15 denk ik
de woonkamer is heel groot, met een hoek voor de tv, en hoek ergens anders, een tafel met stoelen en een bureau met een stoel, een voor een tafel met naaimachine.
Wij hebben 2 driepersoonsbanken en 1 tweepersoonsbank. Ook nog twee stoelen bij de bureau. En in de woonkamer eten we ook altijd aan de eettafel waar 4 stoelen staan (de keuken zelf is te klein om in te eten). Dus bij elkaar zijn het 14 zitplaatsen.
Een driezitsbank, een tweezitsbank, twee bureaustoelen en twee eettafelstoelen, 9 dus. Op zich kun je ook wel met z'n vieren op de driezitsbank. En als je niet te breed bent met z'n drieën op de tweezits. Nouja, er kunnen ook wel twee mensen op elke eettafelstoel, om nog maar niet te spreken van het aantal mensen dat op de grond kan zitten. Maar ik denk dat 9 het gevraagde antwoord is.
3 vaste zitplaatsen, maar er kunnen er (makkelijk) 10/11 zitten als we er wat stoelen bijpakken
We houden wel van een beetje ruimte... en meer dan 3 zitplaatsen hebben we hier niet nodig als er geen bezoek is
edit: met eetkamerstoelen erbij zijn het 7 zitplaatsen
Een hoekbank, waar je wel met z'n zevenen op kunt (denk ik, nooit geprobeerd) en vier eettafel stoelen, dat maakt elf zitplaatsen dus. En dan is er nog genoeg ruimte voor andere zitdingen, maar die staan er niet standaard in, dus die tel ik niet mee.
9, 11 met een beetje proppen. Meestal maar 8.
We hebben 2 banken waar je met 3/4 mensen opkunt. We hebben een luie stoel, een voetenbankje en soms een fatboy.
We hebben een tweezitsbank en een stoel, en twee eettafelstoelen. Dus officieel vijf mensen. Maar er passen makkelijk drie mensen op de bank, en ik heb nog twee stoelen op de slaapkamer. Dus 8 in totaal als er bezoek is. Maar ik zit graag op de grond, mijn vriend ook. Dus er kunnen best 8 mensen langskomen en dan kunnen 10 mensen zitten
Vijf op de banken en dan vijf op eetkamerstoelen (inclusief die achter de computer) en dan nog een stoel en dan kun je eventueel ook nog twee mensen op de schouw kwijt.
13 dus
Thuis staan er 2 banken, waar 3 mensen per bank op zouden kunnen zitten. Zijn eigenlijk twee 2,5-persoonsbanken