Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2006, 14:31
Liefs Jeanne
Liefs Jeanne is offline
Grote, vormeloze, witte watten met een toefje slagroom bedekken een miniatuur van groen en bruin. En een weg. Een eindeloze weg die mijn gedachten prikkelt tot in het oneindige. Maar ook jij zult nu klein zijn. Wie weet zal mijn weg jou ooit bereiken. Kleine, glimmende puntjes zwermen er rond als een zwerm muggen rond een schemerlamp. Wie weet zijn al deze glimmende puntjes op weg naar jou... Onnoemelijke vormen neem jij aan in mijn gedachten. Ik vervloek je. Ik veracht je. Ik houd van je. Ik mis je.

Hier zal niemand mij zien. Zorgvuldig in elkaar gedoken, kijk ik omlaag. Dat zijn vast Duitsers, of misschien toeristen. Whatever, eens zal jij ook op mij neerkijken; mij vervloeken, verachten en misschien zelfs slaan. En dan is er nog altijd dat houden van... Het verlaat met het grootste gemak mijn lippen. Ik zal gezien worden, maar eenieder die mij nu aanschouwt, zit in hetzelfde schuitje. Hetzelfde schip, dat met een grote vaart ook Polen overwint. Can yeleği koltuğunuzun altindadir. Ook zonder reddingsvest overleven wij. Pas als wij elkaar overleefd hebben, kunnen wij de wereld overleven. Het lot drijft ons naar elkaar.

Maar de kudde schapen onder mij wordt uit elkaar gedreven. Kille zandvlakten bereiken mijn oog. Wil ik wel zijn waar ik heen zal gaan? Zand blijkt sneeuw te zijn. Koud, nat, liefdeloos maar vol fantasie bedekt zij gebieden die om een reden verborgen horen te blijven voor het alziend oog. Ik bevind mij tussen de goden en de bergen; ver weg van jou. Maar toch doet het me niets. Ondanks onze gevoelens heb ik altijd geweten dat wij ver van elkaar staan, lopen, zitten. – Please fasten your seatbelts –. Witte watten verdwijnen boven mijn oren. Het eind van de reis is het begin van een nieuwe; zwaarder dan ooit tevoren. Een reis die een langzaam leerproces zal beslaan, maar vooral een reis van vergeten.
Oud 11-04-2006, 17:49
Verwijderd
Ahoi,

Ik vind het geen echt geweldig stukje. De bedoeling is mooi, maar ik vind het niet goed (genoeg) uitgewerkt. Je hebt mooie zinnen, maar ook genoeg die ik niet mooi vind. Of mijn hoofd staat er op dit moment niet naar, dat kan natuurlijk ook. Er zitten naar mijn zin teveel dingen in die ik anders zou doen of die ik er niet mooi in vind.
Citaat:
En een weg.
Na je eerste, beschrijvende zin vind ik dit al een turnoff. Liever zie ik geen zinnen met 'en' beginnen en daarnaast vind ik de zin te kort om echt te passen.
Citaat:
Ik vervloek je. Ik veracht je. Ik houd van je. Ik mis je.
Dit vind ik eigenlijk al zo erg dat ik nie tmeer verder wil lezen. Wat ben ik dit onnoemelijk vaak tegengekomen in stukjes, dan ook echt in deze vorm. Heel jammer is dat.
Zo zijn er nog wel meer dingen die de leuke dingen eigenlijk een beetje overschaduwen. Jammer, ik geloof dat je beter kunt.

Grimm
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten