Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2006, 14:15
moon
moon is offline
Ik heb nu al 3 weken lang vrijwel elke nacht nachtmerries, de ene nacht heftiger dan de andere maar wel vrijwel elke nacht. Het slapen gaat hierdoor ook steeds slechter. Ik wordt 's nachts veel wakker en slaap heel onrustig. Er begint zich ook een angst bij mij te ontwikkellen voor het slapen gaan, dan denk ik van te voren al dat ik nachtmerries krijg. Overdag werkt de angst ook door. Ik ben veel schrikachtiger, angstiger en verwarder in mijn hoofd. Het is overdag alsof ik nog in de nachtmeries van 's nachts rond loop, zelfs als de nachtmerrie niet eens zo heel eng was.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Ik kan me niet herinneren dat er sinds 3 weken iets veranderd is, dat ik in die tijd iets heel vervelends meegemaakt heb ofzo, dat de oorzaak zou kunnen zijn. Moet ik het bij een psychische oorzaakof een lichamelijke oorzaak zoeken? iemand enig idee?
Oud 24-04-2006, 15:09
snoopy
snoopy is offline
Ik heb wel gehoord dat je nachtmerries krijgt als het te warm is in je slaapkamer (of als jij het gewoon te warm hebt).

Sinds 3 weken is het wel drastisch warmer geworden, dus misschien dat dat er iets mee te maken heeft? Ik hoop t maar!
Oud 24-04-2006, 15:44
Roos
Roos is offline
Probeer wat algemene tips op te volgen voor een goede nachtrust.

Kijk deze topics bijvoorbeeld eens door:
http://forum.scholieren.com/showthre...ight=nachtrust

Vaak is slecht slapen of nachtmerries tijdelijk van aard gelukkig
Hopelijk heb je iets aan je tips. Mocht dit nu aanhouden, dan is het een logische stap om eens verder te kijken en een echte oorzaak te zoeken (lichamelijk dan wel geestelijk)
Oud 24-04-2006, 16:10
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde gehad, ook een paar weken lang, echt heel vervelend en enorm vermoeiend! Bij mij is het gelukkig vanzelf over gegaan
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 21:27
mrsjones
mrsjones is offline
Ik heb het ook een tijdje gehad en baat gehad bij.. Carneool.

Even gegoogled
http://home.wxs.nl/~casperma/gemma/ecarneool.htm
Oud 24-04-2006, 21:36
Saarah
Saarah is offline
Het onderwerp is nog iets anders, maar mss heb je hier wat aan:
http://forum.scholieren.com/showthre...hlight=huilend
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 23:21
bamiPoep
bamiPoep is offline
freddy kruger komt je doodmaken
Oud 25-04-2006, 21:25
moon
moon is offline
Citaat:
bamiPoep schreef op 25-04-2006 @ 00:21 :
freddy kruger komt je doodmaken
nee, maar Holleeder wel!
Oud 25-04-2006, 21:26
moon
moon is offline
Bedankt voor de tips, ik hoop dat ik er wat mee kan. Aan de warmte had ik ook al gedacht en ik ben met het raam open gaan slapen, maar dat heeftnog niet geholpen helaas.
Oud 25-04-2006, 21:43
HeS-VdW
HeS-VdW is offline
Ik had laatst gelezen dat,
als je een nachtmerrie hebt,dat je dan moet kijken wat er niet klopt,bijv een auto met vierkante wielen,dan denk je hee dat klopt niet.
Je schijnt het te moeten trainen,ik had eerst ook nachtmerrie's en toen ben ik gaan 'opletten' en het werd vanzelf minder.

Is volgens mij ook een boek over hoe je het kan trainen,weet alleen de naam niet meer.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 22:47
Roos
Roos is offline
Citaat:
HeS-VdW schreef op 25-04-2006 @ 22:43 :
als je een nachtmerrie hebt,dat je dan moet kijken wat er niet klopt,bijv een auto met vierkante wielen,dan denk je hee dat klopt niet.
Je schijnt het te moeten trainen,ik had eerst ook nachtmerrie's en toen ben ik gaan 'opletten' en het werd vanzelf minder.

Is volgens mij ook een boek over hoe je het kan trainen,weet alleen de naam niet meer.
Heeft dat iets te maken met lucide dromen? Dan weet je dat je droomt.
Oud 25-04-2006, 23:35
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 25-04-2006 @ 23:47 :
Ja, dat is de 'werkelijkheids-check-methode' om in die lucide toestand te komen. Populair is ook jezelf aanleren om regelmatig op je horloge te kijken of een boek openslaan en kijken of de tekst zinnig is. Hopelijk doe je in een droom hetzelfde en besef je dat er iets aan de hand is.
Ik heb het zelf een paar keer meegemaakt, en vond het vooral erg vreemd ('waar ben ik in godsnaam mee bezig?').
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 08:28
HeS-VdW
HeS-VdW is offline
Citaat:
Roos schreef op 25-04-2006 @ 23:47 :
Ja,dat was het, ik was die naam kwijt
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 09:01
Verwijderd
Citaat:
HeS-VdW schreef op 25-04-2006 @ 22:43 :

ik heb deze nacht gedroomd dat ik op vakantie was met school en dat mijn bagage ergens in een wegrestaurant/tankstation was blijven staan. Is misschien niet echt een nachtmerrie, maar ik was wel in paniek want we waren net vertrokken, gingen tien dagen wegblijven en ik had geen propere kleren. Kortom, op een bepaald ogenblik begon ik echt 'actief te denken': "jamaar, ik zit hier in een bus met alle klasgenoten van het zesde middelbaar, en ik ben al drie jaar afgestudeerd!" en dat hielp wel om van mijn paniek in mijn droom af te raken
Met citaat reageren
Oud 26-04-2006, 15:02
Anki
Anki is offline
Nachtmerries kunnen ook te maken hebben met dingen die je ooit meegemaakt hebt, en je daar niet goed bij voelde.
Ik heb bijna elke nacht wel een vervelende nachtmerrie. Na een tijdje raak je er aan gewend. Voor zover ik weet, kan je er niet veel aan doen.
Ik heb wel gemerkt, dat wanneer ik bij iemand anders slaap, dat het minder is, misschien voel je dan steun ofzo?
Oud 26-04-2006, 17:37
BierBrood
BierBrood is offline
ik droom ongeveer 3 x per maand dat ik verzuip dan hou ik ook echt me adem in terwijl ik slaap en dan word ik zownbeetje half stikkend wakker en zeiknat vant zweet bah
Oud 27-04-2006, 17:40
HeS-VdW
HeS-VdW is offline
Citaat:
BierBrood schreef op 26-04-2006 @ 18:37 :
ik droom ongeveer 3 x per maand dat ik verzuip dan hou ik ook echt me adem in terwijl ik slaap en dan word ik zownbeetje half stikkend wakker en zeiknat vant zweet bah
zo iets heb ik ook alleen dan dat ik stik in de rook ofzoiets,moet ik toch maar stoppen met roken
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 11:33
Starlet
Starlet is offline
Ik heb ongeveer elke week dezelfde droom - of een variant erop - en dat is dat mn vriend me bedriegt. Dan word ik wenend wakker en kan ik geen woord meer uitbrengen. Ik ben dan volledig overtuigd dat dit echt gebeurd is. Mijn vriend probeert me dan te troosten, maar daar moet ik dan niets van weten

Ik heb onlangs ergens gelezen dat als je droomt dat je vriend je bedriegt, dat hij eigenlijk enorm veel van je houdt en dit nooit echt zou doen.
Laten we dat maar hopen...
Met citaat reageren
Oud 29-04-2006, 18:26
Oekie
Oekie is offline
Ik heb er eigenlijk nooit last van.
Oud 30-04-2006, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Starlet schreef op 29-04-2006 @ 12:33 :
Ik heb onlangs ergens gelezen dat als je droomt dat je vriend je bedriegt, dat hij eigenlijk enorm veel van je houdt en dit nooit echt zou doen.
Laten we dat maar hopen...
uiteraard, want zoiets geldt natuurlijk standaard.

zo heb ik ook ergens gelezen dat als je droomt dat je beste vriend verliefd wordt op jou, dat hij dat eigenlijk helemaal niet is en dat 't in het echt ook nooit zou gebeuren.

* zucht *

1) dat je zulke crap leest
2) dat je het dan nog gelooft ...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten