Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2006, 22:17
Verwijderd
Gesprek tussen een hersendode en zijn vriendin

Op een avond, een avond in maart. Het was een warme avond in maart, zeer toevallig was het warmer geworden, de eerste dag dat de zomertijd in ging. En op die avond, zaten er mensen in de huiskamer naar de tv te kijken, met z'n allen. De hele familie, twee broers, 14 en 18 jaar, waren met hun ouders naar de tv aan het kijken. Maar niemand wist naar welk programma ze keken, het programma had namelijk geen naam.
Het programma had eigenlijk ook geen inhoud, je kon er uren naar kijken, er gebeurde van alles, maar na afloop zou niemand van hen je kunnen vertellen wat ze gezien hadden, waarover het ging. Geestdodender kan het bijna niet en misschien is dat wat sommige mensen nodig hebben, een verantwoorde geestdoder. De alcohol is wat afgezaagd, triest en gevaarlijk. Waarom dan niet een programma dat je hersenen volledig leeg maakt?
Het programma was om 24:00 afgelopen, een tijdstip waarop veel 16-jarige meisjes het liefst al in hun bed liggen. Zo ook de beste vriendin van de jongen van 18 jaar. Deze pakte de telefoon en belde haar op:
"ik bel je toch niet wakker he?" "nee ik kon toch niet slapen maar je belt me toch wel wakker want dat was in mijn droom dat ik niet kon slapen dus ik sliep wel"
"oké" "waarom bel je me?"
"gewoon" “Is er iets gebeurd? Is er iets ergs? Je kunt me alles vertellen, ook om half 1 's nachts, ook als ik weet dat ik door jouw telefoontje een week migraine zal hebben, ik heb alles voor je over. Vertel het me! Heb je weer te lang in de spiegel gekeken?"
"Nee er is niets" "hoe bedoel je: er is niets.. waarom bel je me?"
"omdat ik de toetsen van de telefoon indrukte die het commando geven jou op te bellen" "wat is dat voor smoes? Weet je wat? Ik haat je!!"
"ik jou ook, daarom bel ik je" "maar net had je toch geen reden?"
"maar net is geen reden, als ik je van de trap af smijt dan val je naar beneden" "doet dat pijn?"
"Ja want ik doe het heel goed en hard" "haat je me? Wat heb ik je misdaan? vuile klootzak leg eens wat uit?"
"uitleggen is moeilijk voor een hersendode, dat weet je toch?" "waar heb je het over, je praat onzin"
"ik ben onzin" "dat moet je niet zeggen"
"ik heb geen zin, mensen hebben geen zin in mij, ik ben onzin" "lul niet, ik heb zin in jou: kom hier alsjeblieft?"
"ik gooi je van de trap, zo dat je hoofd uit elkaar spat op de laatste trede" "dat lijkt me lekker, jij mag alles bij me doen, ik heb toch geen zin meer in het leven, nu ik de komende dagen migraine zal hebben"
"jij bent mijn migraine, jij bent ieders migraine, STERF" "dank je, je helpt me goed, ik sliep toch al niet lekker"
"..." "hallo?"
"..." "halloo zeg eens wat? is er iets?"
"JE SPREEKT MET DE HERSENDODE, IK STA NU VOOR DE SCHOORSTEEN, PAPA HEEFT DE HAARD AANGEDAAN, IK GA DUIKEN, LATER!" "Waar ben je mee bezig? je moet mij doden!" .... "ik kan mezelf niet doden, help me alsjeblieft"
"SCHREEUWEND GA IK HET VUUR TEGEMOET, DAT MIJN LICHAAM ZWART ZAL KLEUREN, ZWART ALS DE NACHT, EN IN DE HEMEL ZAL IK IEDEREEN VERTELLEN DAT IK JE HAAT: IK HAAT JE UIT DE GROND VAN MIJN HART"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2006, 23:12
Verwijderd
omg

Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 10:21
Nienna*
Nienna* is offline
Noem je dit een prachtverhaal?
Onderbouwing wil ik best geven, maar dan moet je het wel wíllen hebben...?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2006, 11:33
I C U
I C U is offline
Oké, doei!
Oud 17-04-2006, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Nienna* schreef op 16-04-2006 @ 11:21 :
Noem je dit een prachtverhaal?
Onderbouwing wil ik best geven, maar dan moet je het wel wíllen hebben...?
Ik lach me persoonlijk kapot om mijn eigen verhaal hoor.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 16:58
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
trouser schreef op 17-04-2006 @ 17:51 :
Ik lach me persoonlijk kapot om mijn eigen verhaal hoor.
Je bent een triest figuur.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 17:08
Mindfields
Mindfields is offline
michiel..
Oud 17-04-2006, 17:13
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 17-04-2006 @ 17:58 :
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 17:29
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 17-04-2006 @ 17:58 :
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 18:34
T_ID
T_ID is offline
aargh..

Ik vind dit dus echt niks. Grof taalgebruik zonder dat het een doel heeft. Punten op het eind van een zin zou geen kwaad kunnen. Constante dialogen van twee personen met alleen maar aanhalingstekens in plaats van af en toe 'zei de hersendode' o.i.d. er tussen maakt het tot een groot chaotisch geheel.

Laatst gewijzigd op 18-04-2006 om 12:33.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 20:16
Ieke
Ieke is offline
Niet flamen, als je het niks vind kan je het ook gewoon zeggen.
Oud 17-04-2006, 20:45
Verwijderd
Ik vind het niks.

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 20:49
lukas15
lukas15 is offline

Het is wel aardig dat je de hele boel lekker kunt opnaaien, Gerard Reve van me.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 20:58
Verwijderd
Citaat:
lukas15 schreef op 17-04-2006 @ 21:49 :

Het is wel aardig dat je de hele boel lekker kunt opnaaien, Gerard Reve van me.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2006, 21:54
Verwijderd
lauw
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 09:56
Verwijderd
In een vlaag van verveling gooi ik een verhaal eruit, zonder ook maar iets te herschrijven. Ik denk, dit is wel geinig, laat ik het delen met mijn grote scholieren-vrienden. Maar zoals altijd, blijkt mijn humor nogal af te wijken van die van jullie. Helaas.
Verwachten jullie soms literaire hoogtepunten van een 17-jarig mannetje?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 10:08
Kerboga
Kerboga is offline
Citaat:
trouser schreef op 18-04-2006 @ 10:56 :
In een vlaag van verveling gooi ik een verhaal eruit, zonder ook maar iets te herschrijven. Ik denk, dit is wel geinig, laat ik het delen met mijn grote scholieren-vrienden. Maar zoals altijd, blijkt mijn humor nogal af te wijken van die van jullie. Helaas.
Verwachten jullie soms literaire hoogtepunten van een 17-jarig mannetje?
Niet perse, maar zeker niet het literaire niveau dat een kind van 12 ook heeft. Waarschijnlijk is 12 zelfs al te hoog geschat.

Ik vind dus niet veel aan je verhaal.
Oud 18-04-2006, 10:09
lukas15
lukas15 is offline
Wat laten mensen zich toch snel opjutten; please!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 12:01
Verwijderd
Citaat:
Kerboga schreef op 18-04-2006 @ 11:08 :
Niet perse, maar zeker niet het literaire niveau dat een kind van 12 ook heeft. Waarschijnlijk is 12 zelfs al te hoog geschat.

Ik vind dus niet veel aan je verhaal.
Hey, ga eens lachen.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 12:03
Verwijderd
Citaat:
trouser schreef op 18-04-2006 @ 13:01 :
Hey, ga eens lachen.
Dat jij erom lacht lijkt me wel genoeg.

Nee, je verhaal valt niet in goede aarde hier, dat zul je al gemerkt hebben. Dat ligt niet aan ons gevoel voor humor, maar aan de platvloersheid en het gebrek aan visie van het geheel.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Fishy schreef op 17-04-2006 @ 22:54 :
lauw
Bespeur ik hier een individuele fan?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 18:55
Verwijderd
Citaat:
lukas15 schreef op 18-04-2006 @ 11:09 :
Wat laten mensen zich toch snel opjutten; please!
Ik kom hier om verhalen te lezen van mensen die er tijd en energie in hebben gestoken en ook serieus er mee omgaan. Dat mis ik hier. De minuten die ik verspild heb aan de eerste twee zinnen krijg ik nooit meer terug.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 12:35
homehapero
homehapero is offline
hey laten we de jongen ook een beetje steun geven mij lijkt datie het al moeilijk genoeg heeft met zn vriendin uit de gesprekken af te leiden

wat sommige mensen hier volgens mij niet begrijpen is dat het koppeltje de scheldwoorden niet meent (cfr paris hilton ,nou ja niet het toonbeeld van intelligentie maar kom, die nicole riche heel de tijd bitch noemde toen ze nog konden opschieten)
alleen de laatste regels zijn echt weird en het begin ook
Reageren

Regels voor berichten