Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2002, 21:47
*meissie*
*meissie* is offline
waarom leggen jullie kaarten voor jezelf, voor wat voor soort vragen enzo?? sluit dit topic niet....
Oud 30-05-2002, 21:51
Yule
Yule is offline
Kaart leggen doen wicca`s over et algemeen om meer over zichzelf te weten te komen, en als je kaarten voor jezelf legt hoef je geen vraag te stellen, de kaarten antwoorden op et grootste probleem/de ingewikkelste situatie in de nabije toekomst, dus die vraag is niet noodzakelijk. De vragen reageren er dan op door je informatie te geven met hoe je ongeveer gaat reageren en watvoor beslissingen je gaat nemen, en daardoor krijg je een beter inzicht in jezelf.

heb dit allemaal uit een boek dat ik vandaag gekocht heb en begin ook pas vandaag met kaartleggen, dus als ik et fout heb moet ff iemand me verbeteren, maar dit is wat ik eruit opmaak.....
Oud 30-05-2002, 21:55
*meissie*
*meissie* is offline
Citaat:
Yule schreef:
Kaart leggen doen wicca`s over et algemeen om meer over zichzelf te weten te komen, en als je kaarten voor jezelf legt hoef je geen vraag te stellen, de kaarten antwoorden op et grootste probleem/de ingewikkelste situatie in de nabije toekomst, dus die vraag is niet noodzakelijk. De vragen reageren er dan op door je informatie te geven met hoe je ongeveer gaat reageren en watvoor beslissingen je gaat nemen, en daardoor krijg je een beter inzicht in jezelf.

heb dit allemaal uit een boek dat ik vandaag gekocht heb en begin ook pas vandaag met kaartleggen, dus als ik et fout heb moet ff iemand me verbeteren, maar dit is wat ik eruit opmaak.....
jah maar je kan ook vragen stellen toch....

maar kijk als je geen vraag stelt, en gewoon een kaart ga trekken, wat verteld die dan?? over wat er kan gebeuren, over je gevoelens, geeftie je raad, wat?!
Oud 30-05-2002, 22:02
Yule
Yule is offline
je kan ook vragen stellen, das waar, maar daar zit wel een maar aan.

Kaarten hebben een soort eigen kr8, dat is hoe ze je antwoorden en dingen kunnen geven. dit betekend dat jij niet de kaarten in je macht heb, je kan ze alleen om raad vragen, de kaarten heb dus zeg maar ff om et zo te noemen een soort "eigen willetjuh"

dus stel jij nou een vraag over een probleem, maar zit je met een veel groter probleem dan dat waar jij een vraag over stelde, dan gaan de kaarten fouten maken, want dan geeft iedere kaart info over een ander probleem....en je kan dan zien aan de info die je krijgt dat er iets niet klopt.

Vandaar dat ik et makkelijker vind geen vragen te stellen, want de problemen die je onbewust heb of in de nabije toekomst tellen ook, en dat weet je zelf niet.

maar goed, wat zegguh ze zoal, tja, das verschillend, ze kunnen je aangeven of de komende tijd rustig word, of juist niet, en hoe jij reageerd, of je et moeilijk gaat krijgen of dat je juist alles lekker aan je voorbij laat gaan, en wat dat voor soort gevolgen dat gaat hebben.....
Oud 04-06-2002, 18:48
faith666
faith666 is offline
Eej, ik leg kaartjes en alle andere zooi om onzekerheden weg te nemen, je eigen beter te leren kennen en vragen te beantwoorden!!!!!! Kweetet, klinkt vaag maar probeer het gewoon, kijk anders eens in het boek met alle antwoorden, echt super vet!
Oud 04-06-2002, 19:44
watermannetje
watermannetje is offline
als je vertrouwt op je inuitie dan heb je denk ik een goede kns om de kaart te trekken die je meer inzicht geeft in jezelf, in je situatie of een antwoort of advies op je vraag
Oud 04-06-2002, 19:49
CryperA
CryperA is offline
Leg niet supervaak kaart, alleen als ik me bv. slechter voel, om ff te kijken hoe het zit met mijn situatie, de engelenkaarten leg ik dan voor advies.
Of als ik een dag ergens naartoe ga, ff een kaart trekken om te zien wat die dag me gaat brengen.
Om even wijzer te worden dus ja. :)
Oud 05-07-2002, 20:34
bonsai
bonsai is offline
Citaat:
*meissie* schreef:

jah maar je kan ook vragen stellen toch....

maar kijk als je geen vraag stelt, en gewoon een kaart ga trekken, wat verteld die dan?? over wat er kan gebeuren, over je gevoelens, geeftie je raad, wat?!
ligt eraan welk legpatroon, ze geven bijv. de gevolgen als je het wel/niet doet aan bij een beslissing die je moet nemen
Oud 06-07-2002, 19:32
~*ErOs*~
~*ErOs*~ is offline
*is geen wicca maar legt wel kaarten??*

ik leg tarotkaarten, twee en een half jaartje ofzo, en het is voor mij een fijne oplossing als ik een dillemma heb. Ook vriendinnetjes komen bij mij met vragen, kwamen ze al, maar nu leg ik dus ook kaarten voor hen. Da's een eerlijk en objectief antwoord, mits ik het goed doe natuurlijk

Ik heb de kaarten ooit gekocht in een opwelling, en ze een jaar niet gebruikt, maar nu gebruik ik ze dus al twee jaar en heb ook een mooiere set gekocht, die volgens de verkoper goed bij me paste(?)
Oud 07-07-2002, 07:58
Muis!
Muis! is offline
Citaat:
Yule schreef:
Kaart leggen doen wicca`s over et algemeen om...knipperdeknip...
uhm, sinds wanneer moet je wiccan zijn om kaarten te leggen?

maarja, ik leg dus ook kaarten, maar ik stel er meestal geen specefieke vraag bij. Soms wel, en dan is het zoiets als: "Wat moet ik aan mezelf veranderen om....."

Laatst gewijzigd op 07-07-2002 om 08:01.
Advertentie

Regels voor berichten