Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Daar zijn cursussen voor.... bijvoorbeeld bij het JBI in Utrecht, dus zonder docent zou je eigen keus zijn. Thunder110: Het gaat om "maar" 6 vakken, echter dat ligt aan je vooropleiding. Je kunt vrijstellingen krijgen als je vakken op VWO hebt gedaan. Zo niet, dan wordt je getentamineerd in Nederlands, Engels, wiskunde B1, scheikunde 1, natuurkunde 1 en biologie 1,2. Met deze vakken ben ik zelf ook bezig, alleen niet voor geneeskunde, maar voor diergeneeskunde (colloquium doctum is voor beide studie's echter hetzelfde). Ik doe het wel zonder cursus, dus helemaal via zelfstudie en in principe is dat goed te doen; je moet wel zelfdicipline hebben en het echt willen. Denk je dat dat niet lukt, dan zijn er genoeg cursussen. De meeste universiteiten bieden ook cursussen aan, die opleiden tot de landelijke tentamens. Om daar achter te komen moet je informatie gaan vragen bij de universiteit van je keuze. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
@TS : een CD is iets waar je meestal een jaar voor uit moet trekken. September gaat je dus niet meer lukken, vrees ik, maar september 2007 wellicht wel.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Óf het betekent dat de TS geen motivatie en geen doorzettingsvermogen heeft en dan moet je überhaupt niet aan een universitaire opleiding beginnen, en zeker niet één van zes (!) jaar. |
![]() |
|
nou heb ik nog wel een vraag.... als je al dacht 'jeetje dat zijn veel boeken die ik zelfstandig door moet nemen zonder docent' maar wat denk je dat je moet doen als je eenmaal op de uni zit? natuurlijk heb je colleges, maar die omvatten echt niet die 100 pagina's die je ongeveer per week moet lezen. Uni=zelfstandig en dat moet je aankunnen.
tis maar als een soort waarschuwing... |
Advertentie |
|
![]() |
|
Ik denk dat je wel écht gemotiveerd moet zijn om geneeskunde te gaan studeren. Eerlijk gezegd zie ik dit zeer somber in, al ken ik je niet.
Je hebt al verscheidene studies gedaan en geen enkele beviel je. Het leek je wel wat om geneeskunde te gaan studeren. Pardon? Voor jou duizend anderen! Er zijn zoveel mensen in Nederland alleen al die graag geneeskunde willen studeren, er minstens zes jaar voor hebben gewerkt op vwo, gemotiveerd zijn tot op het bot en dan kom jij er even tussendoor en misschien stop je wel binnen een jaar. Weet waar je aan begint. Bovendien zijn alle boeken in het Engels. Schrikt dat niet af, dan heb je in ieder geval één stap in de goede richting. Stel dat je een soort sollicitatiegesprek zou krijgen... ík zou je in ieder geval niet aannemen op de school. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Langstudeerboete check patturik | 7 | 06-01-2012 17:22 | |
Algemene schoolzaken |
Studiebeurs HBO Bertje B. | 7 | 20-11-2008 22:18 | |