Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2006, 20:49
Cathinca
Cathinca is offline
Dit is een schilderij waar aan ik een lange tijd aan heb gewerkt. Steentje voor steentje, boekje, voor boekje. Ben vergeten hoe lang het was, maar het was in elk geval enorm leuk.

Het is een meisje, tussen twee werelden eigenlijk. De een modern en de ander juist heel Middeleeuws. Dat is wat ik tenminste heb geprobeerd over te brengen, door allerlei verschillen in omgeving aan te brengen en proberen in elkaar over te lopen. Gedaan met acrylverf. Oh ja, het papier is iets groter dan a4, daardoor zijn er dingetjes vanaf gevallen.

Ik ben nog maar een beginner en alle kritiek is welkom. Vooral tips omtrent schaduwen kan ik goed gebruiken. Bedankt!!!!

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2006, 20:56
Verwijderd
Best wel leuk.
Qua schaduwen zou ik er wat meer gebruiken. En haar linkerhand lijkt op de muis 'geplakt' te zijn. De neus klopt geloof ik niet en de ogen zitten te hoog in het hoofd. Ik vind de achtergrond een beetje simplistisch gedaan, maar het past wel bij de rest.

Een leuk idee, en goed uitgewerkt, aangezien je zie dat je nog niet zo lang tekende.
Ga zo door.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2006, 20:57
Vanilia
Vanilia is offline
Ik vind hem vrij kinderlijk overkomen. Verder vind ik het idee wel heel leuk. De uitvoering iets minder maar zeker niet slecht. Je kan proberen wat meer te werken aan diepte, hij is nu wat plat. Misschien meer schaduw te geven op plekken. Ook haar hals en dan die beenderen bij dr nek vind ik vreemd. Verder wel leuk.
Oud 28-04-2006, 22:47
Charly Brown
Charly Brown is offline
De linkerarm (voor als je ernaartoe kijkt) is geen arm? Of ze heeft dubbele armen, dat klopt niet helemaal volgens mij. Tell me?

Voor de rest vind ik hem wat kinderlijk met de kleuren ook, maar wel oké.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2006, 23:18
maxwell
maxwell is offline
kleur gebruik is opzich goed, misschien zou je iets minder felle kleuren kunnen gebruiken, daar komt de schaduw mooi tot zijn recht.

ik zou ook gaan oefenen met neuzen, ik vindt dat het moeilijkst aan een portret maar je zou kunnen beginnen met de bal vorm in de neus en daaruit een neus maken, zo komt ze iets te kat-achtig over.
verder kijkt ze best wel levenloos, heel helder misschien te.
en dan heb je aan de rechterkant een hand getekend, die ziet er heel erg apart uit, heel erg pijnlijk.

verder.. keep up the good stuff , ga zo door en je kan nog mooiere dingen maken.
Oud 29-04-2006, 16:13
brinta
brinta is offline
Misschien kun je atmosferisch perspectief gebruiken (hoe verder weg de spullen in de kamer, hoe minder fel de kleuren en hoe vager de vormen)

Je gebruikt veel bruintinten aan de kant van het 'meisje van nu'. Als je duidelijk wil maken dat ze nu leeft, zou ik andere kleuren gebruiken, bruin doet ouderwets aan. Misschien maak je met een lichte kleur op de wand & vloer ook duidelijk dat het een modern interieur is (licht & ruim versus het donkere van de middeleeuwen). Het landschapje zou ik veranderen in bvb een poster van een ster en het kastje van iets als metaal. Bij het middeleeuwse gedeelte zou ik de boeken bruin maken en het interieur donkerder.

Gebruik nooit zwart in een schilderij, dat maakt je kleuren 'vies'en treedt te veel op de voorgrond, het gaat niet op in de omgeving.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 20:18
Cathinca
Cathinca is offline
Citaat:
Mirre schreef op 28-04-2006 @ 21:56 :
Best wel leuk.
Qua schaduwen zou ik er wat meer gebruiken. En haar linkerhand lijkt op de muis 'geplakt' te zijn. De neus klopt geloof ik niet en de ogen zitten te hoog in het hoofd. Ik vind de achtergrond een beetje simplistisch gedaan, maar het past wel bij de rest.

Een leuk idee, en goed uitgewerkt, aangezien je zie dat je nog niet zo lang tekende.
Ga zo door.
Bedankt. Op die hand heb ik inderdaad zitten klieren en toen besloot ik hem maar zo te laten. Bedankt voor de tips.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 20:31
Cathinca
Cathinca is offline
Citaat:
Vanilia schreef op 28-04-2006 @ 21:57 :
Ik vind hem vrij kinderlijk overkomen. Verder vind ik het idee wel heel leuk. De uitvoering iets minder maar zeker niet slecht. Je kan proberen wat meer te werken aan diepte, hij is nu wat plat. Misschien meer schaduw te geven op plekken. Ook haar hals en dan die beenderen bij dr nek vind ik vreemd. Verder wel leuk.
Bedankt!!!! En ja, zoals ik al zei, ik ben enorm aan het prutsen met schaduw en diepte. Lukt steeds niet om onder de knie te krijgen. Maar ben aan het leren. dankjewel!!!!!
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 20:34
Cathinca
Cathinca is offline
Citaat:
Charly Brown schreef op 28-04-2006 @ 23:47 :
De linkerarm (voor als je ernaartoe kijkt) is geen arm? Of ze heeft dubbele armen, dat klopt niet helemaal volgens mij. Tell me?

Voor de rest vind ik hem wat kinderlijk met de kleuren ook, maar wel oké.
Bedankt!!! En ja, op die arm heb ik zitten klieren en die ziet er ook niet uit. Begrijp ik. Bedankt!!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 02:43
Vanilia
Vanilia is offline
Citaat:
Cathinca schreef op 29-04-2006 @ 21:31 :
Bedankt!!!! En ja, zoals ik al zei, ik ben enorm aan het prutsen met schaduw en diepte. Lukt steeds niet om onder de knie te krijgen. Maar ben aan het leren. dankjewel!!!!!
Heel veel succes! Je hebt t wel in je! En gewoon door blijven gaan wat iedereen ook zegt.
Oud 30-04-2006, 09:16
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Het is leuk om je hand op de ene helft te leggen en vervolgens op het andere helft. Grappig om te zien hoe ze hetzelfde zijn, maar toch ook weer anders.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 12:10
Vice
Vice is offline
Citaat:
Vanilia schreef op 28-04-2006 @ 21:57 :
Ik vind hem vrij kinderlijk overkomen.
Ik vind dat kindelijke er wel bijpassen. De afbeelding zou goed geschikt zijn voor een (kinder)boek.
Oud 30-04-2006, 17:15
Cathinca
Cathinca is offline
Citaat:
Vice schreef op 30-04-2006 @ 13:10 :
Ik vind dat kindelijke er wel bijpassen. De afbeelding zou goed geschikt zijn voor een (kinder)boek.
Dankjewel. Ik verzon er ook eigenlijk een vaag verhaaltje bij, dat erbij paste. Het lijkt me inderdaad ontzettend gaaf om eens een verhaal te illustreren.

Bedankt voor je reactie!!!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 17:16
Cathinca
Cathinca is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 30-04-2006 @ 10:16 :
Het is leuk om je hand op de ene helft te leggen en vervolgens op het andere helft. Grappig om te zien hoe ze hetzelfde zijn, maar toch ook weer anders.
Dankjewel.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 17:23
Cathinca
Cathinca is offline
Citaat:
brinta schreef op 29-04-2006 @ 17:13 :
Misschien kun je atmosferisch perspectief gebruiken (hoe verder weg de spullen in de kamer, hoe minder fel de kleuren en hoe vager de vormen)

Je gebruikt veel bruintinten aan de kant van het 'meisje van nu'. Als je duidelijk wil maken dat ze nu leeft, zou ik andere kleuren gebruiken, bruin doet ouderwets aan. Misschien maak je met een lichte kleur op de wand & vloer ook duidelijk dat het een modern interieur is (licht & ruim versus het donkere van de middeleeuwen). Het landschapje zou ik veranderen in bvb een poster van een ster en het kastje van iets als metaal. Bij het middeleeuwse gedeelte zou ik de boeken bruin maken en het interieur donkerder.

Gebruik nooit zwart in een schilderij, dat maakt je kleuren 'vies'en treedt te veel op de voorgrond, het gaat niet op in de omgeving.
Dankjewel! Je hebt gelijk. en in een volgende tekening zal ik het zeker proberen toe te passen.

Voor de moderne kant, had ik even geen inspiratie en besloot toen maar mijn eigen woonkamer na te maken en die zat vol bruintinten. Maar ontzettend bedankt voor de tips, ik heb er zeker wat aan.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 17:28
mandarijntje22
mandarijntje22 is offline
Dat kinderlijk is idd alleen van toepassing als je het hebt over illustraties in kinderboeken.
Maar ik zie een kind van 12 dit niet tekenen hoor.
Knap gedaan!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 17:31
Mustang_Sally
Mustang_Sally is offline
Ik vind het knap dat je zo gedetailleerd kunt schilderen (letters op het toetsenbord!) en ik vind dat je de techniek al vrij goed onder de knie hebt, zoals bv de stenen op de muur aan de linkerkant zijn goed gedaan.. Je zou inderdaad wel aan je anatomie moeten werken, maar dat is een kwestie van oefenen. Probeer bv wat meer schaduw tussen de ogen te doen om dat kat-effect (zoals maxwell het noemde) weg te nemen, en probeer je eigen hand voor de spiegel na te tekenen, met schaduw tussen de knokkels. Dat creert meer diepte, wat nu een beetje ontbreekt.

Juist omdat je het zo gedetailleerd hebt gemaakt met basiskleuren komt het kinderachtig over, ik vind een schilderij vaak interessanter als er dingen weggelaten zijn. Daarom zou ik dit niet aan de muur hangen ofzo, daar is het veel te druk voor. Maar zoals je zegt, als illustratie voor een kinderboek best leuk..
Oud 30-04-2006, 17:32
Mustang_Sally
Mustang_Sally is offline
Citaat:
Cathinca schreef op 30-04-2006 @ 18:23 :
Voor de moderne kant, had ik even geen inspiratie en besloot toen maar mijn eigen woonkamer na te maken en die zat vol bruintinten. Maar ontzettend bedankt voor de tips, ik heb er zeker wat aan.
sla een ikea-boekje open ofzo
Oud 30-04-2006, 19:50
Cathinca
Cathinca is offline
Citaat:
Mustang_Sally schreef op 30-04-2006 @ 18:31 :
Ik vind het knap dat je zo gedetailleerd kunt schilderen (letters op het toetsenbord!) en ik vind dat je de techniek al vrij goed onder de knie hebt, zoals bv de stenen op de muur aan de linkerkant zijn goed gedaan.. Je zou inderdaad wel aan je anatomie moeten werken, maar dat is een kwestie van oefenen. Probeer bv wat meer schaduw tussen de ogen te doen om dat kat-effect (zoals maxwell het noemde) weg te nemen, en probeer je eigen hand voor de spiegel na te tekenen, met schaduw tussen de knokkels. Dat creert meer diepte, wat nu een beetje ontbreekt.

Juist omdat je het zo gedetailleerd hebt gemaakt met basiskleuren komt het kinderachtig over, ik vind een schilderij vaak interessanter als er dingen weggelaten zijn. Daarom zou ik dit niet aan de muur hangen ofzo, daar is het veel te druk voor. Maar zoals je zegt, als illustratie voor een kinderboek best leuk..
Hee bedankt voor de tips. Ik vond het wel eens grappig om alles eens héél gedetailleerd uit te werken. Ik ga hier in elk geval zeker mee aan de slag. bedankt!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 19:50
Cathinca
Cathinca is offline
Citaat:
mandarijntje22 schreef op 30-04-2006 @ 18:28 :
Dat kinderlijk is idd alleen van toepassing als je het hebt over illustraties in kinderboeken.
Maar ik zie een kind van 12 dit niet tekenen hoor.
Knap gedaan!
Dankjewel hoor!!!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 12:57
Vanilia
Vanilia is offline
Citaat:
Vice schreef op 30-04-2006 @ 13:10 :
Ik bedoel een ander soort kinderlijk maar goed.
Oud 01-05-2006, 18:05
Mucky
Mucky is offline
Toch snap ik niet hoe het nu zit met haar middeleeuwse kant? Haar arm wordt op een bepaald moment dikker en verdwijnt dan uit het schilderij. En haar cape is aan het schrijven???
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 18:13
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Mucky schreef op 01-05-2006 @ 19:05 :
Toch snap ik niet hoe het nu zit met haar middeleeuwse kant? Haar arm wordt op een bepaald moment dikker en verdwijnt dan uit het schilderij. En haar cape is aan het schrijven???
Kijk goed , ze draagt een handschoen. Trouwens leuk schilderij , zou idd goed passen in een kinderboek of iets dergelijks.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 18:59
Vanilia
Vanilia is offline
Citaat:
Mucky schreef op 01-05-2006 @ 19:05 :
Kijk er zit een stukje goud daar gaat het in over!
Oud 01-05-2006, 20:40
Mucky
Mucky is offline
Citaat:
Vanilia schreef op 01-05-2006 @ 19:59 :
Kijk er zit een stukje goud daar gaat het in over!
jaah nu zie ik het
ik dacht dat dat stukje goud een stuk van de vloer was
heh
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-05-2006, 20:46
Verwijderd
ik vind het niet zo mooi.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 18:05
Verwijderd
Wat betreft de neus.. Hij komt nu vanuit haar ogen lopen, zeg maar.. en daarom ziet het er zo gek uit volgens mij. Het is logischer als de lijn van de wenkbrauwen overloopt in de neus, en er tussen de neus en de ogen wat schaduw zit.

Heel leuk idee en ook leuke uitwerking, ga zo door
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 19:46
Cathinca
Cathinca is offline
Citaat:
Vanilia schreef op 01-05-2006 @ 13:57 :
Ik bedoel een ander soort kinderlijk maar goed.
Ik denk dat ik de hint heb begrepen hoor. Maar ik vind dit soort dingen gewoon veel te leuk om te tekenen. Alsnog bedankt.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 20:08
Cathinca
Cathinca is offline
Citaat:
Mucky schreef op 01-05-2006 @ 21:40 :
jaah nu zie ik het
ik dacht dat dat stukje goud een stuk van de vloer was
heh
Het is mijn eigen schuld hoor, kon gewoon niet afblijven van het potje goudglinster verf dat mijn moeder had gekocht. Bedankt voor je reactie.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 20:10
Cathinca
Cathinca is offline
Citaat:
Fishy schreef op 01-05-2006 @ 21:46 :
ik vind het niet zo mooi.
Kan ik begrijpen, ieder zijn eigen mening.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 20:11
Cathinca
Cathinca is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 02-05-2006 @ 19:05 :
Wat betreft de neus.. Hij komt nu vanuit haar ogen lopen, zeg maar.. en daarom ziet het er zo gek uit volgens mij. Het is logischer als de lijn van de wenkbrauwen overloopt in de neus, en er tussen de neus en de ogen wat schaduw zit.

Heel leuk idee en ook leuke uitwerking, ga zo door
Bedankt voor de tip!!!!! en je reactie.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 20:14
Vanilia
Vanilia is offline
Citaat:
Cathinca schreef op 02-05-2006 @ 20:46 :
Ik denk dat ik de hint heb begrepen hoor. Maar ik vind dit soort dingen gewoon veel te leuk om te tekenen. Alsnog bedankt.
Nee ik vind je tekening juist heel leuk, maar je tekenstijl is nog te kinderlijk snap je? Je tekening zou perfect in een kinderboek passen maar de stijl is gewoon nog niet ontwikkeld genoeg. Maar ga zo door.
Reageren

Regels voor berichten