Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2006, 08:05
JJ13
JJ13 is offline
Ik heb af en toe een bepaalde buikpijn. Het duurt dan een aantal dagen en zit hoog in de buik, vlak onder mn borsten. Meestal begint het smiddags. Na een paar dagen ben ik er weer vanaf. Ik voel me die dagen ook best beroerd, futloos. Afgelopen weekend had ik het weer, maandag overdag voelde ik me goed, ma na het eten (indisch) moest ik overgeven. Ik was niet misselijk, maar moest overgeven. Afgelopen zomer heb ik ook een week pijn in mn buik gehad, en dat was ook ineens over. Weet iemand wat dit kan zijn?
Oud 19-04-2006, 12:26
Gothic
Gothic is offline
kan door bepaald eten komen...

Ik krijg het als ik dingen eet met vetesin (smaakversterker) of heel veel kruiden erin of heel vet (shoarma). Verder mijd ik ook melk en lightfrisdranken, maar of dat helpt weet ik niet.
Oud 19-04-2006, 14:57
JJ13
JJ13 is offline
ok, ik zal er eens op letten
Oud 23-04-2006, 21:23
Pierette
Pierette is offline
Hoi,

Jaren geleden begonnen bij mij precies dezelfde klachten. Ben toen na een tijd langs de huisarts gegaan en die melde mij dat op de plek onder je borsten alleen je darmen zitten.
Dus werd er bij mij spastische darm vastgesteld. Hartstikke leuk, maar verder heb je er niks aan om dat te weten.
Maar wat ik wou zeggen was dat het dus bij jou ook goed kans is dat het je darmen zijn (uitgaande van wat mijn huisarts zij over de plek) en dan helpen die tips van de vorige beantwoordenaar.
of nouja, wat ik je aanraat is te kijken op wat voor eten je reageerd met pijn, want voor iedereen is het verschillend.
Verder hielp bij mij heel regelmatig eten ook wel goed. Elke dag ontbijten (soms wel moeilijk met uitslapen ), lunchen en avond eten om vaste tijden.

sterkte er verder me!
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 21:47
Roos
Roos is offline
Het kunnen inderdaad je darmen zijn, maar ook net zo goed je maag. Omdat je zegt dat je ook misselijk wordt en moet braken, is het logischer dat de oorzaak in de maag ligt.
Neem de adviezen van Gothic op en matig met gekruid en vet eten, alcohol, roken, oftewel alles wat slecht is voor je maag
Oud 24-04-2006, 06:45
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Pierette schreef op 23-04-2006 @ 22:23 :
Hoi,

Jaren geleden begonnen bij mij precies dezelfde klachten. Ben toen na een tijd langs de huisarts gegaan en die melde mij dat op de plek onder je borsten alleen je darmen zitten.
Dus werd er bij mij spastische darm vastgesteld. Hartstikke leuk, maar verder heb je er niks aan om dat te weten.
Maar wat ik wou zeggen was dat het dus bij jou ook goed kans is dat het je darmen zijn (uitgaande van wat mijn huisarts zij over de plek) en dan helpen die tips van de vorige beantwoordenaar.
of nouja, wat ik je aanraat is te kijken op wat voor eten je reageerd met pijn, want voor iedereen is het verschillend.
Verder hielp bij mij heel regelmatig eten ook wel goed. Elke dag ontbijten (soms wel moeilijk met uitslapen ), lunchen en avond eten om vaste tijden.

sterkte er verder me!
je maag of darmen (zoals roos al zei) en door te kijken hoe snel je buikpijn krijgt na bv eten, kun je beetje inschatten (of de dokter) waar het probleem zit...
Oud 24-04-2006, 09:42
JJ13
JJ13 is offline
ok, bedankt! ik heb er niet vaak last van, maar een keer in de zoveel tijd komt het weer voor een paar dagen.
Oud 26-04-2006, 13:06
Lidlhoer
Lidlhoer is offline
Dat is je dikke darm, die zit het hoogste in je buik.
Ik heb er ook vaak last van. Mijn dokter zei dat het komt omdat je darmen te hard moeten duwen omdat je ontlasting te dik is. Dit kan je oplossen door voedsel met veel vezels te eten, zodat er meer mucus in je darmen wordt geproduceerd waardoor het eten makkelijker glijdt en er komt meer peristaltiek (beweging) op gang.

Vezels zitten in volkoren producten en groenten en fruit. Ook kan je zakjes met vezels aan je dokter vragen, die heb ik ook gekregen. Na een tijdje komt het dan los en functioneer je weer normaal
O ja je moet ook genoeg drinken! En dan geen koffie want dat werkt antidiuretisch (vochtafdrijvend)
Succes!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 15:18
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Lidlhoer schreef op 26-04-2006 @ 14:06 :
Dat is je dikke darm, die zit het hoogste in je buik.
Ik heb er ook vaak last van. Mijn dokter zei dat het komt omdat je darmen te hard moeten duwen omdat je ontlasting te dik is. Dit kan je oplossen door voedsel met veel vezels te eten, zodat er meer mucus in je darmen wordt geproduceerd waardoor het eten makkelijker glijdt en er komt meer peristaltiek (beweging) op gang.

Vezels zitten in volkoren producten en groenten en fruit. Ook kan je zakjes met vezels aan je dokter vragen, die heb ik ook gekregen. Na een tijdje komt het dan los en functioneer je weer normaal
O ja je moet ook genoeg drinken! En dan geen koffie want dat werkt antidiuretisch (vochtafdrijvend)
Succes!
dank je!

Regels voor berichten