Advertentie | |
|
![]() |
|
opt eerste gezicht een hele tekst, maar wel uuh boeiend!
Krijg echt het gevoel in de war te zijn. In het begin dacht ik wel van oei dit onderwerp, weer zo'n gedicht. En de woordkeuzes, het verhaal in grote lijn klinken ook niet echt meer nieuw in de oren, maar later vond ik het toch juist origineel en mooi ![]() de enalaatste strofe vin ik dan wel iets minder en de laatste juist weer top! alleen geen idee wat siepelend is? |
![]() |
||
Citaat:
* kijkt in woordenboek * en ja, in het woordenboek staat achter 'siepelen' sijpelen. ja. ik vind het gedicht erg vloeiend, een bom van emoties lijkt het wel. niet te veel poespas. de vorm ziet er wat slordig uit en dat franse is fijn. al kan ik niet erg goed frans. maar het past er goed tussen, misschien jammer dat het maar één keer is dat je het gebruikt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
@ Mooneh. Ik vind het een erg mooi en goed gedicht. Ongedwongen, duidelijk emotie overbrengend, goed gebruik makend van de tegenstellingen. En je komt op de props met een aantal prachtige metaforen. Bis! |
![]() |
||
Citaat:
ik denk niet dat ik begrijp wat je punt is ![]()
|
@Vogelvrij: Bedankt voor je reactie, ik vind het leuk dat ik je heb kunnen verassen met dat stukje over Jezus. =)
@Bloementje: Ha, ben blij dat het gevoel van in de war zijn overkomt, dat is ook zeker de bedoeling inderdaad. @Bird-one: Een bom van emoties, daar heb je gelijk in. James heeft je ondertussen al uitgelegd wat 'ne me quitte pas' betekent. Bedankt! @James: Dankje... Als het je heeft weten te raken dan heb ik het goed gedaan. En als je het echt kunt begrijpen nog beter zelfs. @Susjo: Er zit wel een bepaald ritme in hoor, het moet heel overtuigend worden voorgelezen. En inderdaad vrij snel en struikelend, maar als het goed is zit er dan toch ook wel een vloeiende lijn in. |
![]() |
||
Citaat:
ja daarom snapte ik zijn post niet, want ik begreep wel wat het betekende. ik zei er alleen bij dat ik frans wel mooi vind, al ben ik er niet zo goed in. zo'n klein zinnetje kan ik ook best ontcijferen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
@mooneh het is een prachtig gedicht, het loopt goed. Je gebruikt hele mooie woorden en beelden, siepelen is een erg mooi woord. Hoewel het onderwerp al vaker aan bod is gekomen vind ik je gedicht totaal niet cliché. En de emoties worden idd duidelijk overgebracht. ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je tweede strofe vind ik echt ronduit slecht, sorry. Theatraal en totaal niet met zeggingskracht. Dat geldt eigenlijk ook voor de rest van je gedicht, al zitten er wel een aantal originele en verfrissende regels in, zoals "Waarom roep je me?’ Ach ga toch vliegen man, hou op." en "ik donder ook steeds om. " Je laatste strofe vind ik wel weer mooi, die is opeens heel beeldend en komt op mij heel sterk over !
|
@Mr Soija: Heel erg bedankt! Ik vind siepelen zelf ook een heel mooi woord. Het zat de hele dag in m'n hoofd en toen ben ik er maar over gaan schrijven.
@Outro: Ik weet niet precies hoe ik nou moet reageren op dat 'theatraal en totaal niet met zeggingskracht'. Het is een gevoelig gedicht, en ik neem aan dat je dat als theatraal kunt intepreteren. Maar dat het zonder zeggingskracht is daar kan ik niet zo goed bij, maar ik accepteer je mening natuurlijk. Door te zien dat je de meest sarcastische/grove zinnen eruit pikt, lijkt het alsof je ook liever zo'n soort gedicht zou lezen, wat dit gedicht natuurlijk helemaal niet is. Ik zou je ook kunnen vragen om suggesties tot verbetering, maar aangezien je het -hele- gedicht theatraal en totaal niet met zeggingskracht vindt, lijkt me dat niet echt veel zin hebben, al zijn ze natuurlijk altijd welkom. En ik vind het leuk te horen dat je m'n laatste strofe sterk vindt, mijn laatste strofes zijn op de één of andere manier meestal wel vrij sterk. Bedankt voor je kritiek. ^^ Laatst gewijzigd op 05-03-2006 om 19:22. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ja, dat heb je heel goed opgemerkt. Al kan ik soms een poetische schrijfstijl ook ontzettend waarderen hoor! Maar juist de combinatie van je sarcasme met een normalere toon vind ik mooi. Mijn verwoording van "totaal niet met zeggingskracht" had wat subtieler gemogen, sorry daarvoor. (heb soms van die buien ![]()
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Een gedeelte uit mijn leven.. U*NiQ | 3 | 28-09-2005 18:06 | |
Liefde & Relatie |
beetje vaag rampenstamper | 4 | 01-03-2004 21:35 | |
Verhalen & Gedichten |
een beetje nietszeggend... Secreet | 6 | 26-12-2003 13:50 | |
Liefde & Relatie |
contact leggen met een leuke meid Dotcom | 13 | 05-03-2002 16:14 | |
Verhalen & Gedichten |
neem de tijd en lees heel goed: dromen van hem & hij Secreet | 7 | 01-02-2002 18:54 | |
ARTistiek |
Een verhaaltje van mij... Eend | 5 | 03-12-2001 14:58 |