Wat een prachtige kritiek Snees. Ik bloei altijd helemaal op wanneer ik een ander zie die zich uitdrukken op een manier die zeer treffend is.
Er is echter een ding dat je moet meenemen in je gedachten over mijn gedicht. In principe is het mij namelijk verre van onmogelijk om een vrouw het hof te maken.
Zoals je misschien van mijn andere gedichten weet houd ik ervan om gedichten een lichte wending te geven. Een wending die het gedicht min of meer autobiografisch doet lijken, maar het totaal niet is. Ook kruip ik weleens in de huid van een veertiger uit de Bijlmer, of van een islamitisch meisje.
Maar goed, over het gedicht. Ik heb zelf gemengde gevoelens over de overdaad aan zeer zichtbare borsten op straat, maar dit gedicht is geschreven vanuit het oogpunt van de hormonen, dat zij juist op hol slaan door al deze décolleté's. Het wrede is dus dat al die prachtige borsten, in hun overduidelijke aanwezigheid, zou willen aanraken, maar helaas, dat is niet mogelijk.
Op die manier raken mijn hormonen - ik kan me overigens goed voorstellen dat ik niet de enige ben - lichtelijk oververhit.
Dat is het wrede van de zomer. Overigens heb ik het idee dat mijn gedicht dat beter aangeeft dan deze post

.