Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik vind het persoonlijk geoorloofd mensen ten alle tijden de keuze te bieden. Maar als zij er voor kiezen in een staat te leven waar de mensenrechten zoals wij die aanhangen niet worden eerbiedigt vind ik niet dat we ze moeten verplichten dezelfde normen en waarden over te nemen.
||
![]() |
Citaat:
![]() Heb jij ook MSN? Mijn adres: usn_commander@hotmail.com ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Met het opperbevel (die generaal... Nicolai ofzo...), dat luchtsteun weigerde, was héél wat mis! Maar toch vertrouw ik liever op Amerikaanse militairen dan Nederlandse. |
![]() |
|
Landen (lees: inwoners) de keus laten of we ze moeten "helpen". Wij hebben de middelen.
Wie zijn wij om onze normen en waarden (inclusief de "universele" rechten van de mens) op te dringen aan een andere cultuur zonder dat men daar zelf om gevraagd heeft?
|
![]() |
[kortzichtige mode uit]
![]() Wat mij betreft wordt er alleen ingegrepen in andere landen als: - er leiders of organisaties in deze landen ons of een NAVO-bondgenoot aanvallen, zoals bij OBL en 't WTC. - de (beschreven! zie Joostje) internationale rechten van de mens beschermd moeten worden EN de bevolking zo onderdrukt is dat ze tegen het schenden van deze rechten niet in opstand kunnen komen (of het niet willen omdat ze het ermee eens zijn dat bepaalde gedragingen - al is het in onze ogen onterecht - op een onmenselijke manier afgestraft worden). - een land als bestuursvorm een dictatuur heeft en kernwapens heeft of ontwikkelt. Het voorbeeld van Fleet Admiral laat mij ook als eerste reactie denken dat daar ingegrepen moet worden. Als in die cultuur echter de meeste mensen vinden dat dit zo hoort, than so be it, da's hun soevereiniteit. Laatst gewijzigd op 13-06-2002 om 23:43. |
![]() |
|
![]() |
![]() Mijn advies: "Grenzen dicht doen." ![]()
|
![]() |
Wij moeten ingrijpen als de Mensenrechten geschonden worden.
Als er massaslachtingen plaatsvinden, als mensen gemarteld en mishandeld worden, als mensen geen levensmiddelen meer hebben en omkomen van de honger, als er epidiemieen heersen die hele volken uitroeien. Dan vind ik dat wij als welvarend land moeten ingrijpen. Maar jammer genoeg, zullen deze dingen altijd voor blijven komen.. En ik denk dat Nederland absoluut niet de kracht en macht heeft om die afschuwelijke dingen tegen te houden. (Of ze hebben het wel, maar ze doen er niks mee, bang voor de supervisor Amerika.) (Kijk maar naar die slappe beslissing van de 2e Kamer, om Israel NIET te boycotten.. WANT een merendeel van de Kamer ontkende dat daar massaslachtingen hadden plaatsgevonden. Slappe Hap. En in Amerika heb ik al helemaal geen vertrouwen, want die stellen hun eigen burgers altijd hoger dan anderen. (Een Amerikaan die hier in Nederland veroordeelt wordt, mogen zij terughalen en ze mogen die veroordeling ongedaan maken.. En mag dat andersom ook? DOn't think so.. ) ) Er zit een groot verschil tussen ''kunnen -omdat dat mogelijk is-'' en tussen ''kunnen en willen-en het dus ook daadwerkelijk uitvoeren ervan-''. Doei doei. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() Alle VN landen toch? of niet ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Landen die het niet hebben ondertekend... tsja.. das lastig ![]() De VS zal met de huidige president overigens nergens ingrijpen waar het geen (olie-)belangen te verdedigen heeft.
||
![]() |
Citaat:
Dat was het eigenlijke punt ![]() True ![]()
||
![]() |
Citaat:
dezelfde plichten (financiele en militaire ondersteuning van hulpoperaties) kunnen alleen worden opgelegd aan de lidstaten
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
internationale verdragen staan boven de nationale wetten, zo is ons rechtenstelsel nu eenmaal ingedeeld en over 'progressiviteit' doe ik geen uitspraken, want wat vroeger progressief was lijkt nu wel conservatief, en omgekeerd.
|
![]() |
Ik vind dat we het hele midden oosten maar eens plat moeten bombarderen, dan is het tenminste maar een over met het gezeik! Dan is de strijd is een keer afgelopen tussen Israel en Palestina, meneer Bush heeft dan ook een keer zijn zin en misschien dat de moslims dan wel twee keer nadenken voordat ze proberen de hele wereld tot de islam te bekeren!
![]() |
![]() |
|
En dit was dan het einde van dit geklets, elke reply die nu niet meer on-topic is word verwijderd, en wordt bestraft.
EDIT: alles off topic (ook over israel, daar is al een andere topic over) is verwijderd
Laatst gewijzigd op 17-06-2002 om 11:52. |
![]() |
|
Bush wil van Saddam Hussein af
Uitgegeven: 16-6-2002 15:23 WASHINGTON - De Amerikaanse geheime dienst CIA heeft de nadrukkelijke opdracht gekregen van president Bush om de Iraakse leider Saddam Hussein te verjagen. Bush heeft de opdracht daartoe begin dit jaar verstrekt, aldus The Washington Post zondag. Het doden van Iraakse president is niet uitgesloten, maar dan moet het gaan om een "daad van zelfverdediging", berichtte de krant. Irak behoort in de ogen van Bush samen met Iran en Noord-Korea tot de 'as van het kwaad'. Dat zijn landen die massavernietigingswapens produceren of verspreiden. Bush heeft al eerder gezegd dat hij van Saddam Hussein afwil. Om dat doel te bereiken zijn grootschalige militaire acties tegen het land niet uitgesloten. Oppositie De orders aan de CIA zijn volgens een bron van de krant vooral bedoeld om een militaire interventie voor te bereiden. Agenten zouden doelen in kaart kunnen brengen en nadere contacten kunnen leggen met de oppositie. Zij zou volgens de plannen van Bush ook van wapens en inlichtingen kunnen worden voorzien. De CIA is al geruime tijd actief binnen de Iraakse oppositie. Het jongste besluit van Bush betekent dat de dienst meer geld en middelen krijgt om haar doel te kunnen bereiken. ---------- Eens of oneens? Ik ben het er wel mee eens!! ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vind dat als er ergens op de wereld onrecht tegen grote groepen mensen wordt aangedaan wij daar in zullen moeten grijpen, eerste instanties, politieke en financiele sancties en als dat niet werkt militaire vergelding.
|
![]() |
Ik vind dat wij als "moderne" west europese landen ons vooral niet moeten gaan bemoeien met andere culturen en gewoontes, als die mensen het echt anders willen dan kunnen zij best zelf hun eigen boontjes doppen. Als we met militaire acties hun cultuur gaan veranderen gaat het altijd verkeerd...
Als de inwoners van die landen het niet nodig vinden om een opstand te beginnen is het voor ons ook niet nodig, scheelt een hoop geld en problemen...
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Enquête m.b.t. Mening over het Nederlandse integratiesysteem Student Uno | 3 | 27-03-2009 16:28 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Wanneer stoppen met tanken? kalinho | 356 | 17-06-2008 18:06 | |
Psychologie |
vriendin met boulimia kita | 19 | 01-06-2005 21:16 | |
Nederlandse cultuur gaat verloren nova7 | 189 | 06-04-2004 16:52 | |
Baden-Wurttemberg verbiedt leraren hoofddoek te dragen ThaFox | 196 | 18-11-2003 14:02 |