Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2006, 15:53
no pain n death
no pain n death is offline
Ik ben toe aan een nieuwe mobiel en ik stel daaraan de volgende eisen:
- minimaal tri-band. quadband mag natuurlijk ook
- gprs, maar liever EDGE, en UMTS mag ook
- internet
- bluetooth
- redelijke camera en graag met video-functie
- geďntegreerde antenne
- liever ook een mp3-functie maar is niet noodzakelijk
- nieuw model (niet ouder dan 2005, liefst zelfs uit dit jaar)
- niet al te groot (ik heb al een grote archos 420 media player die ik moet meenemen)

Dingen als aantal megapixels, versie van bluetooth (1.1, 1.2 of 2.0), geheugen en accuvermogen ed spelen een kleinere rol. Maar uiteraard liever een sterke accu en de nieuwste bluetooth etc. Extra's als documentjes kunnen maken en live tv en zo zijn mooi meegenomen maar geen vereiste.
Ook de prijs let ik nog even niet zo op maar ergens tussen de 300 en 600 is zo'n beetje de prijsklasse waarin ik zoek. Ik zoek geen mobiel i.c.m. een abonnement. Het moet een los model zijn of met prepay van vodafone.

Ik heb al gekeken op kieskeurig.nl en nieuwemobiel.nl maar er zijn gewoon zóveel merken en zoveel keus ik word er echt niet wijzer uit. En al helemaal omdat ik niet een maximum prijs heb in mijn hoofd en al die nieuwe extra's/pda mogelijkheden allemaal op zich wel zou willen als het apparaat er een beetje leuk uitziet maar die ik dus niet per se hoef.

Deze nokia e70 lijkt me wel iets mede door de 'leuke' uitklap functie dat je zo een toetsenbordje opeens hebt. Dus voor dit soort grappige uitklap/schuif dingetjes ben ik ook wel in. Maar ik ben ook benieuwd naar de modellen die nog gaan komen van Nokia, zoals de n80 en n92
Ik heb dus vooral de laatste nokia telefoons bekeken en een beetje de samsungs. Maar er zijn nog zoveel andere merken, en qua merk ben ik niet zo kieskeurig.

Als jullie het allemaal ook niet weten met al deze informatie die ik heb gegeven: de nokia e70 sprint er tot nu toe nog het meest uit, dus als daar dan alternatieven voor genoemd kunnen worden?

alvast bedankt

ps: en hoe zit het met de telefoons waar maar een paar knopjes op staan en bijv niet 1 t/m 9 zoals deze ? Hoe voer je dan bijv nieuwe nummers in, hele tijd scrollen door een menu met alle letters en cijfers zoals je bijv bij een game doet?
edit: ^dat gaat zeker met een stylus?

Laatst gewijzigd op 10-04-2006 om 15:56.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2006, 19:48
Darko
Darko is offline
Goede telefoons tussen 300 en 600 euro zijn op dit moment toch wel nokia 6280 en de nokia n70. De 6280 heeft heel veel doa's in Nederland, dus daar zou ik nog even mee wachten. De n70 is op basis van Symbian, een besturingssysteem dat heel uitgebreid is en ook vrij makkelijk met van alles en nog wat is uit te breiden. Beide hebben een vrij goede camera, maar de video kwaliteit van de 6280 springt er uit, reso van 640x480. N80 en N92 zijn allebei (vooral de N92) net boven je budget, bovendien zijn de toestellen nog niet uit. N80 wordt eind mei verwacht, de n92 is nog weinig van bekend.

Telefoons met weinig knopjes is zoiets als Qtek, deze toestellen hebben een touchscreen, waardoor je alsnog gemakkelijk kan bellen. Daarnaast zijn ze voorzien van windows mobile 5, wat ook deze telefoons zeer uitgebreid maakt.
Oud 10-04-2006, 22:52
bamiPoep
bamiPoep is offline
8800 (L)
ok, hij voldoet niet, maar is kankergeil
Oud 11-04-2006, 00:22
no pain n death
@darko: symbian als os kun je me dus iig wel aanbevelen (had daar al meer goeds over gehoord)?
doa = death on arrival? de 6280 spreekt me zowiezo niet zoveel aan daar niet van. maar ik heb dus niet echt een budget, die 300-600 euro is meer een schatting van wat ik wel redelijk vind. Mocht de telefoon zo'n beetje alle mogelijke functies hebben en er ook nog eens goed uitzien dan kan 700 of zo ook wel.

@bamiPoep: en dat is dus ook de reden waarom ik de 8800 niet wil. Die kost minimaal €745 en het is niet eens een smartphone en hij heeft nou ook niet bepaald een goede camera, slechts bluetooth 1.2 en geen UMTS, máár hij ziet er wel geil uit ja

Maar Darko hoeveel kost de n80 dan? En (aangezien jij er blijkbaar verstand van hebt) hoe zit het dan met de andere merken zoals NEC, Motorola, I-mate, Blackberry, Samsung en Sony Ericsson?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 08:02
Igorrrai
Igorrrai is offline
Citaat:
no pain n death schreef op 11-04-2006 @ 01:22 :
@bamiPoep: en dat is dus ook de reden waarom ik de 8800 niet wil. Die kost minimaal €745 en het is niet eens een smartphone en hij heeft nou ook niet bepaald een goede camera, slechts bluetooth 1.2 en geen UMTS, máár hij ziet er wel geil uit ja
Dat ding is wel fucking stevig. Was hier van de balustrade afgevallen op een stenen vloer. Een deukje en verder deed hij he gewoon nog.

Maar waarom wil je dat UMTS en bluetooth gaan gebruiken? UMTS is volgens mij superduur icm een prepaid kaartje.
Oud 11-04-2006, 13:56
no pain n death
Nee ik hoeft niet per se UMTS, maar voor dat geld vind ik wel dat dat erop mag ipv alleen stevig materiaal. En bluetooth is gewoon handig met bestanden uitwisselen.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2006, 16:16
no pain n death
Ik weet nu bijna zeker dat ik de Nokia e70 wil. (tenzij er dus nog iemand komt met een beter alternatief?)
Volgende probleem : Waar zal ik het bestellen? De winkels die kieskeurig.nl aangaf zijn allen niet zo goed beoordeeld m.u.v. belstore.nl maar die is dus weer wat duurder. Ik heb hem ook nog gevonden op mobieltjekopen.nl waar ie €455 is. Maar hoe weet ik of die site betrouwbaar is? Is er ergens een site die webwinkels test o.i.d.?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 00:16
Darko
Darko is offline
Citaat:
no pain n death schreef op 11-04-2006 @ 01:22 :
@darko: symbian als os kun je me dus iig wel aanbevelen (had daar al meer goeds over gehoord)?
doa = death on arrival? de 6280 spreekt me zowiezo niet zoveel aan daar niet van. maar ik heb dus niet echt een budget, die 300-600 euro is meer een schatting van wat ik wel redelijk vind. Mocht de telefoon zo'n beetje alle mogelijke functies hebben en er ook nog eens goed uitzien dan kan 700 of zo ook wel.

Maar Darko hoeveel kost de n80 dan? En (aangezien jij er blijkbaar verstand van hebt) hoe zit het dan met de andere merken zoals NEC, Motorola, I-mate, Blackberry, Samsung en Sony Ericsson?
Symbian kan ik je zeker aanbevelen. Het is wat wennen, aangezien het wat trager werkt, maar de mogelijkheden zijn eindeloos. DOA is idd dead on arrival, heeft de 6280 erg veel last van.
Ik zou als ik jou was toch ook eens rondneuzen bij Qtek/Imate (dat zijn dezelfde toestellen, ander merk). Veel mogelijkheden, vrij aantrekkelijke prijs, vooral de Qtek S200 en 9100.
De N80 gaat zo rond de 600 euro kosten (iets minder dacht ik). Hij staat al in een aantal webshops, dus je kan in principe al zien hoeveel je zou moeten bijbetalen.

8800 is een onzin ding, je betaalt belachelijk veel voor een metalen behuizing met veel te weinig features, waarbij de accu ook nog eens belachelijk kort mee gaat.

Sony Ericsson loopt qua features een beetje achter (de p990, de enige SE telefoon met wifi heeft veel vertraging opgelopen). Qua camera is SE superieur, men verwacht erg veel van de K800/K790, deze heeft een 3.2 megapixel camera met autofocus.

Omdat ik nogal een fan ben van Symbian en WM5, zou je bij samsung even moeten wachten. Samsung heeft nu een Symbian telefoon uitgebracht, maar dit is alweer een oudere versie, die niet zomaar ff naar de nieuwste versie kan worden geupdate.
Blackberry is meer voor de zakelijke markt bedoeld, de features zijn ook vooral met dat doel voor ogen in het toestel geimplementeerd, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het lijken me lastige en logge dingen.
Oud 12-04-2006, 00:47
no pain n death
De Qtek s200 had ik eerst ook al op het oog evenals wat andere Qteks en Imates. De s200 heeft inderdaad heel veel extra functies (voor de geďnteresseerden: Microsoft Pocket Outlook, Word Mobile, Excel Mobile, Powerpoint Mobile, Internet Explorer, Media Player, Pocket MSN, ActiveSync, Comm Manager, ClearVue PDF, File Explorer, SIM Manager, Pictures & Videos, Modem Link, Calculator, Bubble Breaker, Solitaire, Download Agent, MIDlet Manager, Terminal Services Client, Voice SpeedDial, ZIP) Maar ook al zijn enkelen daarvan wel handig en leuk om te hebben, het feit dat je met zo'n stylus moet werken vind ik niet zo je van het.
Ik heb daarom ook maar de knoop doorgehakt en de nokia e70 besteld bij mobieltjekopen.nl. Ik laat nog wel weten hoe betrouwbaar die site is aangezien niemand daar antwoord op heeft gegeven (er staan echter wel 2 keurmerken op de site, en de algemene voorwaarden lijken mij ook dik in orde.) en wat ik van de e70 vind voor de stille lezers van dit topic die ook op zoek zijn naar een nieuwe mobiel. i.i.g. bedankt voor je posts
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 01:12
Hakuna
Hakuna is offline
Als ik dit topic zo lees, zijn de mobieltjes tegenwoordig halve, sorry hele computers aan het worden!

Ik hou het voorlopig nog op mijn ''oude'' Motorola V3690, maar dat zal niet lang meer duren.

Een mobiele telefoon met een goede camera heb ik wel oren naar staan!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2006, 10:48
Darko
Darko is offline
Citaat:
no pain n death schreef op 12-04-2006 @ 01:47 :
De Qtek s200 had ik eerst ook al op het oog evenals wat andere Qteks en Imates. De s200 heeft inderdaad heel veel extra functies (voor de geďnteresseerden: Microsoft Pocket Outlook, Word Mobile, Excel Mobile, Powerpoint Mobile, Internet Explorer, Media Player, Pocket MSN, ActiveSync, Comm Manager, ClearVue PDF, File Explorer, SIM Manager, Pictures & Videos, Modem Link, Calculator, Bubble Breaker, Solitaire, Download Agent, MIDlet Manager, Terminal Services Client, Voice SpeedDial, ZIP) Maar ook al zijn enkelen daarvan wel handig en leuk om te hebben, het feit dat je met zo'n stylus moet werken vind ik niet zo je van het.
Ik heb daarom ook maar de knoop doorgehakt en de nokia e70 besteld bij mobieltjekopen.nl. Ik laat nog wel weten hoe betrouwbaar die site is aangezien niemand daar antwoord op heeft gegeven (er staan echter wel 2 keurmerken op de site, en de algemene voorwaarden lijken mij ook dik in orde.) en wat ik van de e70 vind voor de stille lezers van dit topic die ook op zoek zijn naar een nieuwe mobiel. i.i.g. bedankt voor je posts
No problem, om je al even te verlekkeren: http://www.newmobile.nl/eur/nl/Revie...view_id=a6effc
Oud 13-04-2006, 15:56
Guissie
Guissie is offline
Samsung d600
Oud 23-04-2006, 15:21
nsa1984
nsa1984 is offline
Citaat:
Cornel schreef op 12-04-2006 @ 02:12 :
Als ik dit topic zo lees, zijn de mobieltjes tegenwoordig halve, sorry hele computers aan het worden!

Ik hou het voorlopig nog op mijn ''oude'' Motorola V3690, maar dat zal niet lang meer duren.

Een mobiele telefoon met een goede camera heb ik wel oren naar staan!
hehehe jah ik gebruik zelf een qtek 9100 gerebrand door t-mobile en ge unbrand door nsa Daar kan ik inderdaad bijna alles op wat ik ook op me laptop kan, maar helaas blijft het een klein schermpje .

Een mobiel met "goede"camera gaat nog wel even doen, tot nog toe zijn er alleen maar telefoons met een standaard cmos chipje, maar word wakker. Je koopt een telefoon, geen fototoestel Voor een snelle foto van een leuke situatie ofzo zijn de cams wel oke vind ik persoonlijk.
Oud 24-04-2006, 00:54
Jolt
Jolt is offline
Oud 24-04-2006, 01:39
Darko
Darko is offline
Citaat:
Jolt schreef op 24-04-2006 @ 01:54 :
[afbeelding]
als dat ding nou eindelijk eens uit komt...
Oud 24-04-2006, 09:37
Jolt
Jolt is offline
Oud 24-04-2006, 09:49
Darko
Darko is offline
Citaat:
Jolt schreef op 24-04-2006 @ 10:37 :
[afbeelding]
dude, what the...
Oud 24-04-2006, 10:42
J-roenn
J-roenn is offline
is wel leuk ja, om grote pics te posten

Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 20:39
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Darko schreef op 24-04-2006 @ 10:49 :
dude, what the...
Dat is de telefoon!
Oud 25-04-2006, 08:50
Darko
Darko is offline
Citaat:
Jolt schreef op 24-04-2006 @ 21:39 :
Dat is de telefoon!
Haal een N80.
Oud 26-04-2006, 12:47
Hydrogen
Hydrogen is offline
e70 is grappig telefoontje, maar het is niet echt robuust. Ik heb de n70 in me handen gehad en dat is pas een stijlvol ding. Het heeft alles wat jij wil.

Oud 26-04-2006, 13:19
Hydrogen
Hydrogen is offline
Ik haal mijn woorden terug wat betreft de e70. Ziet er mooi uit. Zit ook nog wlan op.

Voor een review: Klik!

Laatst gewijzigd op 26-04-2006 om 13:22.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 21:55
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Darko schreef op 25-04-2006 @ 09:50 :
Haal een N80.
Tipt niet bij deze, maar ach ik vind hem niet helemaal jofel uitzien (niet dat mijn W800I tof is, maar toch), blijf wel bij SE.
Oud 28-04-2006, 13:21
Codaz
Codaz is offline
De TS wil een telefoon zonder abo, prepay toestelletjes hebben dit allemaal niet hoor. Dan mag je blij zijn als er bluetooth op zit. (1.0)
Met citaat reageren
Oud 28-04-2006, 16:57
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 26-04-2006 @ 13:47 :
e70 is grappig telefoontje, maar het is niet echt robuust. Ik heb de n70 in me handen gehad en dat is pas een stijlvol ding. Het heeft alles wat jij wil.

[afbeelding]
Ik vind het menu van dat ding echt niks en de knopjes te klein..
Oud 28-04-2006, 18:25
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Guissie schreef op 28-04-2006 @ 17:57 :
Ik vind het menu van dat ding echt niks en de knopjes te klein..
Ik zei ook mooi ding. Ik zei niets over gebruiksvriendelijkheid. De knoppen zijn idd erg klein, het starten van de telefoon duurt erg lang, etc etc.
Reageren

Regels voor berichten