Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2006, 18:09
miGAnt
miGAnt is offline
Playstation 3 in november in de winkels
van onze redactie | 15 mrt 2006 09:39
Nieuws PS3 93 Reacties

De Playstation 3 zal in november dit jaar wereldwijd gelanceerd worden. Dat meldde Sony-directeur Ken Kutaragi zojuist in een persconferentie in Tokyo. Ook gaf hij wat informatie prijs over de online dienst die door de console ondersteund zal worden.

Zo zal er een gratis basisabonnement zijn, downloadable content (zoals bijvoorbeeld demo's), voice chat en meer. Op deze manier wil Sony direct concurreren met het succesvolle Xbox Live van Microsoft.

Over de Playstation 3 zelf meldde Kutaragi ook nog dat het een 60 gigabyte grote harde schijf zal bevatten. De console zal ook als opslagapparaat kunnen fungeren voor bijvoorbeeld films, muziek en foto's, die dan met andere apparaten bekeken of beluisterd kunnen worden.

Tenslotte werd ook nog vermeld dat de console volledig backwards compatible zal zijn met Playstation 1- en 2-games.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-03-2006, 18:16
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
dit is nog niet eens tiswah nieuws
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 18:19
Twanos
Twanos is offline
....
Oud 15-03-2006, 18:20
da leentjuh
da leentjuh is offline
Wat leuk zeg.
Oud 15-03-2006, 18:20
Verwijderd
Er is zoiets als een Games-forum.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 18:22
Verwijderd
inderdaad
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 18:28
miGAnt
miGAnt is offline
Citaat:
miGAnt schreef op 15-03-2006 @ 19:09 :
Playstation 3 in november in de winkels
van onze redactie | 15 mrt 2006 09:39
Nieuws PS3 93 Reacties

De Playstation 3 zal in november dit jaar wereldwijd gelanceerd worden. Dat meldde Sony-directeur Ken Kutaragi zojuist in een persconferentie in Tokyo. Ook gaf hij wat informatie prijs over de online dienst die door de console ondersteund zal worden.

Zo zal er een gratis basisabonnement zijn, downloadable content (zoals bijvoorbeeld demo's), voice chat en meer. Op deze manier wil Sony direct concurreren met het succesvolle Xbox Live van Microsoft.

Over de Playstation 3 zelf meldde Kutaragi ook nog dat het een 60 gigabyte grote harde schijf zal bevatten. De console zal ook als opslagapparaat kunnen fungeren voor bijvoorbeeld films, muziek en foto's, die dan met andere apparaten bekeken of beluisterd kunnen worden.

Tenslotte werd ook nog vermeld dat de console volledig backwards compatible zal zijn met Playstation 1- en 2-games.

X- box 360 is en blijft de betere console tot dat sony gewoon rustig aan gaat doen en zichzelf richten op de gameplay..
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 18:39
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
miGAnt schreef op 15-03-2006 @ 19:28 :
X- box 360 is en blijft de betere console tot dat sony gewoon rustig aan gaat doen en zichzelf richten op de GAMEPLAY!..
TADA! You said it.
Dus is de PS3 duidelijk de betere kandidaat
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 18:42
Dinalfos
Dinalfos is offline
Wotty?
Oud 15-03-2006, 18:50
miGAnt
miGAnt is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 15-03-2006 @ 19:39 :
TADA! You said it.
Dus is de PS3 duidelijk de betere kandidaat
YEp, maar dan moeten ze zich wel gaan bezighouden met de gameplay in plaats van steeds maar extra ruimte maken voor dvd en dergelijke shit..

Oo en heb je die nieuwe stick van ps3 gezien???..

schande..

Laatst gewijzigd op 15-03-2006 om 18:56.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 18:54
luchtloper
luchtloper is offline
playstation 3, want in de afgelopen tijd dat de xbox360 uit was heb ik te veel bugs, fouten, enz gehoord van alle kanten. (bijv niet alle xbox spellen werken op 360, 360 maakt lawaai) En de graphics vind ik zelf er niet erg veel beter dan de xbox uit zien. Het ziet er duidelijk wel beter uit, maar niet VEEL beter, ik had wel iets meer verwacht van dat ding.
Oud 15-03-2006, 18:56
luchtloper
luchtloper is offline
Citaat:
miGAnt schreef op 15-03-2006 @ 19:50 :
YEp, maar dan moeten ze zich wel gaan bezighouden met de gameplay in plaats van steeds maar extra ruimte maken voor dvd en dergelijke shit..

Oo en heb je die nieuwe stick van playtstation 3 gezien???..

[afbeelding]
schande..
ik vind hem er wel leuk uitzien, en ik denk ook wel dat ie comfortabel gaat voelen met die uitreksels aan de onderkant .
En trouwens, ik vind die xbox360 controller te veel lijken op de xbox zelf, terwijl die ook beslist niet goed waren.
Oud 15-03-2006, 18:59
miGAnt
miGAnt is offline
Citaat:
luchtloper schreef op 15-03-2006 @ 19:56 :
ik vind hem er wel leuk uitzien, en ik denk ook wel dat ie comfortabel gaat voelen met die uitreksels aan de onderkant .
En trouwens, ik vind die xbox360 controller te veel lijken op de xbox zelf, terwijl die ook beslist niet goed waren.
Ik weet wel zeker dat deze niet, nimmer, nooit goed in de hand kan zitten...

lijkt wel n'boomerang/dildo...
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 19:00
luchtloper
luchtloper is offline
die controller werkt tenminste op accu, die van de xbox360 op batterijen , das toch een beetje dom van microsoft?
Oud 15-03-2006, 19:03
Verwijderd
Citaat:
luchtloper schreef op 15-03-2006 @ 19:56 :
Ik vind die orginele controllers van de xbox juist super werken! Beter dan die van de PSX, PS2 en NGC.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 19:08
one.
one. is offline
Die XBox controller pwnt. Het is tenminste niet zo'n klein kutding.
Oud 15-03-2006, 20:09
Jolt
Jolt is offline
Nes 4 life!
Oud 15-03-2006, 23:47
CrazY G
CrazY G is offline
de ps3 natuurlijk. 360 vind ik niet zo denderend tot nu toe. Het is wel nog de vraag wat de ps3 gaat brengen, maar mijn gevoel zegt dat hij verpletterend word.
En die controller is gewoon vet!
Oud 15-03-2006, 23:53
Vice
Vice is offline
Gewoon de Snes kopen.
Oud 16-03-2006, 09:35
Saeed al-Sahaf
Saeed al-Sahaf is offline
Geen van beiden eigenlijk lijkt mij een goede keuze. Op dit moment lijkt het allemaal de van hetje maar over enkele jaren word je wakker en besef je wat een oude troep je binnen hebt gehaald en tegen die tijd proberen sony's en microsoft's marketingstrawanten ons alweer wijs te maken dat we hun ps4 of xbox900 willen hebben omdat het allemaal zo geweldig is. Afblijven dus, en lekker gaan bewegen, nu het nog kan, want elke nieuwe lancering zorgt voor een toename van chronische dystrofie.
Oud 16-03-2006, 09:49
Marcade
Marcade is offline
Ik koop de PS3 omdat ik momenteel een PS2 heb (die aan 't aftakelen is) en zodoende spellen mee kan nemen, en daarnaast wil ik wel is zien wat de IBM Cell chip kan. En daarnaast puur omdat Final Fantasy op PS3 komt. Die boomerang controller is alleen min, maar die is te vervangen.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 10:12
CrazY G
CrazY G is offline
Citaat:
Saeed al-Sahaf schreef op 16-03-2006 @ 10:35 :
Geen van beiden eigenlijk lijkt mij een goede keuze. Op dit moment lijkt het allemaal de van hetje maar over enkele jaren word je wakker en besef je wat een oude troep je binnen hebt gehaald en tegen die tijd proberen sony's en microsoft's marketingstrawanten ons alweer wijs te maken dat we hun ps4 of xbox900 willen hebben omdat het allemaal zo geweldig is. Afblijven dus, en lekker gaan bewegen, nu het nog kan, want elke nieuwe lancering zorgt voor een toename van chronische dystrofie.
ja is toch logisch
Levenscyclus van een console is ongeveer 5 jaar. En na 3 a 4 jaar spelen ben je deze generatie weer zat en verlang je naar next gen.
Oud 16-03-2006, 13:38
Menahem
Menahem is offline
PS3 natuurlijk!
Dat backwards compatible is voor mij sowieso een groot pluspunt, en tot nu toe vind ik de playstation bij elke nieuwe "consolewar" de beste.
Wel vind ik de controller erg lelijk, maar we zullen zien(of voelen) hoe dit speelt.
Oud 16-03-2006, 14:12
freakinaround
freakinaround is offline
NGC controller blijft voor mij de beste. daarna ps2 ps3 ziet er bagger uit. Xbox 360 gaat wel, maar teveel knopjes
Oud 16-03-2006, 14:23
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
PS3 uiteraard.
Oud 16-03-2006, 15:14
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
een ps3 of een xbox 360 zijn leuke dvd-spelers en muziekapparaatjes, en misschien zijn ze handig als bijzettafeltje of zo.

Om spelletjes te spelen kun je beter een spelcomputer kopen. Nintendo maakt ze nog, heb ik gehoord.
Oud 16-03-2006, 15:28
Carn
Carn is offline
Zolang ik maar Final Fantasy, Tekken, Gran Turismo en Metal Gear kan spelen...dus de ps3 in mijn geval. Ik hoop wel op een redesign van de unit en de controllers..maar ik hoor dat alle developers gewoon nog werken met de dualshock2 controller, dus met een beetje mazzel restylen ze die lichtelijk.

Ik heb nog geen enkele game gezien op de Xbox (en de 360) die mij kon overtuigen om de console aan te schaffen, maar goed, dat is gewoon iets persoonlijks.

Verder is de ps3 theoretisch een stuk krachtigere console, maar dat zie je natuurlijk pas als de ontwikkelaars daar ook gebruik van kunnen en willen maken..Sony's verleden met het leveren van goede tools en libraries is dubieus. Ik denk dat de eerste generatie games iig niet de grote sprong voorwaards zal zijn die Sony beloofd, maar misschien kunnen ze me ongelijk geven op E3

Ik ga iig niet vooraan staan bij de launch van de ps3, ik wacht netjes tot de eerste prijsverlaging (vaak na de kerst).
Oud 16-03-2006, 20:07
TommytheCat
TommytheCat is offline
Oud 17-03-2006, 03:34
D@mien
D@mien is offline
As usual hang et af van d egames die er voor komen en of je ze leuk vindt..de hardware is leuk, maar et gaat er om dat je plezier hebt bij et spelen.. Ik wil dat er weer een console komt die netals de SNES over een jaar of 10 nóg super is en de beste games ooit hebben.. (secret of mana, Chrono Trigger etc.)
Oud 17-03-2006, 08:56
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
D@mien schreef op 17-03-2006 @ 04:34 :
As usual hang et af van d egames die er voor komen en of je ze leuk vindt..de hardware is leuk, maar et gaat er om dat je plezier hebt bij et spelen.. Ik wil dat er weer een console komt die netals de SNES over een jaar of 10 nóg super is en de beste games ooit hebben.. (secret of mana, Chrono Trigger etc.)
PS 2
Oud 17-03-2006, 16:29
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
TommytheCat schreef op 16-03-2006 @ 21:07 :
[afbeelding]
dies idd veel beter dan die stomme graphicsblazendemaargeengameplaybiedendekutconsoles....
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 16:54
Verwijderd
Citaat:
J-roenn schreef op 17-03-2006 @ 17:29 :
dies idd veel beter dan die stomme graphicsblazendemaargeengameplaybiedendekutconsoles....
Wat een bullshit, ze zijn minder revolutionair dan de Revolution (wss), maar dat wil niet zeggen dat ze geen gameplay bieden. Voor het zelfde geld flopt die controller van de Revo en daar zit je dan, met een apparaat dat de slechtste graphics en de minste functies heeft.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 17:35
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Beide spellen zijn toppers, maar de beste consolegames werden in de daaropvolgende generatie(32/64) geproduceerd. En zelfs in de 128-bit generatie zijn er betere spellen gemaakt.
Oud 17-03-2006, 22:41
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Citaat:
NyteWolf schreef op 16-03-2006 @ 15:23 :
PS3 uiteraard.
Oud 17-03-2006, 23:53
Vice
Vice is offline
Citaat:
Bossen schreef op 17-03-2006 @ 17:54 :
Wat een bullshit, ze zijn minder revolutionair dan de Revolution (wss), maar dat wil niet zeggen dat ze geen gameplay bieden. Voor het zelfde geld flopt die controller van de Revo en daar zit je dan, met een apparaat dat de slechtste graphics en de minste functies heeft.
Volgens mij heb je maar een paar functies nodig. Aan/uit, reset en spelletje eruit halen.
Oud 17-03-2006, 23:56
Vice
Vice is offline
Citaat:
Inderdaad, Lufia, Final Fantasy, maar ook de 2d mario games. Ik mis die.
Oud 18-03-2006, 07:50
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 17-03-2006 @ 18:35 :
Beide spellen zijn toppers, maar de beste consolegames werden in de daaropvolgende generatie(32/64) geproduceerd. En zelfs in de 128-bit generatie zijn er betere spellen gemaakt.
noem er dan eens een paar spellen die puur op hun gameplay nog steeds geweldig zijn, en die niet op een Nintendo-console zijn uitgebracht.

sterker nog, noem me 1 xbox-game die ik over tien jaar nog weleens wil spelen.
Oud 18-03-2006, 07:56
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 18-03-2006 @ 00:53 :
Volgens mij heb je maar een paar functies nodig. Aan/uit, reset en spelletje eruit halen.
Volgens mij heb je niet eens een console nodig. Volgens mij koop je zo'n ding voor entertainment, en volgens mij heb je met meer functies meer entertainment.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 10:43
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Vice schreef op 18-03-2006 @ 00:53 :
Maar als je ook je mail kan checken daarmee, of bellen
Oud 18-03-2006, 11:25
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 18-03-2006 @ 08:50 :
noem er dan eens een paar spellen die puur op hun gameplay nog steeds geweldig zijn, en die niet op een Nintendo-console zijn uitgebracht.

sterker nog, noem me 1 xbox-game die ik over tien jaar nog weleens wil spelen.
Hoe teh feck moet ik weten welk nieuw(er) spel jij over tien jaar nog zou willen spelen?

Ik kan er persoonlijk natuurlijk wel een paar noemen:

Ninja Gaiden
Panzer Dragoon Orta
Phantom Dust
Far Cry Instincts
Marvel vs. Capcom 2(Toegegeven, niet echt een Xbox-game, maar hij is wel alleen uitgebracht op Xbox, als het gaat om home consoles van de huidige/vorige generatie)

De rest van de spellen die de moeite waard zijn, zijn allemaal multi-platform. Dat neemt uiteraard niet weg dat het fantastische games zijn, die ik veel liever zou spelen dan Chrono Trigger en co. Denk Shenmue II, Resident Evil 4, Half-Life II(Ja, ook de Xbox-versie!), Soul Calibur II(beste versie op de Xbox, ondanks de aanwezigheid van Link in de Cube-versie) etc.

Ik wil niet zeggen dat ze allemaal per definitie beter zijn dan eerder genoemde games, maar wel dat ze over dezelfde value beschikken. En dat het dus niet vanzelfsprekend is dat Chrono en Mana beter speelbaar zijn. Als er één kwestie 100%subjectief is, dan is het deze wel.
Oud 18-03-2006, 13:07
Fingon
Fingon is offline
Citaat:
luchtloper schreef op 15-03-2006 @ 19:54 :
playstation 3, want in de afgelopen tijd dat de xbox360 uit was heb ik te veel bugs, fouten, enz gehoord van alle kanten. (bijv niet alle xbox spellen werken op 360, 360 maakt lawaai) En de graphics vind ik zelf er niet erg veel beter dan de xbox uit zien. Het ziet er duidelijk wel beter uit, maar niet VEEL beter, ik had wel iets meer verwacht van dat ding.
Als je goeie graphics wil moet je wel met een HD-scherm aankomen he?
Niet o op ene 37cm beeldbuis spelen end an zeggen ''Wat enen lelijke graphics!''

de X360 ruled, puur omdat die Halo heeft de rest makt me niet zoveel uit
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 13:36
Verwijderd
wil ze alle 3 wel hebben maar ik heb niet eens geld voor een gamecube dus ik blijf wel kwijlen totdat ik een zak met een miljoen vind
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Fingon schreef op 18-03-2006 @ 14:07 :
Als je goeie graphics wil moet je wel met een HD-scherm aankomen he?
Niet o op ene 37cm beeldbuis spelen end an zeggen ''Wat enen lelijke graphics!''

de X360 ruled, puur omdat die Halo heeft de rest makt me niet zoveel uit
Je hebt heus wel goede grahics zonder HD-scherm, alleen op HD komen ze wat beter tot hun recht.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 17:33
Rioto
voorlopig zeg ik xbox360 al is het alleen maar voor N3
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 20:29
Fingon
Fingon is offline
Citaat:
Bossen schreef op 18-03-2006 @ 15:08 :
Je hebt heus wel goede grahics zonder HD-scherm, alleen op HD komen ze wat beter tot hun recht.
op HD komen ze veel beter tot hun recht!
Als ik op mijn tv speel en daarna op mijn monitor is het verschil in kleur en scherpte ontzettend zichtbaar, de tv lijkt er maar grauw bij dan.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 08:47
Verwijderd
Citaat:
Fingon schreef op 18-03-2006 @ 21:29 :
op HD komen ze veel beter tot hun recht!
Als ik op mijn tv speel en daarna op mijn monitor is het verschil in kleur en scherpte ontzettend zichtbaar, de tv lijkt er maar grauw bij dan.
Ja, maar dat wil nog niet zeggen dat ze er niet goed uit zien zonder HD.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 08:51
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
luchtloper schreef op 15-03-2006 @ 20:00 :
die controller werkt tenminste op accu, die van de xbox360 op batterijen , das toch een beetje dom van microsoft?
Er zit toch echt een accu-pack in.

Ik vind de 360 écht een wanproduct. DVD's afspelen gaat ronduit slécht. Té veel vastlopers. (Vriend van me had gisteren het spel Gun geruild voor een game van hem, vastloper bij het introscherm) En hij maakt een teringherrie.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 20:07
Vice
Vice is offline
Wie komt er nou een 360 voor de DVD-speler. Op de PS2 zit ook een DVD-speler, maar als ik een DVD wil zien gebruik ik toch echt de gewone speler. Sony en Microsoft moeten eens kappen met dat soort onzin.
Oud 19-03-2006, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 19-03-2006 @ 21:07 :
Wie komt er nou een 360 voor de DVD-speler. Op de PS2 zit ook een DVD-speler, maar als ik een DVD wil zien gebruik ik toch echt de gewone speler. Sony en Microsoft moeten eens kappen met dat soort onzin.
Niemand koopt dat ding daarvoor, maar dat wil niet zeggen dat het niet leuk is als het erop zit.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 20:25
Verwijderd

Ach, uiteindelijk gebeurt dit toch ook met playstation en de Xbox
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten