Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
In dezelfde categorie valt voor mij 'Brave new world' van Aldous Huxley...in hoeverre ligt je leven al vast? Hubert Lampo is opende m'n ogen voor de schoonheid van taal met het volgende stukje tekst: Het was een broeierige namiddag, en ik zat op een terrasje van de Oude Vaartplaats. Het was er erg rustig, en ik voelde me bedrukt en landerig, mede onder invloed van de zware atmosfeer en de gesluierde zon, die er niet in slaagde een dun wolkendek te doorbreken. Daar in dergelijke omstandigheden de blik nu eenmaal één of ander rustpunt opspoort, zat ik gedachteloos naar het monumentale urinoir te turen, dat zich daar in het midden van de brede straatweg bevindt. Na een poos ging ik mij verdiepen in de vraag, hoe ik in één van mijn kroniekjes de draak zou kunnen steken met deze onmisbare, doch vreemde sieraden van de openbare weg, die als ook zovele minder nuttige monumenten in mijn moederstad, gekenmerkt worden door een laattijdige voorkeur voor de barok, zich in dit geval botvierend door getourmenteerde smeedijzeren festoenen, krullen, rozetten en loofwerk, bekroond door drie machtige gaslantarens. Talkrijke voorbijgangers had ik reeds dit oord van inkeer zien betreden om het plengoffer aan de beperktheid van de menselijke staat te brengen, toen ik Wiebrand Zijlstra in de gaten kreeg. Ik was 12, had net de bieb van m'n middelbare school ontdekt, en kon me bijna niet voorstellen hoe iemand zulke dichterlijke taal aan een publieke pispot kon wijden. Die dingen méuren! En helemaal 's zomers...! ![]() Hmz, en, erg cliché misschien, maar sinds iemand me Lord of the Rings in de handen duwde ben ik verslingerd aan fantasy. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Jostein Gaarder dus. En verder Terry Goodkind, de Wetten van de Magie. Sindsdien ben ik ook verslaafd van fantasy.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Spoiler
Verder, hij schreef zijn boek in 1948, dus ik denk dat hij het toch heeft over het Russisch regime onder Stalin, omdat het daar veel minder vrij denken was dan in het Westen. Maar ik denk dat hij ook aardig wat Nazidingen heeft meegepakt, omdat vrijheid van meningsuiting niet gold. Wikipedia vertelt me dit: Citaat:
Citaat:
Over of Winston BigBrother nu lief heeft of niet, moeten we later maar eens buurten. Misschien een idee voor een nieuwe boekbespreking? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() (De wetten van Connie Palmen is voor mij trouwens ook wel een belangrijk boek.) |
![]() |
||
Citaat:
Dat komt door internet, je weet nooit of mensen het nu echt zo bedoelen en voor het gemak ga ik er altijd maar vanuit dat iedereen serieus is ![]() (Connie Palmens boeken<3)
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Zelfmoord en pijn... Jaymes | 12 | 20-08-2013 00:28 | |
Verhalen & Gedichten |
1984 - George Orwell Verwijderd | 21 | 28-04-2006 10:53 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Liefde & Relatie |
stelling: echtscheiding moet duurder de abt van sion | 115 | 15-09-2003 21:52 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God. Iqra | 94 | 30-07-2003 21:36 |