigenlijk is er geen jij of ik. Einstein vroeg zich zelfs af of de maan nog zou bestaan als niemand ernaar zou kijken.. En er is geen leven of dood. Dood is een woord om aan te geven dat het biologisch lichaam niet meer werkt, maar de rest blijft voortbestaan. Het klinkt gek, maar het is wel zo (in mijn ogen). |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
De tijd gaat slechts één kant op, ook al gaan 'klokken' langzamer lopen naarmate ze de lichtsnelheid bereiken. De tijd zal voor die klokken minder snel verstrijken in verhouding met stilstaande klokken. De tijd zal niet van richting veranderen, dus wat je zegt slaat nergens op. Citaat:
Laatst gewijzigd op 17-02-2006 om 12:48. |
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hoe kan het dat je alles gelooft wat je vertelt? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik geloof niet, jullie geloven. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Wat jij wilt ![]() Citaat:
Citaat:
leesvoer.. Lees eens wat meer rond voordat je conclusies gaat trekken dat alles onzin is. Dat is echt de grootste fout die iedereen maakt. en nog 1.. Laatst gewijzigd op 17-02-2006 om 13:58. |
![]() |
||
Citaat:
Groet, Tio
||
![]() |
Citaat:
Of het onzin is of niet, durf ik nog niet met zekerheid te zeggen. Op W&F heb ik een nieuw topic geopend om deze onderwerpen ter discussie te stellen: Sneller dan licht en terug in de tijd? Overigens moet ik er wel bij vermelden dat het niets bovennatuurlijks is, als het waar blijkt te zijn. En ook zie ik geen enkel verband met het onderwerp van dit topic, "Na de dood...". Maar het is natuurlijk wel heel erg interessant. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Anyways, technisch gezien is je vraag misschien niet zo belachelijk als ie op het eerste gezicht lijkt, immers; er is nogal wat onenigheid over de definitie van 'bewustzijn' en de meetbaarheid ervan. Maar dat terzijde... vraag jij je nou werkelijk af of de hersenen nou wel of niet je doen en laten beheersen, van gedachtes, dromen en reden tot aan bewegingen en de verwerking van de input van je zintuigen? Ik mag toch hopen dat je gewoon aan het mierenneuken was, want anders is het toch wel heel triest gesteld met je...
|||
Citaat:
Citaat:
![]() Bron Ik vind het echt grappig. Schreeuwen dat het bewezen is terwijl dat helemaal niet zo is... Dat je bewegingen door je hersenen bepaald wordt en de regeling van je lichaam enzo dat staat zowat wel vast. Ook dat je hersenen informatie ontvangen van je zintuigen etc. Maar dat je hersenen je bewustzijn creeëren kun je dus niet met zekerheid zeggen. Ik denk dat iets anders je hersenen regelt, en dat is jou bewustzijn. Je ziel zou je kunnen zeggen. De buitenwereld heeft er natuurlijk ook invloed op, want die ontvangt ook alle informatie van de hersenen. Maar iets stuurt in ieder geval je hersenen aan, en dat is jou eigen wil. Jou hersenen bepalen niet wat jij wilt. Ja als je honger dan is dat een teken dat je lichaam voedsel nodig heeft, en die wordt naar je bewustzijn gestuurd zodat je weet dat je moet eten, en je het daardoor ook gaat "willen". Maar je kunt ook gewoon zin hebben om te eten, zonder honger te hebben. En dat is wel jou eigen wil. En een paar posts geleden zeg je het zelf. Wat er met je lichaam gebeurt na je dood is ook gewoon duidelijk. Maar met je bewustzijn dus niet ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Neem bijvoorbeeld drugs. Je zult merken hoe je "bewustzijn" verandert doordat er bepaalde stoffen in je hersenen (vrij)komen. Of dacht je misschien dat het je ziel is in een andere dimentie die via een bovennatuurlijk orgaan de stoffen opneemt? Als je een ziel/bewustzijn zou hebben die je hersenen bestuurd, en niet andersom, dan zouden de drugs geen invloed op je ziel/bewustzijn kunnen hebben. Waarom wil je in een ziel geloven? Er is geen enkele reden om aan te nemen dat zoiets bestaat, laat staan dat je enig idee hebt wat het is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mocht je menen dat je instinct door je ziel wordt ingegeven, dan hebben dieren dus ook zielen. |
![]() |
||
Citaat:
Even op de andere reacties hiervoor. Je kunt het eigenlijk vergelijken met jou en je computer. Een computer kan wel werken, maar als je het geen opdrachten geeft doet hij gewoon niks. Als jij hem aanstuurt doet hij wat je wilt. Je kunt ook alles zien wat er gebeurd op je leuke beeldscherm. Als je weggaat blijft hij gewoon doordraaien, maar voert hij niks uit (slapen, coma). En over dat drugs, je hebt een virus (zonder antivirus natuurlijk want je lichaam heeft geen anti-drugs). Je pc gaat helemaal gek doen, hij doet andere dingen dan je wilt, en heeft hij dus een soort eigen wil gekregen onder invloed van buitenaf. Je weet wat er allemaal gebeurt, maar je kunt er niet zo snel wat aan doen. |
![]() |
||
Citaat:
De psycholoog en BDE-onderzoeker Kenneth Ring wilde Sarah graag interviewen en vroeg Dossey schriftelijk om meer informatie. De spirituele arts moest toen bekennen dat het blinde meisje niet bestond. Hoewel hij er van overtuigd was dat blinden tijdens een BDE kunnen zien, beschikte hij niet over een concreet voorbeeld. Daarom had hij zelf maar een praktijkgeval verzonnen. http://www.skepsis.nl/blinden.html |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ook bij het nemen van sommige drugs ervaren mensen vreemde emoties. Je hersenen foppen je gewoon, dat is alles wat er gebeurt. Tijdens het dromen denk je ook altijd dat dat wat je droomt echt is, tot je wakker wordt ![]() Je eigen (subjectieve) gevoelens kunnen nooit een reden zijn om aan te nemen dat mensen een geest hebben. Ik denk dat je gewoon niet kan accepteren dat er niets is na de dood. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik geloof trouwens gewoon dat de dood het einde van het leven betekent. Geen ziel, geen god, geen onzin. Lord Dolphin, ik zag een tijd terug bij Jack Spijkerman een kerel die geloofde dat de alles bestond uit ruimteschepen. Moleculen bestaan uit ruimteschepen die samen onze werkelijkheid vormen. Wanneer wij zo ver zijn zullen wij ook ruimteschepen maken en daarmee op dezelfde manier een werkelijkheid vormen voor reusachtige mensen. Hiermee wil ik zeggen dat sommige mensen zonder argumenten of enige logische fundering een mening vormen die ze voor waarheid aannemen. Met dit soort mensen valt niet te discussieren en er valt ook niet van te leren. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wat gebeurt er met je na de dood? Volk | 272 | 04-01-2010 13:32 | |
Leven na de dood ** | 74 | 16-03-2009 09:27 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Een leven na de dood duivelaartje | 9 | 22-01-2006 12:52 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhaal: Leven na de dood Verwijderd | 8 | 13-03-2004 14:52 | |
Waar komt de behoefte vandaan om te denken over na de dood? Insane Juggalo | 36 | 21-03-2003 15:05 | |
Verhalen & Gedichten |
Vriendschap na de Dood Dreampoet | 7 | 06-09-2001 15:13 |