![]() |
|
![]() |
Ik ben toe aan een nieuwe mobiel en ik stel daaraan de volgende eisen:
- minimaal tri-band. quadband mag natuurlijk ook - gprs, maar liever EDGE, en UMTS mag ook - internet - bluetooth - redelijke camera en graag met video-functie - geďntegreerde antenne - liever ook een mp3-functie maar is niet noodzakelijk - nieuw model (niet ouder dan 2005, liefst zelfs uit dit jaar) - niet al te groot (ik heb al een grote archos 420 media player die ik moet meenemen) Dingen als aantal megapixels, versie van bluetooth (1.1, 1.2 of 2.0), geheugen en accuvermogen ed spelen een kleinere rol. Maar uiteraard liever een sterke accu en de nieuwste bluetooth etc. Extra's als documentjes kunnen maken en live tv en zo zijn mooi meegenomen maar geen vereiste. Ook de prijs let ik nog even niet zo op maar ergens tussen de 300 en 600 is zo'n beetje de prijsklasse waarin ik zoek. Ik zoek geen mobiel i.c.m. een abonnement. Het moet een los model zijn of met prepay van vodafone. Ik heb al gekeken op kieskeurig.nl en nieuwemobiel.nl maar er zijn gewoon zóveel merken en zoveel keus ik word er echt niet wijzer uit. En al helemaal omdat ik niet een maximum prijs heb in mijn hoofd en al die nieuwe extra's/pda mogelijkheden allemaal op zich wel zou willen als het apparaat er een beetje leuk uitziet maar die ik dus niet per se hoef. Deze nokia e70 lijkt me wel iets mede door de 'leuke' uitklap functie dat je zo een toetsenbordje opeens hebt. Dus voor dit soort grappige uitklap/schuif dingetjes ben ik ook wel in. Maar ik ben ook benieuwd naar de modellen die nog gaan komen van Nokia, zoals de n80 en n92 Ik heb dus vooral de laatste nokia telefoons bekeken en een beetje de samsungs. Maar er zijn nog zoveel andere merken, en qua merk ben ik niet zo kieskeurig. Als jullie het allemaal ook niet weten met al deze informatie die ik heb gegeven: de nokia e70 sprint er tot nu toe nog het meest uit, dus als daar dan alternatieven voor genoemd kunnen worden? alvast bedankt ps: en hoe zit het met de telefoons waar maar een paar knopjes op staan en bijv niet 1 t/m 9 zoals deze ? Hoe voer je dan bijv nieuwe nummers in, hele tijd scrollen door een menu met alle letters en cijfers zoals je bijv bij een game doet? edit: ^dat gaat zeker met een stylus? Laatst gewijzigd op 10-04-2006 om 15:56. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar waarom wil je dat UMTS en bluetooth gaan gebruiken? UMTS is volgens mij superduur icm een prepaid kaartje.
|
![]() |
Ik weet nu bijna zeker dat ik de Nokia e70 wil. (tenzij er dus nog iemand komt met een beter alternatief?)
Volgende probleem ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik zou als ik jou was toch ook eens rondneuzen bij Qtek/Imate (dat zijn dezelfde toestellen, ander merk). Veel mogelijkheden, vrij aantrekkelijke prijs, vooral de Qtek S200 en 9100. De N80 gaat zo rond de 600 euro kosten (iets minder dacht ik). Hij staat al in een aantal webshops, dus je kan in principe al zien hoeveel je zou moeten bijbetalen. 8800 is een onzin ding, je betaalt belachelijk veel voor een metalen behuizing met veel te weinig features, waarbij de accu ook nog eens belachelijk kort mee gaat. Sony Ericsson loopt qua features een beetje achter (de p990, de enige SE telefoon met wifi heeft veel vertraging opgelopen). Qua camera is SE superieur, men verwacht erg veel van de K800/K790, deze heeft een 3.2 megapixel camera met autofocus. Omdat ik nogal een fan ben van Symbian en WM5, zou je bij samsung even moeten wachten. Samsung heeft nu een Symbian telefoon uitgebracht, maar dit is alweer een oudere versie, die niet zomaar ff naar de nieuwste versie kan worden geupdate. Blackberry is meer voor de zakelijke markt bedoeld, de features zijn ook vooral met dat doel voor ogen in het toestel geimplementeerd, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het lijken me lastige en logge dingen.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Een mobiel met "goede"camera gaat nog wel even doen, tot nog toe zijn er alleen maar telefoons met een standaard cmos chipje, maar word wakker. Je koopt een telefoon, geen fototoestel Voor een snelle foto van een leuke situatie ofzo zijn de cams wel oke vind ik persoonlijk.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Ik haal mijn woorden terug wat betreft de e70. Ziet er mooi uit. Zit ook nog wlan op.
![]() Voor een review: Klik!
Laatst gewijzigd op 26-04-2006 om 13:22. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
![]() |