Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2002, 13:06
angel4
angel4 is offline
alles van je pc te halen dus alle progamma's
en is dit wel verstandig?
Oud 17-03-2002, 13:10
Dark_neptunes
Dark_neptunes is offline
dos in en dan format c:

maar het is verstandig als je overal een backup van maakt
Oud 17-03-2002, 13:16
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Dark_neptunes schreef:
dos in en dan format c:

maar het is verstandig als je overal een backup van maakt
Als je je PC nog aan wilt kunnen zetten, dus kunnen opstarten zonder diskette, moet je dit intypen:

format c: /s

Idd verstandig om een backup te maken van belangrijke gegevens, want je HELE schijf is nu leeg, er staat dus ook geen besturingssysteem meer op.

Met citaat reageren
Oud 17-03-2002, 16:13
WolterB
WolterB is offline
als je een opstartdiskette hebt typ dan in format c : / u
[edit]aan elkaar, maar dit forum cencureert dit als je het zo typt[/edit]

[Dit bericht is aangepast door WolterB (17-03-2002).]
Oud 17-03-2002, 16:25
Verwijderd
Verstandig zou zijn om er even een vriend/kennis/familielid met een beetje verstand van zaken bij te halen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2002, 20:58
Verwijderd
Citaat:
PIE schreef:
Verstandig zou zijn om er even een vriend/kennis/familielid met een beetje verstand van zaken bij te halen.
Helemaal mijn gedachte
Met citaat reageren
Oud 17-03-2002, 23:30
ick
ick is offline
Citaat:
angel4 schreef:
alles van je pc te halen dus alle progamma's
en is dit wel verstandig?
je woont in diemen he?

ik en 'n vriend van me zijn bezig met 'n soort van "pc mobile service" op te zetten, en je woont niet zo ver weg... hulp nodig?

wat ik altijd doe als me pc vervuild is geraakt... ik zoek 'n lege diskette, en maak met windows een bootdisk (ERG BELANGRIJK)

daarna zorg ik dat ik me belangrijke gegevens ergens anders als op c: heb (in mijn geval me 2e partitie, D:, dit kan je ook op floppy's of cd-roms doen als je 'n brandertje heb) (alleen belangrijk als je gegevens heb die je niet meer los heb, zoals programmatuur waarvan je geen cd-rom heb, of dingen als foto's, getype brieven enzo)

daarna zoek ik alles bij mekaar wat ik derop MOET hebben, dit betekent (voor mij): Windows, bestuuring voor me hardware (videokaart, geluidskaart, modem (<- belangrijk) etc.), en de programma's die ik derop wil hebben als Office, spellen enzovoort.....

nu stop ik me bootdisk in me pc en start ik 'm opnieuw op.... kom je in dos, en typ ik "format c:" zonder quotes.... dan start ik weer opnieuw op (niet nodig denk, doe 't wel altijd) en stop ik me windows cd derin om 't de gaan installeren....

eenmaal in windows aanbeland installeer ik eerst me drivers (dat werkt lekkerder), vervolgens me software die ik op cd heb, daarna de software die op me D: staat, en daarna ga ik dingen als me mp3's en documenten terugzetten

dit in totaal kost mij ongeveer 5 uurtjes, en klaar is Rob.

damn.... als dit niet 'n complete how-to Computer Formatteren is dan weet ik 't ook niet meer

Met citaat reageren
Oud 18-03-2002, 05:22
ick
ick is offline

psies dat typte ik, maar dan samengevat.... je heb toch niet toevallig mijn verhaal geremaked he?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten