Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2006, 19:02
limoen16
limoen16 is offline
wat moet je nu doen als je al 2 jaar op een jongen bent, maar je bent enorm verlegen. Het lukt je af en toe met de jongen te praten, maar dan alleen op msn en dna van die domme dingen als: weet jij wat voor huiswerk we hebben. Je kunt moeilijk praten ... en dan bedoel ik gewoon dat je niet weet wat je moet zeggen en dat heb je bij iedereen. Je durft je niet te uiten, bang dat ze je uitlachen om alles wat je bent. Uiteindelijk weet je niet meer wie je echt bent, en heb je het idee dat je gewoon nog een schaap van de maatschappij bent.
kortom, een heel slecht zelfvertrouwen.

Ik had zo'n gesprek laatst met mijn beste vriendin en ze heeft het daar heel moeilijk mee. Tijdens het gesprek bleef ze zenuwachtig om zich heen kijken op zoek naar een uitweg. Ik wil haar graag helpen, want over 2 jaar gaan we ieder onze eigen weg en dan staat ze er alleen voor. Iemand tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2006, 19:36
Myuki
Myuki is offline
Ze moet zorgen dat ze meer zelfvertrouwen krijgt...

Laat haar maar eens bedenken wat er allemaal leuk aan haarzelf is, help haar een handje. En niet bescheiden zijn

Wellicht helpt het.
Oud 29-03-2006, 21:34
ditismijnnaam
ditismijnnaam is offline
Uh, vragen of je haar mag verraden terwijl zij nog een duidelijke vluchtweg heeft. Immers jij, of iemand die bekend staat niet altijd serieus te zijn, hebt bepaalde dingen gezegd en zij zelf niet.

Tja en daar kan je van alles mee verzinnen. Het hangt misschien ook helemaal van de situatie af of het wel zo verstandig is, maar misschien werkt het...

Verder weet ik het ook niet ...zal zij wat moeten veranderen.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 22:08
Verwijderd
je niet zo aanstellen
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 22:51
Verwijderd
Citaat:
limoen16 schreef op 29-03-2006 @ 20:02 :
wat moet je nu doen als je al 2 jaar op een jongen bent, maar je bent enorm verlegen. Het lukt je af en toe met de jongen te praten, maar dan alleen op msn en dna van die domme dingen als: weet jij wat voor huiswerk we hebben. Je kunt moeilijk praten ... en dan bedoel ik gewoon dat je niet weet wat je moet zeggen en dat heb je bij iedereen. Je durft je niet te uiten, bang dat ze je uitlachen om alles wat je bent. Uiteindelijk weet je niet meer wie je echt bent, en heb je het idee dat je gewoon nog een schaap van de maatschappij bent.
kortom, een heel slecht zelfvertrouwen.

Ik had zo'n gesprek laatst met mijn beste vriendin en ze heeft het daar heel moeilijk mee. Tijdens het gesprek bleef ze zenuwachtig om zich heen kijken op zoek naar een uitweg. Ik wil haar graag helpen, want over 2 jaar gaan we ieder onze eigen weg en dan staat ze er alleen voor. Iemand tips?
Het is vrij eenvoudig. Hij vindt je leuk of hij vindt je niet leuk. Als hij je leuk vindt terwijl jij niet jezelf bent, vindt hij je dus eigenlijk niet leuk. Dus je moet gewoon jezelf zijn en als hij je dan niet leuk vindt heb je pech en als hij je wel leuk vindt kan je gewoon jezelf blijven.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2006, 23:53
Yerli
Yerli is offline
Eerst ervoor zorgen dat ze meer zelfvertrouwen krijgt.

Hoe, dat weet ik niet. Dat verschilt per persoon, maar je kunt altijd vragen waardoor het komt dat ze niet veel vertrouwen in zichzelf heeft.

Daarna kan ze altijd nog op die jongen afstappen. Maar ik denk dat haar zelfvertrouwen op dit moment het belangrijkste is.
Oud 30-03-2006, 10:24
Smokin'
Smokin' is offline
Zelfvertrouwen laat zich voornamelijk bouwen door succes. Succes bij de jongen die je leuk vind, succes in school of sportprestaties, noem maar op. Probleem is natuurlijk dat het behalen van dergelijke successen veel moeilijker is als je geen greintje zelfvertrouwen hebt. Als je zelfvertrouwen wil opbouwen moet je je onzekerheid in je voordeel gebruiken. Alles waar je onzeker over bent moet je juist proberen, zonder daar steeds lang bij na te denken en de voor en nadelen af te wegen. Als je nu iets probeert bij die jongen die je leuk vind en hij wijst je af, dan kan je jezelf op zn minst complimenteren met het feit dat je tenminste iets gedaan hebt. En je zal ook concluderen dat het allemaal wel meeviel.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 10:44
eelco
eelco is offline
Je moet gewoon uitgaan van je eigen kwaliteiten (johan cruyf) en iemand die daar gewoon overheen kijkt is het al niet waard om naast je te zitten.
Iedereen heeft zijn sterke en zwakke kanten, en zelfs de grote macho is wel eens onzeker, alleen verbergen hun het wat beter met een zeer grote aanwezigheid.

Gewoon er voor gaan, niet geschoten is altijd mis en als dat niet lukt, er zijn meer mannen dan die ene......
Met citaat reageren
Oud 30-03-2006, 10:58
limoen16
limoen16 is offline
Citaat:
eelco schreef op 30-03-2006 @ 11:44 :
Je moet gewoon uitgaan van je eigen kwaliteiten (johan cruyf) en iemand die daar gewoon overheen kijkt is het al niet waard om naast je te zitten.
Iedereen heeft zijn sterke en zwakke kanten, en zelfs de grote macho is wel eens onzeker, alleen verbergen hun het wat beter met een zeer grote aanwezigheid.

Gewoon er voor gaan, niet geschoten is altijd mis en als dat niet lukt, er zijn meer mannen dan die ene......
Daar heb je een punt. Het enige is dat ik daar geen problemen mee heb, en mijn vriendin wel. Zij schijnt dat niet in te zien. En ik heb geen idee hoe ik haar dat moet zien te vertellen ... ik laat haar dit alles maar eens lezen.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 10:59
kever
kever is offline
foto plz
Reageren

Regels voor berichten