Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2006, 21:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben aan het overwegen om voor mijn verjaardag, volgende maand een elektrische tandenborstel te vragen. Nou weet ik er niet zo veel van en heb ik een aantal vragen aan mensen die zo'n ding hebben:

1. Welke heb je?
2. Ben je daar tevreden over?
3. Hoe duur was die (ongeveer)?
4. Hoe lang heb je hem al?
5. Hoe duur zijn nieuwe opzetborsteltjes, zijn deze makkelijk te verkrijgen en hoe vaak vervang je ze?
6. Waar zou jij opletten bij het kopen van een elektrische tandenborstel?
7. Wat vind je beter poetsen: met de hand of elektrisch?

Alvast bedankt bij mijn orientatie
Oud 08-04-2006, 21:26
Bloem
Bloem is offline
Ha, daar ben ik ook wel benieuwd naar
Met citaat reageren
Oud 08-04-2006, 21:28
Verwijderd
1. Er staat Braun 3D pulsating toothbrush op. Hij ziet er zo uit:

2. Ja. (En de tandarts ook. Hij vindt dat ik goed poets iig.)
3. Geen idee. Tussen de 40 en de 60 euro oid, geloof ik...?
4. Meer dan een jaar?.
5. Ik geloof 12 zoveel (per vier), maar zeker weten doe ik het niet. Ze zijn makkelijk te verkrijgen. Ik weet niet precies hoe vaak ik ze vervang (als het blauwe dingentje voor de helft verkleurd is, maar ik weet niet na hoeveel tijd dat zo is).
6. Ik zou geen al te goedkope kopen. Braun is volgens mij een goed merk qua elektrische tandenborstels en als je dan niet de allergoedkoopste koopt, dan zit het vast wel goed. Je kunt ook je tandarts om advies vragen (mocht je daar voor die tijd nog komen).
7. Elektrisch. Beter en makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 21:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb zelf een beetje rondgekeken en gezien dat het prijsverschil echt enorm is. Er zijn er van 15 euro maar ook van 150 euro. Het enige verschil wat ik kan ontdekken is de snelheid waarmee het borsteltje beweegt. Ik wil liefst niet de allergoedkoopste maar ik vind 100 euro of meer echt te duur. Is zo'n goedkope nou echt slecht ofzo voor je tanden? Iets in de middenmoot kan ik neit echt vinden.
Oud 18-04-2006, 21:40
Verwijderd
Waar ben je wezen kijken? Wij hebben die van ons bij de Blokker gekocht (we hadden cadeaubonnen ). De VD en de Kijkshop ed hebben vaak ook aardig wat, dacht ik.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 21:47
Bloem
Bloem is offline
Deze week hebben ze er bij de Blokker eentje in de aanbieding, van OralB, van 35 euro voor 15 euro. Ik heb hem gekocht maar hij ligt in mijn nieuwe huis, dus kan hem nog niet voor je testen
Met citaat reageren
Oud 18-04-2006, 22:43
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 18-04-2006 @ 22:47 :
Deze week hebben ze er bij de Blokker eentje in de aanbieding, van OralB, van 35 euro voor 15 euro. Ik heb hem gekocht maar hij ligt in mijn nieuwe huis, dus kan hem nog niet voor je testen
Zo een hebben wij ook, geloof ik, en hij is prima. Beter dan een handtandenborstel, iig. Ik heb voor tandenborstelonderzoeken wel eens betere geprobeerd (philips geloof ik, zo'n dure), maar daar zijn alleen de opzetkopjes al 35 euro van. Vind ik zonde van het geld...
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 06:35
Apomes
Apomes is offline
- Philips Sonicare
- geweldig spul, je tanden voelen echt zuiver!!!!
- 140 EUR
- 7 maanden
- rond de 30 EUR, maar het is telekens met nieuw motor en je moet maar om de 6 maanden vervangen
- ik poets eerst tanden met gewone tandenborstel, erna met elektrische
Oud 19-04-2006, 09:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-04-2006 @ 22:40 :
Waar ben je wezen kijken? Wij hebben die van ons bij de Blokker gekocht (we hadden cadeaubonnen ). De VD en de Kijkshop ed hebben vaak ook aardig wat, dacht ik.
Ik heb gekeken bij de Kijkshop en daar waren er twee ofzo van zo'n 17 euro en dan de rest gelijk heel veel duurder.
Oud 19-04-2006, 14:21
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zie er nu idd ook een in de folder van de Blokker, de Braun Oral-B Advance Power van 35 euro voor 15 euro. Iemand daar ervaring mee?

Bloem, ik neem aan dat je die ook bedoelt?
Oud 27-04-2006, 19:19
Nyawa
Ik heb er net één gekocht bij de Blokker.

1. Welke heb je?
Braun Oral-B Advance Power dus.
Ja.
€14,95
Een week.
5. Hoe duur zijn nieuwe opzetborsteltjes, zijn deze makkelijk te verkrijgen en hoe vaak vervang je ze?
Ik geloof €9,95 per twee, verkopen ze vrijwel bij elke drogist. Mijn vader heeft al langer dezelfde tandenborstel en hij vervangt ze ongeveer elke drie maanden.
6. Waar zou jij op letten bij het kopen van een elektrische tandenborstel?
-
Elektrisch, je komt veel beter bij alle plekjes en je tanden voelen na afloop heel schoon en glad aan.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 20:28
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 19-04-2006 @ 15:21 :
Ik zie er nu idd ook een in de folder van de Blokker, de Braun Oral-B Advance Power van 35 euro voor 15 euro. Iemand daar ervaring mee?

Bloem, ik neem aan dat je die ook bedoelt?
Waarschijnlijk, ik neem aan dat ze er maar eentje rond die prijsklasse in de aanbieding hadden Hij ligt nog steeds in Doetinchem trouwens, ik poets nu nog steeds handmatig, dus ervaring heb ik er nog niet mee
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 20:47
Miracle
Miracle is offline
Ik heb zo ongeveer de goedkoopste van Braun en ik heb hem zeker al 6 jaar (nu gebruik ik hem als enige, dat scheelt ook wel).
Hij is best goed, maar als ik eens met die van m'n ouders poets, dan merk ik echt meteen dat die veel sneller beweegt. In het begin doet het dan gewoon zeer aan m'n tandvlees, maar gelukkig wen je daar snel aan.
Als ik me niet vergis, kostte hij 40 gulden.

Electrische is echt veel beter, vraag maar aan je tandarts.
Over de opzetborsteltjes hebben anderen al wat geschreven, maar m'n ouders kopen die altijd voor mij.
Oud 30-04-2006, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 27-04-2006 @ 21:47 :
Electrische is echt veel beter, vraag maar aan je tandarts.
daarstraks nog over gehad met een tandarts, toevallig, en deze juffrouw vertelde dat het er maar van afhangt of je de boel goed gebruikt. Als je een elektrische goed gebruikt is dat beter, maar als je met een elektrische heen en weer gaat bewegen (ipv hem per tand stil te houden) ben je beter af met een gewone.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 16:46
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
1. Welke heb je?
Philips Sensiflex HX 1511/05

ja heel erg, heb altijd gaatjes gehad, sinds ik deze tandenborstel heb heb ik geen gaatjes meer gehad

E20.

ongeveer 2 jaar.

E16,49 per 4. mn moeder neemt ze altijd mee omdat ik t toch vergeet. ik vervang ze 1x in de paar maanden.

6. Waar zou jij opletten bij het kopen van een elektrische tandenborstel?
aantal rotaties

elektrisch, geen gaatjes meer gehad.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten