Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2006, 11:52
LGF
LGF is offline
Ik ben een jaar en 2 maanden geleden bij de oogarts geweest. En vandaag 1 jaar en 2 maanden later krijg ik de rekening.

Is er een mogelijkheid om die niet te betalen? Ik vind het geen stijl. Ik wil het wel betalen, maar die rekening komt meer dan een jaar te laat binnen. En dan verwachten ze van mij dat ik binnen een kort termijn betaal. Als je nou die rekening gewoon een jaar geleden had opgestuurd, dan had ik het gelijk met alle plezier voor je willen betalen. Maar na zo lang?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2006, 11:57
Jolt
Jolt is offline
Opsturen naar het CZ, en anders eens even langs gaan, dat dit niks is, en/of rondbellen met de helpdesk van het CZ of je ziekenfonds maatschappij.
Oud 20-05-2006, 12:11
T_ID
T_ID is offline
Dat is vrij laat, maar de vervaltijden voor tegoeden zijn ook aardig lang. Je kunt in ieder geval klagen bij het ziekenhuis zelf dat hun actie bewijs is dat ze een enorme chaos van hun administratie hebben gemaakt.
Oud 20-05-2006, 12:54
MickeyV
MickeyV is offline
Het gaat strikt genomen om verjaringstermijnen.
Oud 20-05-2006, 14:39
Verwijderd
En je kunt er gevoeglijk van uitgaan dat dat hier niet aan de orde is. 'Geen stijl' is geen grond voor enige actie.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 14:42
remy476
remy476 is offline
ik zou zeggen: wacht een jaar en 2 maanden met betalen
Oud 20-05-2006, 14:55
LGF
LGF is offline
Citaat:
Jolt schreef op 20-05-2006 @ 12:57 :
Opsturen naar het CZ, en anders eens even langs gaan, dat dit niks is, en/of rondbellen met de helpdesk van het CZ of je ziekenfonds maatschappij.
Vorig jaar had ik een studentenverzekering (zonder aanvullend). En nu basis+comfort (=alles). En ik heb de rekening pas vandaag binnen gehad. Kan ik het dan declaren op basis van mijn verzekering dit jaar? Of geld nog de polis van vorig jaar omdat ik toen naar oogarts ben geweest?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 14:56
LGF
LGF is offline
Citaat:
nare man schreef op 20-05-2006 @ 15:39 :
En je kunt er gevoeglijk van uitgaan dat dat hier niet aan de orde is. 'Geen stijl' is geen grond voor enige actie.
Wat zou bijvoorbeeld wel een goede rechtsgrond zijn dan?

En hoezo zijn die verjaringstermijnen niet aan de orde?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 15:15
starslayer
starslayer is offline
Citaat:
LGF schreef op 20-05-2006 @ 15:56 :
Wat zou bijvoorbeeld wel een goede rechtsgrond zijn dan?

En hoezo zijn die verjaringstermijnen niet aan de orde?
Dat de faktuur niet klopt is een goede rechtsgrond. Verder heb je weinig rede om niet te betalen.

Om dat de verjaringstermijn 5 jaar is.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 15:24
MickeyV
MickeyV is offline
Dat de factuur niet klopt? Dat is hooguit aanleiding om de hoogte van het daarop vermelde bedrag aan te vechten, maar natuurlijk niet om te zeggen: voor straf betaal ik lekker niks.

Maar wat gezegd is, is helaas voor jou, LG, waar. Bovendien, als je dat voor je administratie oid prettiger had gevonden, had je natuurlijk ook zelf kunnen informeren, waar die rekening bleef. En eigenlijk hebben ze je gematst: al die tijd heb je het geld in je handje kunnen houden en er leuke dingen mee kunnen doen. In feite heb je gratis geld geleend.
Oud 20-05-2006, 15:28
LGF
LGF is offline
De nota is gestuurd door een apart factureringsbedrijf, dus niet direct door de oogarts zelf. Verder is gewoon asociaal dat je pas na meer dan een jaar de rekening krijgt.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 15:58
MickeyV
MickeyV is offline
Ja, een incassobedrijf. Aan dat bedrijf zullen de te innen vorderingen ook wel overgedragen zijn, dus in feite ben je dat bedrag nu aan dat bedrijf verschuldigd.

Maar goed, ik snap de verontwaardiging niet zo.
Oud 20-05-2006, 18:12
Ieke
Ieke is offline
Het declaratiesysteem is gewoon een puinhoop vanwege alle wijzigingen. Ben het met je eens dat het laat is, maar ik kan het aan de andere kant ook niet extreem raar vinden gezien alle problemen die er zijn. Maar goed, zoals gezegd, je kan hem niet niet betalen.
Oud 20-05-2006, 18:47
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 20-05-2006 @ 16:58 :
Ja, een incassobedrijf. Aan dat bedrijf zullen de te innen vorderingen ook wel overgedragen zijn, dus in feite ben je dat bedrag nu aan dat bedrijf verschuldigd.

Maar goed, ik snap de verontwaardiging niet zo.
mijn ouders sijn ook meteen hun eigen incaso bedrijf ff naar kvk
scheelt een hoop geld komt alleen nooit een deurwaarder ofzow als je t weet hoef je niet te betalen

en volges mij heb je niks meer aan de verzekering van vorig jaar
Oud 20-05-2006, 22:59
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
LGF schreef op 20-05-2006 @ 16:28 :
De nota is gestuurd door een apart factureringsbedrijf, dus niet direct door de oogarts zelf. Verder is gewoon asociaal dat je pas na meer dan een jaar de rekening krijgt.
Dan schrijf je ze dat het aso is. Betalen moet je dan nog steeds. Overigens vallen facturen onder de verzekering die op moment van het maken van de kosten (de behandeling) jou dekt meende ik.

Zo niet, dan merk je het vanzelf, want als verzekeraars ergens goed in zijn dan is het uitvogelen wat ze niet hoeven te vergoeden.
Oud 21-05-2006, 12:41
Nobucta
Nobucta is offline
Oh, dat heb ik ook, kreeg gisteren een rekening van 426 euro voor het trekken van mijn verstandskiezen, is nu een jaar en een maand geleden. Ik betaal gewoon. Oh, valt overigens gewoon onder oude verzekering.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 13:01
Verwijderd
Dat hangt van de polis af. Meestal zal gekozen zijn voor een systeem waar bepalend is het tijdstip waarop de schuld is ontstaan, dus als je nu anderhalf jaar later een rekening krijgt moet je die verhalen op de oude verzekeraar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten