Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2006, 23:22
Multilot
Multilot is offline
Ik woon sinds een paar maanden in een buitenlands studentenhuis en heb er een nieuwe hobby gevonden, Koekjes of andere lekkere dingen maken!
tot nu toe heb ik eigenlijk gewoon maar wat door elkaar gegooid en koekjes gekregen ervan, maar ik vroeg me af of jullie nog briljante recepten hebben die je hier wilt delen!
En heeft iemand misschien het recept van speculaasbrokken? Ik heb hier geen speculaaskruiden, kan het ook zonder?

Ik zal binnenkort ook mijn belevenissen eens proberen op te schrijven!
Oud 07-03-2006, 07:31
Verwijderd
Speculaas zonder kruiden lijkt me vrij lastig, die kruiden zorgen juist voor de smaak. Je kunt natuurlijk wel zelf de benodigde kruiden door elkaar gooien of iemand vragen om je speculaaskruiden op te sturen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 10:15
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-03-2006 @ 08:31 :
Speculaas zonder kruiden lijkt me vrij lastig, die kruiden zorgen juist voor de smaak. Je kunt natuurlijk wel zelf de benodigde kruiden door elkaar gooien of iemand vragen om je speculaaskruiden op te sturen ofzo.
Dat laatste heb ik al gedaan
Gisteren zat ik er in de buurt, kaneel met oploschocolademelk en dan natuurlijk de andere ingredienten lijken er een beetje op...
Oud 07-03-2006, 13:26
fuzzybeer
fuzzybeer is offline
Brownies .. Vet lekker Mijn vriendin had een pak van Dr Oetker en daar hoefde je alleen maar 50 gram boter bij te doen en 100 ml water 40 minuutjes in de oven en smullen maar !
Dat pak van oetker kan je wel bij de supermarkt kopen
Oud 07-03-2006, 15:02
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
fuzzybeer schreef op 07-03-2006 @ 14:26 :
Brownies .. Vet lekker Mijn vriendin had een pak van Dr Oetker en daar hoefde je alleen maar 50 gram boter bij te doen en 100 ml water 40 minuutjes in de oven en smullen maar !
Dat pak van oetker kan je wel bij de supermarkt kopen
Heb ik ook gedaan Je hebt er ook van Fun Baking en dan hoef je alleen maar water toe te voegen. Ik heb nu nog Worteltjestaart en Muffins van Dr. Oetker, die moet ik ook maar eens gaan maken
Oud 07-03-2006, 15:35
Verwijderd
op koopmans.com staan 53799367 recepten voor koekjes, cakes, taarten, broodjes etc.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 15:42
MTpower
MTpower is offline
Kwarktaart
Oud 07-03-2006, 16:49
Nolita
Nolita is offline
Ik heb van de week yoghurtkoekjes gemaakt
Oud 07-03-2006, 17:07
Miracle
Miracle is offline
Chocoladetaart en brownies uit Amerika. <3
Oud 07-03-2006, 17:31
Bloem
Bloem is offline
Ik vind mijn eigengebakken cake met kaneel en rozijnen nog steeds het lekkerst Rozijnen eerst bestuiven met bloem, dan zakken ze niet naar onder maar blijven ze gewoon verdeeld door de cake zitten
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 18:26
Experiment
Experiment is offline
Ik ben zelf de brownie expert, heb een heel goed recept dus zonder mix, en ze zijn echt perfect telkens, met smeltend zachte binnenkant
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 18:42
Verwijderd
Ik heb laatst twee soorten lekkere cakejes gemaakt

Kokos-sinaasappelcakejes
100 gram zelfrijzend bakmeel, 100 gram rietsuiker, 100 gram kokosvet (santen, in grote supermarkten wel te koop), 2 eieren, vier eetlepels geraspte kokos, veel poedersuiker, glas sinaasappelsap.
Verwarm de oven voor op 160 graden.
Smelt het kokosvet. Het hoeft niet helemaal vloeibaar te zijn maar moet wel zacht zijn. Pas op dat het niet aanbrandt.
Meng kokosvet, suiker en 3 eetlepels geraspte kokos. Mix de eieren er één voor één doorheen. Schep dan het cakemeel er doorheen. Vul 8 cake- of muffinvormpjes met het beslag en zet het zo'n 30 minuten in de oven.
Kook het sinaasappelsap in tot het nog zo'n 25-50 % is van wat het eerst was. Doe er een eetlepel geraspte kokos door en doe er net zo lang poedersuiker bij totdat het geheel smeerbaar is. Als de cakejes uit de oven komen, smeer ze dan in met het mengsel en wacht een uurtje om het te laten drogen.

Gevulde kruidcakejes
100 gram zelfrijzend bakmeel, 100 gram rietsuiker, 100 gram roomboter op kamertemperatuur, 2 eieren, 2 eetlepels speculaaskruiden, 50 gram amandelspijs (als je het niet kant- en klaar kunt kopen: er is vast wel een recept voor te vinden, of je gebruikt marsepein, kan ook), wat geschaafde amandelen.
Meng boter, suiker en de speculaaskruiden. Mix de eieren er één voor één doorheen. Schep dan het cakemeel er doorheen. Vul 8 cake- of muffinvormpjes met het beslag. Maak 8 bolletjes van de amandelspijs en druk die in de cakejes. Strooi de geschaafde amandelen eroverheen en zet het zo'n 30 minuten in de oven.

Oke, echt briljant is het niet. Maar het is gemakkelijk en origineel . De recepten heb ik zelf verzonnen maar ze werken wel

Laatst gewijzigd op 07-03-2006 om 18:44.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 19:05
Bloem
Bloem is offline
Wat je ook kunt doen ipv sinaasappelsap is de schil van 2 of 3 sinaasappels raspen en dat in het cakebeslag doen
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 19:06
Jolt
Jolt is offline
Maar let er wel op, die schillen zijn bitter
Oud 07-03-2006, 19:15
Bloem
Bloem is offline
Valt wel mee toch? Mijn moeder raspt ze altijd voor onze 'kerstcake' en die smaakt nooit bitter
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 19:41
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Experiment schreef op 07-03-2006 @ 19:26 :
Ik ben zelf de brownie expert, heb een heel goed recept dus zonder mix, en ze zijn echt perfect telkens, met smeltend zachte binnenkant
Kun je me het recept PMen?

M'n moeder heeft soms brownie pakken uit Amerika. Die zijn echt de lekkerste die ik ooit heb gegeten, maar misschien dat die van jou er wel aan kan tippen.
Oud 07-03-2006, 21:58
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Bloem schreef op 07-03-2006 @ 20:15 :
Valt wel mee toch? Mijn moeder raspt ze altijd voor onze 'kerstcake' en die smaakt nooit bitter
Nee ze zijn bitter, maar aangezien er ook nog ander spul bij komt, suiker, vocht, bloem, etc neutraliseerd het bittere effect.
En geeft toch een bepaalde frisheid.
Oud 07-03-2006, 23:41
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Miracle schreef op 07-03-2006 @ 20:41 :

M'n moeder heeft soms brownie pakken uit Amerika. Die zijn echt de lekkerste die ik ooit heb gegeten, maar misschien dat die van jou er wel aan kan tippen.
ook aan mij?
Ik heb gisteren een kaneel-poederchocolademelk koek gemaakt, het was echt goed!!

ik heb zomaar wat bij elkaar gedaan:
boter, bloem, suiker, eiwit, klein beetje zout, kaneel en een klein beetje poederchocolademelk. Plat gerold en 10 minuutjes in de oven. Dat is echt het proberen waard!
Oud 07-03-2006, 23:58
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Miracle schreef op 07-03-2006 @ 20:41 :

Ik heb ook een zeer goed recept van Brownie, en is te simpel.
Oud 08-03-2006, 09:31
Verwijderd
Ik ben eigenlijk ook op zoek naar een recept van brownies. Kan iemand dat hier posten of mij dit even pm'en.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 12:46
Jolt
Jolt is offline
Ik zit vanavond weer op mijn andere woning, om mijn pc daar staat het recept, dus zal het wel via pm of mail doorsturen
Oud 08-03-2006, 22:06
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 08-03-2006 @ 10:31 :
Ik ben eigenlijk ook op zoek naar een recept van brownies. Kan iemand dat hier posten of mij dit even pm'en.
Check PM.
Oud 08-03-2006, 22:07
Verwijderd
Jolt, PM mij ook eens met dat recept?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 22:14
Verwijderd
mijn moeder maakt lekkere karwei-zaad koekjes. Als ik tijd heb zal ik morgen het recept posten. De koekjes worden wel altijd heel hard helaas, maar daar is misschien ook wel iets op te verzinnen.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 22:19
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 08-03-2006 @ 23:14 :
mijn moeder maakt lekkere karwei-zaad koekjes. Als ik tijd heb zal ik morgen het recept posten. De koekjes worden wel altijd heel hard helaas, maar daar is misschien ook wel iets op te verzinnen.
Meer vocht toevoegen, en of anders afbakken.
Maar waarschijnlijk moeten ze hard zijn
Oud 08-03-2006, 23:23
Roos
Roos is offline
Citaat:
Jolt schreef op 08-03-2006 @ 23:19 :
Meer vocht toevoegen, en of anders afbakken.
Maar waarschijnlijk moeten ze hard zijn
Hee zet je brownie-recept eens in dit topic!
Oud 08-03-2006, 23:30
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 08-03-2006 @ 23:14 :
Misschien iets minder bloem gebruiken?

Ik had vandaag heerlijke kokoskoekjes!!
boter, bloem, suiker, kokos, ei en een snufje zout.
Hoeveelheden weet ik niet, maar dat kun je wel op gevoel doen! Succes
Oud 08-03-2006, 23:39
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Roos schreef op 09-03-2006 @ 00:23 :
Hee zet je brownie-recept eens in dit topic!
nee nee dat is een geheim van de kok he

Ik weet ook nog lekkere kokos tuiles, dat is met eiwit en poedersuiker, bloem, gesmolten boter en kokkos rasp (klapper)

Moet ik even in mijn recepten boxje kijken.
Oud 09-03-2006, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 08-03-2006 @ 23:06 :
Check PM.
Dank je voor je pm ! Ik moet stiekem bekennen dat ik een iets ander recept heb gebruikt om de brownies te bakken (ik bedacht namelijk ineens dat mijn moeder een heerlijk recept van brownies heeft).
En ze zijn gelukt. Hmmm. Lekker. Maar ze zijn eigenlijk voor morgen op stage, laatste stage dag vandaar.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 17:40
Badaboem
Badaboem is offline
Je moet in het griezelkookboek van roald dahl bram bokkeboots chocolade taart is proberen. Ik zeg het u een lekkere chocolade taart bestaat er niet maar het is wel een calorieenbom dus niet te vaak he het ligt ook zwaar op de maag maar o zo lekker!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 17:53
drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
Ik heb met verzorging een keer speculaasbrokken gemaakt, met sinassapel geloof ik , dat was echt meesterlijk lekker.
Reageren

Regels voor berichten