![]() |
|
http://www.reikinet.nl/Overspannen.html
Dat wat op deze site staat vermeld, is er met mij aan de hand. Hoe moeilijk ik het ook vind om het toe te geven, is daar geen twijfel over mogelijk. Een concrete oorzaak kan ik er niet voor geven. Het zal een combinatie van factoren zijn, maar hoogstwaarschijnlijk speelt het achterlopen op school door mijn ziekte aan het begin van het jaar een grote rol. Hoe moet ik dit nu oplossen? Hetgeen wat staat op de site (bijv. rust nemen) is geen optie, want dat werken mijn ouders heel erg tegen. Mijn ouders zeggen het te begrijpen, helemaal toen ik het ze liet lezen. Maar mijn ouders zijn ervan overtuigd dat het tegenovergestelde van 'rust nemen' en al het andere wat staat vermeld, het beste is om nu te doen. En het zijn bepaald geen lieverdjes. Mijn vader heeft iets gezegd in de trant van: 'Vanaf nu wil ik het er niet meer over hebben. Als je er zelf voor hebt gezorgd dat je weer beter bent, dan meld je het maar. Einde verhaal.' Ik weet echt niet meer wat ik moet. Dit verhaal zal ook wel erg onsamenhangend en vaag zijn, maar helder denken is er momenteel niet bij. Als er iemand is die wel wijs uit mijn verhaal kan worden, dan hoor ik het graag, want ik ben ten einde raad.
|
![]() |
||
Citaat:
En wat die huisarts betreft: daar had ik zelf ook al over nagedacht. Alleen zou ik eigenlijk niet weten wat zo'n persoon mij verder zou kunnen helpen.
||
Citaat:
En met diagnose worden mensen eerder serieus genomen... En zelf kun je dat minder goed. Ik herken me ook in die tekst, en ik denk een hoop mensen die bv in 6 vwo zitten en examenstress hebben of mensen die net begonnen zijn met een nieuwe studie, mensen die eenn ieuwe baan hebben, net een kind hebben enz... Verder herken ik me wel in meer dingen, maar betekent niet meteen dat ik ze allemaal heb, gelukkig maar ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Dat is bij mij echter niet het geval. Er speelt meer. Ik heb het een aantal weken ook uit m'n hoofd gepraat, in de veronderstelling dat ik niet moest zeuren en dat ik gewoon dom door moest doen. Maar de situatie is nu uit de hand gelopen.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Overspannen mandarijn | 8 | 19-09-2006 19:00 | |
Psychologie |
overspannen? Romie | 12 | 23-04-2006 17:00 | |
Psychologie |
Overspannen Toska | 12 | 17-12-2004 20:42 | |
Lichaam & Gezondheid |
overspannen door school.... jetzt | 1 | 16-05-2004 19:30 | |
Psychologie |
In een relatie stappen als je overspannen of depressief bent? Verwijderd | 16 | 06-09-2003 16:06 | |
De Kantine |
Overspannen (nee ik niet) Egyptian | 14 | 01-06-2002 07:11 |