Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2006, 09:23
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Heej mensen,

Ik ben bezig met een website voor school en ik wil m graag netjes inleveren, maar ik heb nog een paar foutmeldingen staan. Ik weet niet waarom ze er zijn, want alles werkt gewoon. Toch zijn die foutmeldingen er nog (het zijn notices en geen parse errors ) Ik heb error_reporting (E_ALL); al uitgezet, maar toch blijven ze staan

Nu wou ik weten of er een functie in PHP zit die gewoon alle foutmeldingen killt. Ik heb weinig hoop, want mijn zoeken via google leverde niets op, maar misschien is er een PHPexpert hier die weet hoe t moet!

Alvast bedankt!
Tom
Oud 27-03-2006, 09:53
dafelix
dafelix is offline
je moet error_reporting(E_ALL) niet uitzetten, je moet in de PHP.ini de display_error uitzetten (en 't handigste is om ze weg te laten schrijven naar een logfile, zodat je later alsnog fouten kan opsporen)

en een goede site kent geen error_warnings, enige uitzondering hierop zijn sockets (deze kun je lastig testen voor je ze opent, en bij 't afvangen geven ze nog een warning) dus je zal toch ff moeten kijken of je die error's kunt fixxen (post er hier 'ns een paar, als je er niet uitkomt)

in 't hoogste geval kun je errors afvangen door de '@' te gebruiken (@function(param), bijvoorbeeld @fsockopen(bla)), deze zorgt ervoor dat er geen error op je display/in je log komt (maar dit betekend niet dat je deze functie steeds moet gebruiken, want dan kun je moeilijk debuggen)
Oud 27-03-2006, 10:13
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
dafelix schreef op 27-03-2006 @ 10:53 :
je moet error_reporting(E_ALL) niet uitzetten, je moet in de PHP.ini de display_error uitzetten (en 't handigste is om ze weg te laten schrijven naar een logfile, zodat je later alsnog fouten kan opsporen)

en een goede site kent geen error_warnings, enige uitzondering hierop zijn sockets (deze kun je lastig testen voor je ze opent, en bij 't afvangen geven ze nog een warning) dus je zal toch ff moeten kijken of je die error's kunt fixxen (post er hier 'ns een paar, als je er niet uitkomt)

in 't hoogste geval kun je errors afvangen door de '@' te gebruiken (@function(param), bijvoorbeeld @fsockopen(bla)), deze zorgt ervoor dat er geen error op je display/in je log komt (maar dit betekend niet dat je deze functie steeds moet gebruiken, want dan kun je moeilijk debuggen)
Iig bedankt!
Ik denk dat ik de php.ini niet kan bewerken, tis de scoolserver
Ik heb nu error_reporting(0) ingetypt, en mijn notices zijn weg!!!
Oud 27-03-2006, 10:37
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Je wil eigenlijk geen foutmeldingen killen, je wil er "nette" foutmeldingen voor in de plaats hebben. Foutmeldingen wegwerken is namelijk helemaal niet prettig, omdat je er dan pas veel te laat achter komt als er iets mis gaat. Zorg er dus voor dat hij iets zegt als "Er is iets misgegaan, neem alsjeblieft contact op met de beheerder".

Foutmeldingen zijn nooit goed, dus zorg in ieder geval dat je ze wegwerkt. En niet door ze gewoon niet te tonen.
Oud 27-03-2006, 19:48
Verwijderd
doet me denken aan

On Error Resume Next

over slecht programeren gesproken...
Met citaat reageren
Oud 28-03-2006, 11:43
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
eddie schreef op 27-03-2006 @ 20:48 :
doet me denken aan

On Error Resume Next

Ik weet t, maar ik had nou eenmaal te weinig tijd om ze weg te krijgen...
Oud 29-03-2006, 18:08
Manuzhai
Manuzhai is offline
Je kan ook de fouten naar je laten emailen, dan zie jij het tenminste wel als er iets fout gaat.
Oud 29-03-2006, 18:12
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
0 staat in error_reporting() toch voor E_NONE.
Bij mij weten werken die dingen met binary flags of iets dergelijkst en zijn namen als E_ALL en E_NONE etc gewoon constanten die gedefineerd zijn met bepaalde waarde.
Of vergis ik me nou?
overigens is dit misschien wel handig
http://www.drhendre.nl/index.php?/ar....html#extended
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 18:20
Verwijderd
Citaat:
eddie schreef op 27-03-2006 @ 20:48 :
doet me denken aan

On Error Resume Next

Gege, my sentiments exactly