Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2004, 19:23
jetzt
jetzt is offline
ik zit nu in 4vwo waar ik het echt heel erg druk heb, mede door de Tweede Fase....

je krijgt zowat alles een dag van tevoren opgekregen ( huiswerk, PO's en proefwerken) en ik kan dat allemaal niet goed verwerken... aangezien ik wat langer doe over het goed leren.

nu ben ik dus echt overspannen, en fysiek en mentaal kan ik bijna niks meer aan... ben heel moe, en lig gewoon in bed de hele dag... wat kan ik het beste doen om zo snel mogelijk beter te worden??

xx
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 19:30
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Uh.. Ik herken je verhaal... Alleen bij mij kwam het door 4VWO, het 14 uur dansen en 7 uur werken per week... Alleen ja, ik was dus overwerkt. Ben hiervoor ook bij een psycholoog geweest omdat toen allerlei emoties los kwamen die ik de afgelopen jaren had verkropt en dus continu huilde. En zij constateerde dus dat ik gewoon teveel hooi op mn vork had.

Hoe dat verbeterde? Ik heb de hele zomervakantie niets gedaan en ben het jaar daarop 4havo gaan doen. Ik bleef namelijk zitten doordat ik écht niets meer kon leren, mijn hele concentratie was ver te zoeken. Naja, 4havo was echt een makkelijk jaar omdat er aardig wat herhaald werd van 4vwo en het natuurlijk ook gewoon een niveau lager was.
Ik ben dat jaar ook gestopt met werken en uiteindelijk heb ik dus aardig bij kunnen komen. Ben nu alleen nog wel snel moe, maar daar krabbel ik nu eindelijk (na 2 jaar) wat uit...

Dus ja, ik weet niet hoe je ervoor staat? Maar als het krap aan wordt raad ik je zeker aan om het jaar opnieuw te doen. Als je namelijk niet echt geweldige cijfers hebt gehaald maar je gaat toch over, krijg je het jaar daarna een nog grotere opdonder. En neem tijd voor jezelf. Vooral de zomervakantie moet helemaal van jou zijn. En ga dus ook niet werken. Je zult het echt nodig hebben...

Met een psycholoog praten kan trouwens ook geen kwaad: je krijgt meer zicht op jezelf, begrijpt jezelf dus beter en misschien dat er bij jou ook wel een onderliggend probleem zit (ga daarvoor langs de huisarts, die kan je doorverwijzen naar een psycholoog nadat ie eerst een bloedtest heeft gedaan voor de zekerheid).
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten