Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2006, 19:32
Verwijderd
Hoi,
Ik heb gister te horen gekregen dat ik dus overspannen ben. Nu vroeg ik me af of iemand van jullie dat wel eens heeft gehad. Wat hadden jullie als symptomen hiervan? Wat hebben jullie hiertegen gedaan en hoelang hebben jullie er last van gehad?
Ik heb dus heel erg last van duizeligheid en ik kan niet goed lezen, omdat alles voor mijn ogen verspringt. Ook heb ik steeds trillende handen en zie ik vaak wazig. En ik ben ook nogal emotioneel.
Ik kan nu alleen niet fulltime rust nemen, aangezien ik in een belangrijke periode van school zit en de stress die het veroorzaakt is voor het grootste deel thuis... Ik heb al gehoord dat het lang kan duren en dat het moeilijk is om er weer vanaf te komen.
Kunnen jullie mij misschien meer vertellen? Thanx!
Met citaat reageren
Oud 04-04-2006, 20:24
vosje16
vosje16 is offline
Mijn symptomen kun je vinden in het "Wat te doen tegen stress?"-topic
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 07:10
Siren
Siren is offline
Ik weet niet echt wat de symptomen van overspannen zijn, zijn. Maar ik denk dat je misschien even naar een dokter kan? Want als dit een belangrijke periode op school is, zou het zonde zijn als je je zo voelt.

Maar ik snap het wel, ik zit in mijn examenjaar en ik wordt echt gek van de stress
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 09:13
saartje19
saartje19 is offline
Heeft de dokter gezegd dat je overspannen bent? Want anders kan die er toch wel wat meer uitleg over geven
Oud 07-04-2006, 09:58
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Siren schreef op 07-04-2006 @ 08:10 :
Ik weet niet echt wat de symptomen van overspannen zijn, zijn. Maar ik denk dat je misschien even naar een dokter kan?
Iemand zal die diagnose moeten hebben vastgesteld, dus ik neem aan dat ze al bij de dokter geweest is (of een psycholoog oid).
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 18:03
Verwijderd
Ik ben inderdaad bij de dokter geweest én bij de psycholoog. De dokter heeft de diagnose gesteld. Het is voor mij onmogelijk om constant rust te houden, ook omdat het vooral door dingen van thuis komt en niet door school ofzo. Maar ik vroeg me vooral af hoelang het duurt, al verschilt dat namelijk waarschijnlijk ook wel per persoon. En ik wou kijken of er mensen waren die het ook hebben (gehad). Al is het natuurlijk niet zo veel voorkomend bij jonge mensen... maar ja. Thanx iig!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2006, 18:36
saartje19
saartje19 is offline
Idd het komt niet veel voor bij jongeren dus ik zou ook niet weten wat je moet of kunt doen. Hoe lang het duurt verschilt idd per persoon, maar meestal duurt het wel een aantal weken
Oud 07-04-2006, 22:52
BleuEyes
BleuEyes is offline
Mijn vriend is overspannen. Als je wilt, mag je me PM'en.. Ik heb geen zin om het hiero neer te zetten..

Ik hoor 't wel van je.
Oud 07-04-2006, 23:03
joehoe19
joehoe19 is offline
Ik heb er geen ervaring mee hoor... maar hebben ze er niet 1 of ander medicijn voor waar je wat rustiger/meer ontspannen van wordt?? want overspannen zijn met je examen lijkt me ook niets...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten