Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2006, 12:59
jewelicious
jewelicious is offline
Hoii,

Nou ik heb nu dus al 2 jaar last van een blaasontsteking. elke keer weer antibiotica, maar dat helpt bij mij maar tijdelijk.

nou kreeg ik dus laatst te horen van iemand anders welliswaar een klein meisje van 8 dat er misschien een ontsteking in haar lichaam zit...ze had precies dezelfde onderzoeken als mij gehad.

help??
Oud 13-03-2006, 13:44
Nebel
Nebel is offline
wat is het probleem?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 14:23
Verwijderd
Ga naar de huisarts en leg je probleem (al 2 jaar regelmatig last van blaasontstekingen) voor, misschien kan hij/zij je iets aanraden.

Drink je wel genoeg? Bij mij helpt het énorm blaasontstekingen te voorkomen en beginnende blaasontstekingen te genezen wanneer ik veel drink, en dan vooral dingen als cranberrysap (lekker veel vitamine c).
Ook na de seks gaan plassen & wassen is enorm belangrijk als je makkelijk last krijgt van blaasontstekingen.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 19:37
jewelicious
jewelicious is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 13-03-2006 @ 14:44 :
wat is het probleem?
het probleem is dat ik al tig keren ervoor naar de doc voor ben geweest en naar het ziekenhuis.

heb foto s laten maken en echo-scan...tig keren antibiotica geslikt en het wilt maar telkens terug komen...daarom vraag ik of andere meiden er misschien ook ervaring mee hebben om het zo maar te zeggen en me kunnen zeggen wat ik het beste kan doen.

ik drink wel gewoon en doe nix anders dan een ander denk ik zo.
Oud 13-03-2006, 19:50
Roos
Roos is offline
Citaat:
jewelicious schreef op 13-03-2006 @ 20:37 :
ik drink wel gewoon en doe nix anders dan een ander denk ik zo.
Eigenlijk moet je wél andere dingen doen dan andere meisjes.
- altijd plassen na de sex
- drink cranberrysap, dit bevat veel vitamine C en is erg zuur, dit vermindert de bacterieen
- ga regelmatig plassen, hou het niet te lang op (dan gaan bacterieen broeien)
- als je antibiotica krijgt, maak de strip dan altijd af en slik het keurig op tijd
- veeg je billen van voor naar achter af: klinkt stom, maar de meeste blaasontstekingen worden veroorzaakt door bacterieen uit je ontlasting

Misschien deed je sommige dingen al hoor, maar zo heb je het op een rijtje Hopelijk helpt het.
Oud 13-03-2006, 20:14
jewelicious
jewelicious is offline
Citaat:
Roos schreef op 13-03-2006 @ 20:50 :
Eigenlijk moet je wél andere dingen doen dan andere meisjes.
- altijd plassen na de sex
- drink cranberrysap, dit bevat veel vitamine C en is erg zuur, dit vermindert de bacterieen
- ga regelmatig plassen, hou het niet te lang op (dan gaan bacterieen broeien)
- als je antibiotica krijgt, maak de strip dan altijd af en slik het keurig op tijd
- veeg je billen van voor naar achter af: klinkt stom, maar de meeste blaasontstekingen worden veroorzaakt door bacterieen uit je ontlasting

Misschien deed je sommige dingen al hoor, maar zo heb je het op een rijtje Hopelijk helpt het.
eens zien..

1...doe ik, zodra ik moet plassen

2...ik drink opzich wel andere sappen, heb toevallig nu cranberry in huis maar niet altijd

3...niet te lang ophouwe...mmm...soms doe ik dat wel eens

4...antibiotica maak ik altijd af

5...dat doe ik ook altijd
Oud 14-03-2006, 09:48
Verwijderd
Citaat:
jewelicious schreef op 13-03-2006 @ 21:14 :

2...ik drink opzich wel andere sappen, heb toevallig nu cranberry in huis maar niet altijd

Maar je moet wanneer je seks hebt gehad meteen naar de wc gaan. Dus niet wanneer je moet plassen. Ik drink van te voren altijd goed en dan kan ik dus bijna altijd wel naar het toilet na de seks. (echt relax is het niet maar oke).
Ook de dag na de seks zorg ik dat ik extra goed drink.

En je drinkt veel maar wat is echt veel? Ik bedoel als ik jou was zou ik s avonds echt een hele pot thee drinken. Veel water blijven drinken maar idd ook vruchtensappen.

Daarnaast slik ik vaak preventief cranberry tabletten (te koop bij drogist bijvoorbeeld de kruidvat). Dat is wel handig hoef je niet dat smerige sap te drinken. Dit kan je natuurlijk gewoon standaard blijven slikken.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 10:23
Verwijderd
Citaat:

't Is belangrijk om binnen een kwartier na het einde van de seks te gaan plassen. Als je zorgt dat je genoeg drinkt, kan je dan altijd wel een beetje plassen. En drink ook direct na de seks een flink glas water/iets anders.

Heel leuk is het allemaal niet, maar wel leuker dan telkens een blaasontsteking. Bij mij helpt 't allemaal wonderbaarlijk.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 16:54
jewelicious
jewelicious is offline
nooit geweten dat het zo veel kon schelen

mja...ik zal het uitproberen van het weekend
Oud 14-03-2006, 17:49
Meadow
Meadow is offline
De cranberry pillen van de tuinen helpen mij er zo vanaf als het weer zover is. Dat van jou klinkt veel zwaarder, maar het is misschien de moeite waard?
Oud 14-03-2006, 18:10
ekki
ekki is offline
Citaat:
eens zien..

Je kunt het beste voordat je gaat vrijen 2 glazen water leeg drinken. Of een uur eerder ofzo.

De cranberry die je in huis hebt, daar zit waarschijnlijk suiker in. Dat is geen goede cranberry, want het gaat juist om het zure. Maar je kunt beter, zoals eerder gezegd, cranberrytabletten slikken. Eerst iets meer dan de aanbevolen hoeveelheid, later evenveel als de aanbevolen hoeveelheid. En veel water drinken (2 - 3 liter) is echt belangrijk!

Vruchtensappen zijn veel minder goed dan water. Kruidenthee is ook goed, gewone thee zou ik niet liters van drinken. Gewoon veel kruidenthee kopen (in de tuinen heb je volgens mij ook speciale thee, geen id of die lekker is), dat is nog wel lekker, vind ik dan.

Sterkte ermee!
Oud 14-03-2006, 18:23
Meadow
Meadow is offline
Qua kruidenthee kun je het beste naar de natuurwinkel gaan, daar hebben ze bijvoorbeeld ook thee speciaal voor je blaas en je nieren. Vaak is er wel iemand die je kan adviseren (en als de nood echt hoog is, ga dan naar de groene winkel in Houten, daar hebben ze wonderspul).
De sterremix van de albert heyn is echter ook heel erg fijn.
Oud 14-03-2006, 20:22
♪
♪ is offline
Plassen voor & na de seks. Niet zo ideaal, maar dat is een blaasontsteking ook niet. Verder zorg ik altijd dat ik veel drink, voornamelijk water (zo nu en dan van die cranberrypillen voor het slapen). Als ik weer meer last heb van mijn blaas haal ik cranberrysap uit de supermarkt. Daar zit dacht ik wel suiker in, maar het werkt voor mijn gevoel op dat moment beter dan die pillen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 11:03
sofie3
sofie3 is offline
Wat helpt bij mij:

- enorm veel drinken, bij mij maakt het niet uit wat, als het maar veel is

- plas vervolgens ophouden tot je niet meer kan (als je veel drinkt kan dat makkelijk 2x per uur zijn)

- naar wc gaan en zoveel mogelijk druk proberen te zetten, ik heb het idee dat hiermee de bacteriën makkelijker uitgeplast worden
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 11:37
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
gewoon heeel veel drinken
Oud 15-03-2006, 12:32
jewelicious
jewelicious is offline
Citaat:
Sasjeliefff schreef op 15-03-2006 @ 12:37 :
gewoon heeel veel drinken
ja maar wat er nu gezegt word is om een blaasontsteking te voorkomen he...wat als je (wat ik 9v/d10 keren heb) een acuute blaasontstekingheb...dat er bloed bij het plassen komt en soms ook een slijmerig wit iets met bloed...geloof mij dat dat geen pretje is om aan te zien, en ik heb dan ook zo nu en dan het gevoel dat ik niet uitgeplast ben terwijl dat wel zo is.
Oud 15-03-2006, 14:16
sofie3
sofie3 is offline
Als de blaasontsteking nog niet te erg is, raak ik er met dat "erg hard drukken tijdens het plassen" van verlost. Maar prettig is dat niet - ik drink dan zeker drie 1,5 l flessen uit per dag, waardoor je soms het gevoel krijgt dat je het er vanboven ingiet en het er tegelijk vanonder uitloopt

Het hard plassen maakt wel zo'n rotherrie dat ik altijd er voor zorg dat er niemand naast mij in het toilethokje zit
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 22:39
jewelicious
jewelicious is offline
Citaat:
sofie3 schreef op 15-03-2006 @ 15:16 :
Als de blaasontsteking nog niet te erg is, raak ik er met dat "erg hard drukken tijdens het plassen" van verlost. Maar prettig is dat niet - ik drink dan zeker drie 1,5 l flessen uit per dag, waardoor je soms het gevoel krijgt dat je het er vanboven ingiet en het er tegelijk vanonder uitloopt

Het hard plassen maakt wel zo'n rotherrie dat ik altijd er voor zorg dat er niemand naast mij in het toilethokje zit
hard plassen is juist niet goed
dat zei de uroloog toen tegen me...je moet juist rustig plasse
Oud 20-03-2006, 14:33
Verwijderd
Citaat:
sofie3 schreef op 15-03-2006 @ 12:03 :
- plas vervolgens ophouden tot je niet meer kan (als je veel drinkt kan dat makkelijk 2x per uur zijn)

- naar wc gaan en zoveel mogelijk druk proberen te zetten, ik heb het idee dat hiermee de bacteriën makkelijker uitgeplast worden
Eigenlijk moet je je plas niet ophouden tot je niet meer kunt omdat op die manier toch nog bacterieen de kans hebben zich te vermenigvuldigen. Van de andere kant als je veel drinkt zal het niet zo heel erg zijn, maar toch.

En druk zetten is ook niet echt goed, je moet eigenlijk gewoon rustig plassen.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 21:59
Jazzy-me
Jazzy-me is offline
Citaat:
jewelicious schreef op 13-03-2006 @ 13:59 :
Hoii,

Nou ik heb nu dus al 2 jaar last van een blaasontsteking. elke keer weer antibiotica, maar dat helpt bij mij maar tijdelijk.

nou kreeg ik dus laatst te horen van iemand anders welliswaar een klein meisje van 8 dat er misschien een ontsteking in haar lichaam zit...ze had precies dezelfde onderzoeken als mij gehad.

help??
Daar had en (heb) ik ook veel last van allerlei onderzoeken gedaan en ze wisten maar niet wat het was. Ook echo onderzoeken gehad net als jou. Laat je eens nakijken met contrastvloeistof en klemmen op je nieren.
Bij mij kwam eruit dat ik er 3 heb en daardoor verstoppingen ontstaan. Dat krijg je als je ouder wordt.
Koop mictasol dat zijn pilletjes ( uit belgie) die bij lichte pijn je urinewegen schonen, het is geen antibiotica.
Dit helpt tegen voorkoming van het doorzetten van een blaasontsteking. En neem verder alle voorzoorgsmaatregelen die je vast allemaal al 100 keer gehoord hebt
Succes Kus
Oud 28-03-2006, 00:07
Verwijderd
Citaat:
jewelicious schreef op 14-03-2006 @ 17:54 :
nooit geweten dat het zo veel kon schelen

mja...ik zal het uitproberen van het weekend
Ik heb het 'uitgetest' - één keer seks waarbij ik niet naar de wc ging daarna, en bam, blaasontsteking de volgende dag. Dus ja, ik weet het nu wel heel zeker dat het uitmaakt.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 13:13
jewelicious
jewelicious is offline
Citaat:
Jazzy-me schreef op 27-03-2006 @ 22:59 :
Laat je eens nakijken met contrastvloeistof en klemmen op je nieren.

klemmen op je nieren???
het klinkt iig...uhm...eng...en wat is contrastvloeistof dan??
Oud 28-03-2006, 17:23
Jazzy-me
Jazzy-me is offline
Citaat:
jewelicious schreef op 28-03-2006 @ 14:13 :
klemmen op je nieren???
het klinkt iig...uhm...eng...en wat is contrastvloeistof dan??
een vloeistof die ze in een ader spuiten en die alles in je lichaam oplicht zodat op de foto's alles beter is te zien.

Regels voor berichten