Advertentie | |
|
![]() |
||
Hier wilde ik ook nog op reageren. Ik ben het wel eens met wat Reynaert zegt. Maar:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zou trouwens ook die streepjes om "met je voetstappen om zich op te beroepen" weghalen; ze zijn niet nodig en slaan eigenlijk nergens op. Ik stel me voor dat ze in het gedicht staan om het 'poëtischer' of taalkundig creatiever te maken, en op zich werkt dat eerst ook wel, maar na een paar keer lezen stoor ik me eraan. De zin lijkt me niet van minder groot belang dan de rest van de zinnen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als je fouten maakt onder het motto 'dichterlijke vrijheid', wat op zich moet kunnen, maak dat dan duidelijk. Anders lijkt dat hele gedoe over 'dichterlijke vrijheid' een slap excuus (ik weet natuurlijk niet over dat hier het geval is, omdat ik Touché er zelf niet over gehoord heb).
||
Citaat:
Discussie, discussie. De stenen kunnen zich niet bewegen om het grote nieuws uit te dragen en fluisteren daarom maar, ik noem zijn naam en win van hem (misschien zelfs wel daarom!) en het is vol trots omdat... tsja... omdat het hele gedicht vol trots zit. Maar je hebt gelijk: het is een typisch gevoelsgedicht en ik heb ook meer op wat en hoe ik zei gelet dan op het metrum etc.
|
|