Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2006, 08:46
lawallan
lawallan is offline
Het viel me laatst op dat het bij veel mmorpg's verboden is om je virtuele geld aan iemand te verkopen voor echt geld. Ik vroeg me af waarom dat zo is. De makers van het spel hebben er voor zover ik kan zien geen last van en de mensen die handelen worden er allebei beter op. waarom dan toch vaak zo een strenge controle?
Oud 13-05-2006, 09:03
Verwijderd
Je moet in-game dingen in-game verdienen imo. Vanuit het oogpunt van de makers kan je als argument geven dat je mensen die verslaafd zijn moet beschermen tegen dat soort dingen, alsmede alle kleine kinderen van 13 die de cc van hun ouders hebben gebruikt om voor het spel zelf te betalen.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 09:24
Obi Wan
Obi Wan is offline
Dat soort dingen verpest de in-game economie

Mensen die niks hoeven te doen voor enorm veel in-game geld en mensen die grinden, stelen en oplichten om maar zoveel mogelijk in-game geld te krijgen dat ze dan weer kunnen verkopen
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 10:49
Jolt
Jolt is offline
Toen is er toch iemand vermoord bij Lineage II in China?
Die zijn uber zwaard wilde verkopen op ebay.
Oud 13-05-2006, 11:15
Verwijderd
Volgens mij was dat omdat hij hem juist NIET wilde verkopen.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 11:29
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Obi Wan schreef op 13-05-2006 @ 10:24 :
Dat soort dingen verpest de in-game economie
niet in een werkelijk open economie?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 11:31
Verwijderd
Omdat dat, zoals gezegd, scams aanmoedigt en het verpest de sfeer.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 13:05
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
omdat alleen zieke geesten daadwerkelijk echte euro's uitgeven om een klompje pixels in een spel te kunnen 'bezitten'.
Oud 13-05-2006, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 13-05-2006 @ 11:49 :
Toen is er toch iemand vermoord bij Lineage II in China?
Die zijn uber zwaard wilde verkopen op ebay.

volgens mij stop je nu twee gebeurtenissen in elkaar

-een iemand had zijn zwaard voor inmens veel geld aangeboden op Ebay

-twee vrienden hadden een discussie over van wie een zwaard was dat ze hadden verkregen in 'The legend of Mir 3' waarbij de een de ander neerstak.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2006, 17:20
T_ID
T_ID is offline
Ach, er worden al Roemeense tieners betaald om WoW characters van mensen die geen tijd hebben verder te ontwikkelen, de makers willen gewoon voorkomen dat mensen misbruik maken van bezittingen die eigenljk niet bestaan. Want laten we eerlijk zijn, als Blizzard morgen besluit de stekker uit hun servers te trekken dan bestaat de hele wereld en al die bezittingen van WoW niet meer. Idem voor andere spellen.
Oud 13-05-2006, 18:42
Verwijderd
Zouden ze dat überhaupt mogen doen, de stekker eruit trekken? Het zal vast wel ergens in de agreement staan die iedereen doorklikt, maar het is toch niet netjes om heel die WoW-wereld kapot te maken als iedereen er elke maand weer voor betaald heeft om zijn karakter toffer te maken.

Ik gok dat het verboden is omdat secundaire economie nog nooit echt veel goeds heeft voortgebracht. Het idee dat er in het verre oosten sweatshops zijn waarin onderbetaalde mensen hele dag WoW-gold aan het verzamelen zijn, zodat hun baas het op Ebay kan verkopen is toch niet echt fijn.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 14:53
lawallan
lawallan is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-05-2006 @ 18:20 :
Ach, er worden al Roemeense tieners betaald om WoW characters van mensen die geen tijd hebben verder te ontwikkelen, de makers willen gewoon voorkomen dat mensen misbruik maken van bezittingen die eigenljk niet bestaan. Want laten we eerlijk zijn, als Blizzard morgen besluit de stekker uit hun servers te trekken dan bestaat de hele wereld en al die bezittingen van WoW niet meer. Idem voor andere spellen.
ze zouden wel gek zijn om dat te doen, want ze verdienen er hartstikke veel aan , maar ik zie wat je bedoelt.

Iedereen tot nu toe alvast bedankt voor hun hulp. Ik blijf het onzin vinden, maar ik begrijp het nu wel beter waarom het gedaan word.
Oud 14-05-2006, 22:29
Supreme Dutch
Ik heb weleens 5 euro geboden voor 1.5 miljoen bij Hattrick.. maar dat was meer omdat ik tegelijkertijd met een paar vrienden was begonnen en ik hen wilde 0wnen in oefenwedstrijden Toen hebben we geprobeerd om het geld via verschillende account door te sluizen, maar de fout gemaakt om 3 transfers binnen zeer korte tijd met dezelfde club te doen.. Account disabled.. dus ook niet betaald toen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten