Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2006, 10:14
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Noord-Korea meldt succesvolle kernproef

PYONGYANG/SEOUL/TOKIO/WASHINGTON - Noord-Korea heeft maandag voor het eerst een succesvolle kernproef uitgevoerd. Dit heeft het staatspersbureau KCNA gemeld. Bij de ondergrondse kernproef is volgens het bericht geen radioactiviteit vrijgekomen.
afbeelding

‘De nucleaire test is uitgevoerd met 100 procent van onze wijsheid en technologie’, aldus het staatspersbureau van het stalinistische land. ‘De kernproef is een historische gebeurtenis die ons leger en ons volk geluk heeft gebracht. De kernproef zal ertoe bijdragen om vrede en stabiliteit op het Koreaanse schiereiland en in de omliggende regio te handhaven.’

De Verenigde Staten hebben de actie van Noord-Korea veroordeeld als een ‘provocatie’. Washington heeft de Verenigde Naties opgeroepen direct actie tegen het land te ondernemen. Ook China heeft de proef en de manier waarop Noord-Korea de mening van de internationale gemeenschap heeft genegeerd veroordeeld. In Zuid-Korea zijn alle legereenheden in verhoogde staat van paraatheid gebracht.

Volgens de Zuid-Koreaanse regering is maandag een aardschok met een kracht van 3,6 à 3,7 op de schaal van Richter gevoeld omstreeks 03.35 uur (Nederlandse tijd). De ontploffing lijkt zich te hebben voorgedaan in de Noord-Koreaanse provincie Hamkyong. Zuid-Korea heeft geen verhoogde radioactiviteit vastgesteld. Volgens een Zuid-Koreaanse deskundige is het best mogelijk dat geen enkele radioactiviteit vrijkomt bij een nucleaire ontploffing in een afgesloten ruimte.

Volgens een officiële Amerikaanse bron heeft Noord-Korea China twintig minuten voor de kernproef op de hoogte gesteld. Peking op zijn beurt heeft de VS, Japan en Zuid-Korea gewaarschuwd.

Noord-Korea had vorige week een kernproef aangekondigd, zonder een datum te noemen. De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties had het bewind in Pyongyang voor zo'n stap gewaarschuwd.

Volgens de Amerikaanse nieuwszender CNN denken militaire bronnen in de VS dat de berichten over de eerste Noord-Koreaanse kernproef kloppen. Volgens een analiste van CNN in Japan kan daar het debat over een wijziging van de pacifistische grondwet en een eigen nucleaire bewapening weer oplaaien. De Japanse regering in Tokio heeft een crisisstaf gevormd.
De Volkskrant
===

Ojee, en nu?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2006, 10:15
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Typo in titel
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 10:22
Verwijderd
Mooi zo, krijgen we waarschijnlijk geen nieuwe Korea-oorlog.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 10:29
vichog
vichog is offline
wees blij dat ie uberhaupt succesvol was

Laatst gewijzigd op 09-10-2006 om 10:32.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 09-10-2006 @ 11:14 :
Noord-Korea meldt succesvolle kernproef

===

Ojee, en nu?
Nu nog steeds niks.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 11:20
Verwijderd
Tiswah. Provocatie enz.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 12:18
Verwijderd
Boefjes. Grote balletliefhebber leider Kim Il Yong II heeft d'r weer zin in. Pure provocatie natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 13:21
Verwijderd
Citaat:
vichog schreef op 09-10-2006 @ 11:29 :
wees blij dat ie uberhaupt succesvol was
Wees blij dat die niet in je kont was gevlogen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 17:19
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Soms ben ik het wel eens met Bush' buitenlandse beleid. Ja echt! Maar nu moest ik toch wel bijna braken: grote woorden over een Noord-Korea met kernwapens. Terecht, ik zie ze liever ook niet met kernwapens.

Maar tijdje geleden maakte Amerika nog bekend dat ze nucleaire samenwerking aangaat met.... India! He, die mogen toch ook geen kernwapens hebben? Alleen de grote 5 toch?

Raar. En wat doet dictatuur China met kernwapens...

Heel vreemd! Leg eens uit, George W. .....

Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 17:37
vichog
vichog is offline
Citaat:
DarkSavior schreef op 09-10-2006 @ 14:21 :
Wees blij dat die niet in je kont was gevlogen.
Was 't een raket dan?
Oud 09-10-2006, 18:11
Verwijderd
ja ik zag hem vandaag overkomen hier mooi stukkie techniek, ingraven en knallen maar
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 18:14
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Bij EenVandaag was net bericht dat test wellicht niet goed gelukt is...
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 18:22
mjk
mjk is offline
Groot gelijk dat ze kernwapens willen, en waarom zou het niet mogen? Ik geloof niet dat ze één der verdragen hebben ondertekend, en als andere landen die wapens mogen hebben, waarom N-Korea niet? Voor hen zijn de VS het kwaad, zij in onze ogen, maar dat rechtvaardigt niet dat VS en co wel deze wapens mogen en NK niet.
Oud 09-10-2006, 18:29
Verwijderd
Citaat:
vichog schreef op 09-10-2006 @ 18:37 :
Was 't een raket dan?
Nee, maar stel je voor dat zich een kernproef voordeed in je kont...

Waardeer je dat? Ik denk het niet, waarom doen ze het dan toch.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 18:32
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
mjk schreef op 09-10-2006 @ 19:22 :
Groot gelijk dat ze kernwapens willen, en waarom zou het niet mogen? Ik geloof niet dat ze één der verdragen hebben ondertekend, en als andere landen die wapens mogen hebben, waarom N-Korea niet? Voor hen zijn de VS het kwaad, zij in onze ogen, maar dat rechtvaardigt niet dat VS en co wel deze wapens mogen en NK niet.
Ze zijn niet meer lid van dat verdrag. Dus zou je zeggen dat ze juridisch gezien kunnen doen wat ze willen.

Ik snap ook nog dat Amerika liever niet ziet dat andere landen ook kernwapens krijgen, maar dan zeg ik weer: Pakistan, Indie, Israel.

En dictatuur China...
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 18:35
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 09-10-2006 @ 19:32 :
Ze zijn niet meer lid van dat verdrag. Dus zou je zeggen dat ze juridisch gezien kunnen doen wat ze willen.

Ik snap ook nog dat Amerika liever niet ziet dat andere landen ook kernwapens krijgen, maar dan zeg ik weer: Pakistan, Indie, Israel.

En dictatuur China...
Nouja, toch is dat geen reden om ook maar een kernbom te gaan maken. Als we zo beginnen te praten heeft binnenkort zelfs Luxemburg een kernbom...
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 18:48
mepsteen
mepsteen is offline
lets nuke the place
Oud 09-10-2006, 18:56
Supersuri
Supersuri is offline
Amerika moet niet zo zeiken. Het is hun eigen schuld dat Noord Korea die dingen willen. Hadden ze Noord - Korea maar niet bij de as van het kwaad moeten noemen en niet moeten weigeren een niet aanvals verdrag te tekenen.

En de VS is hartstikke hypocriet want Israel mag ze wel hebben terwijl die ook niet tot de 5 van het non-profiliratie verdrag horen. (China heeft dat wel ondertekend)
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 19:04
Verwijderd
Hypocriet of niet (ben ik wel met je eens), je kunt niet ontkennen dat Noord-Korea toch wel nukes zou hebben gemaakt, ook al was Amerika daar minder actief schuldig aan. Die gasten zijn gewoon hartstikke paranoia en voelen dat hun positie eigenlijk onhoudbaar is. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 19:05
Verwijderd
Het is misschien hypocriet, maar ik zie toch liever de VS en haar bondgenoten met kernwapens dan Noord-Korea.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 19:25
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Sylph schreef op 09-10-2006 @ 20:05 :
Het is misschien hypocriet, maar ik zie toch liever de VS en haar bondgenoten met kernwapens dan Noord-Korea.
Ik ook. Maar doe dan ook wat aan de wapens van Israel en iig pakistan
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 19:33
jbtq
jbtq is offline
Toch heb ik meer vertrouwen in Israel en pakistan dan in noord korea. Dit omdat ze weinig te verliezen als ze er eentje gebruiken. Want ach, veel contact met het buitenland hebben ze niet en ik acht ze ook in staat om het te doen.
Oud 09-10-2006, 19:41
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
jbtq schreef op 09-10-2006 @ 20:33 :
Toch heb ik meer vertrouwen in Israel en pakistan dan in noord korea. Dit omdat ze weinig te verliezen als ze er eentje gebruiken. Want ach, veel contact met het buitenland hebben ze niet en ik acht ze ook in staat om het te doen.
Maar Israel kan door die kernwapens ook de bezette gebieden blijven bezetten, want mochten de Arabische landen Israel militair verslaan (wat ik niet zie gebeuren) dan heeft Israel kernbom achter de hand.

Een bezettende mogendheid als Israel hoort geen kernwapens te hebben!

Back to North-Korea: liever geen nukes daar. Benieuwd wat Amerika gaat doen. Ik denk eigelijk: niks. Ik zie ze niet binnenvallen, en ook bombardement op installaties zie ik niet gebeuren... Al weet je het nooit, zo vlak voor verkiezingen daar.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 21:02
Fides
Fides is offline
Ze hadden die miljarden euro's wel beter kunnen besteden daar.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 21:47
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Mensen die zerop zitten te hameren dat het hypocriet is van de VS om dit te veroordelen, of zelfs dat het hun 'schuld' is, zitten er wel mijlenver naast. Net zoals de mensen die zich afvragen waarom Noord-Korea geen nucleair wapen zou mogen hebben, trouwens.

Ik weet niet of deze mensen beseffen wat voor land Noord-Korea is? Dat is een tweede Sovjet-Unie, wees daar maar zeker van. En niet de knuffel-variant van Gorbatsjov uit eind jaren '80, maar de jaren '30-variant van vadertje Stalin. Afijn, qua mentaliteit en regime dan toch. Alleen al de beelden van de militaire parades daar en die overdreve positieve berichten van hun staatstv -en persbureaus zijn eng. Bovendien zijn de leiders een stel paranoïde en onvoorspelbare mafkezen. Een veel groter gevaar dan Hussein ooit was.

Daarom past het niet dit land te vergelijken met andere nucleaire staten, want hoezeer ik ook de pest heb aan enkele van die landen en aan kernwapens überhaupt, Noord-Korea is toch wel een graadje erger en enger.

Maar goed, voor degenen die nog wel een (flauw) grapje kunnen waarderen:
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2006, 21:52
Verwijderd
Noord Korea is een lemen reus, die het vooral moet hebben van het dreigen. Immers alleen zo denkt het land iets voor elkaar te krijgen. Dus een gevaar voor de wereld is het niet, al helemaal niet, als je ziet, dat er niet eens concrete bewijzen zijn dat Noord-Korea plutonium of uranium verrijkt (Noord-Korea had destijds zelfs het NPT verdrag getekend). Noord Korea is een groot gevaar voor haar eigen burgers.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 22:24
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-10-2006 @ 22:47 :
Ik weet niet of deze mensen beseffen wat voor land Noord-Korea is? Dat is een tweede Sovjet-Unie, wees daar maar zeker van. En niet de knuffel-variant van Gorbatsjov uit eind jaren '80, maar de jaren '30-variant van vadertje Stalin. Afijn, qua mentaliteit en regime dan toch. Alleen al de beelden van de militaire parades daar en die overdreve positieve berichten van hun staatstv -en persbureaus zijn eng. Bovendien zijn de leiders een stel paranoïde en onvoorspelbare mafkezen. Een veel groter gevaar dan Hussein ooit was.
Ehhh, maar China dan tot 1970. En in 1989 is daar toch echt ook wat gebeurt.... maar China mag dus wel kernwapens hebben. Raar...
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 22:38
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 09-10-2006 @ 23:24 :
Ehhh, maar China dan tot 1970. En in 1989 is daar toch echt ook wat gebeurt.... maar China mag dus wel kernwapens hebben. Raar...
Wat mij betreft mag China dat ook niet. China lijkt een keurig land, maar ondertussen... Verschil zit 'm in de manier waarop het land bestuurd wordt: in China heb je te maken met een berekenbare, stabiele leiding in een land dat steeds meer op het Westen wil lijken. Noord-Korea is een land dat zich vrijwillig isoleert en zich zoveel mogelijk afwendt van het Westen, met een leiding van paranoïde mafkezen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 22:43
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 09-10-2006 @ 20:41 :
Maar Israel kan door die kernwapens ook de bezette gebieden blijven bezetten, want mochten de Arabische landen Israel militair verslaan (wat ik niet zie gebeuren) dan heeft Israel kernbom achter de hand.
De Arabische landen hebben al decennia lang betere dingen te doen dan zich zorgen maken over wat de Palestijnen allemaal over zich afroepen. Kernwapens zijn daarin echt geen factor. Ik zou het nog sterker willen stellen: olie is een groter wapen dan kernwapens, omdat daarmee de echte militaire grootmachten beïnvloed kunnen worden.
Oud 09-10-2006, 23:28
akumabito
akumabito is offline
Militair gezien stelt Noord Korea natuurlijk geen fuck voor. Zelfs een mafkees als Kim Jong Il kan nog wel verzinnen dat het dan geen al te best idee is om rare dingen te gaan doen. Het blijft dan ook ongetwijfeld bij dreigementen van hun kant... lekker negeren die hap.

Of natuurlijk gelijk goed ingrijpen en Kim Jong Il afzetten, de NK bevolking zal wellicht flink positiever reageen als bijv. de Irakeze bevolking. Maar ach, wie zit er nou op een verneukt land als NK te wachten? NK kan zich scharen bij landen als Soedan of Tsjetjenie. Natuurlijk dient het westen zich diep te schamen om wat er gebeurd in deze landen, maar tegelijkertijd hebben we groot gelijk dat we al die beerputten maar mooi links laten liggen.

Reality sucks.
Oud 09-10-2006, 23:32
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
akumabito schreef op 10-10-2006 @ 00:28 :
Of natuurlijk gelijk goed ingrijpen en Kim Jong Il afzetten, de NK bevolking zal wellicht flink positiever reageen als bijv. de Irakeze bevolking.
Wat een ongelooflijke misvatting. Sorry dat ik het zeg, maar dat is wel erg veel naïviteit. Júist de Noord-Koreanen zullen veel negatiever reageren dan de Irakezen. Nog hondermaal meer negatiever zelfs. Omdat zij juist nog 100 keer erger zijn gehersenspoeld dan de mensen in Irak. In Irak kon je nog Westerse media en verichten binnensmokkelen, in Irak zijn er nog wel mensen een beetje op de hoogte geweest. Maar Noord-Korea is hermetisch afgesloten van de buitenwereld op alle mogelijke manieren. Op de kleuterschool worden ze al geïndoctrineerd over de grote leider Kim Jong-Il. Ze zullen nog grotere terroristen worden dan de Irakezen, mochten ze 'bevrijd' worden.

Reality sucks, inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 23:36
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-10-2006 @ 23:43 :
De Arabische landen hebben al decennia lang betere dingen te doen dan zich zorgen maken over wat de Palestijnen allemaal over zich afroepen. Kernwapens zijn daarin echt geen factor. Ik zou het nog sterker willen stellen: olie is een groter wapen dan kernwapens, omdat daarmee de echte militaire grootmachten beïnvloed kunnen worden.
Even tussendoor: Wat roepen de Palestijnen over zichzelf af?
Ze worden bezet! Dan mag je je toch verzetten.

Tot in jaren 80 was het in bezette gebieden zelf heel rustig. Geen rellen en zo. En wat doet Israel? Zet het Palestijns bestuur op? Werkt het aan een Palestijnste staat? Nee, ze bouwt nederzettingen. En durft niet eens hard op te zeggen dat er ooit Palestijnste staat moet komen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 23:36
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-10-2006 @ 00:32 :
Wat een ongelooflijke misvatting. Sorry dat ik het zeg, maar dat is wel erg veel naïviteit. Júist de Noord-Koreanen zullen veel negatiever reageren dan de Irakezen. Nog hondermaal meer negatiever zelfs. Omdat zij juist nog 100 keer erger zijn gehersenspoeld dan de mensen in Irak.
Propagagandafilmpjes zijn niet eetbaar, ik betwijfel dus of de Noord-Koreanen daadwerkelijk negatief zouden reageren, mits er werk zou worden gemaakt van armoedebestrijding en voedselhulp.
Oud 09-10-2006, 23:37
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-10-2006 @ 00:32 :
Wat een ongelooflijke misvatting. Sorry dat ik het zeg, maar dat is wel erg veel naïviteit. Júist de Noord-Koreanen zullen veel negatiever reageren dan de Irakezen. Nog hondermaal meer negatiever zelfs. Omdat zij juist nog 100 keer erger zijn gehersenspoeld dan de mensen in Irak. In Irak kon je nog Westerse media en verichten binnensmokkelen, in Irak zijn er nog wel mensen een beetje op de hoogte geweest. Maar Noord-Korea is hermetisch afgesloten van de buitenwereld op alle mogelijke manieren. Op de kleuterschool worden ze al geïndoctrineerd over de grote leider Kim Jong-Il. Ze zullen nog grotere terroristen worden dan de Irakezen, mochten ze 'bevrijd' worden.

Reality sucks, inderdaad.
Ik ben met je eens, ze zullen vechten als leeuwen voor hun land, hun systeem, hun leider. Maar daarna... ik zie geen zelfmoordaanslagen en zo.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 23:37
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-10-2006 @ 00:36 :
Propagagandafilmpjes zijn niet eetbaar, ik betwijfel dus of de Noord-Koreanen daadwerkelijk negatief zouden reageren, mits er werk zou worden gemaakt van armoedebestrijding en voedselhulp.
Precies! Ik ben wat dat betreft wel hoopvol!

En Zuid-Korea moet maar flink de portemonnee trekken!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 23:39
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 10-10-2006 @ 00:37 :
Huh? Waarom zou Zuid-Korea moeten opdraaien voor de kosten? Net alsof zij kunnen helpen dat Korea een speelbal werd in de koude oorlog.
Oud 09-10-2006, 23:39
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 10-10-2006 @ 00:37 :
Precies! Ik ben wat dat betreft wel hoopvol!

Die zijn niet zo rijk heur.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 23:48
akumabito
akumabito is offline
Feit is gewoon dat NK een vrij nutteloos land is, met een zo goed als niet bestaands economie en een waardeloze infrastructuur, en gevuld met miljoenen hongerleidende, relatief laag opgeleide mensen. Geen enkel land (noch ZK, noch de VS) hebben er ook maar enig baat bij om dat soort toestanden aan te pakken. Lullig voor de mensen die daar zitten, maar jah.. Ik heb er eerlijk gezegd niet zo'n kijk op, maar ik kan me heel goed voorstllen dat ZK totaal niet op een hereniging zit te wahten als bijvoorbeeld het regime van Kim Jong Il ten val komt..
Oud 09-10-2006, 23:57
T_ID
T_ID is offline
Dat kon nog wel eens de harde waarheid zijn. Duitsland zit ook nog steeds met hun DDR erfenis, en in Noord-Korea moet je dat ongeveer met een factor honderd vermenigvuldigen.

Tenzij de Noord-Koreanen hun regime ten val brengen zal er niks veranderen.
Oud 10-10-2006, 00:06
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-10-2006 @ 00:39 :
Huh? Waarom zou Zuid-Korea moeten opdraaien voor de kosten? Net alsof zij kunnen helpen dat Korea een speelbal werd in de koude oorlog.
Het was half serieus, half cynisch bedoeld.

Maar ja, niks aan kunnen doen, tja, wie (een burger) kan er wel wat aan doen, zijn huidige situatie?

Ik kan er niks aan doen dat anderen het geld opmaakten. En toch hebben wij maar 4 jaar beurs nu. Kan ik niks aan doen? Toch 'draai ik er voor op'.

Zo kan ik nog 100 voorbeelden geven!

Dus sorry, maar ik kan niks met je punt!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 06:54
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 10-10-2006 @ 00:57 :
Dat kon nog wel eens de harde waarheid zijn. Duitsland zit ook nog steeds met hun DDR erfenis, en in Noord-Korea moet je dat ongeveer met een factor honderd vermenigvuldigen.

Tenzij de Noord-Koreanen hun regime ten val brengen zal er niks veranderen.
Precies, dat vergeten mensen wel eens. De verhouding tussen DDR en BRD was veel minder 'scheef' dan die tussen NK en ZK en nu, decennia na dato is het Duitsland van nu eigenlijk nog steeds niet helemaal over de (economische) gevolgen van samenvoegen heen.

Als NK 'aangepakt' zou worden, dan zou ZK overspoeld worden met vluchtelingen. Dat zou dat land gewoon niet trekken. Dat zou dan kopje onder gaan en de hele regio destabiliseren. Het klinkt lullig, maar het regime daar laten zitten en een beetje onder de duim houden zou wel eens het beste kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 10:23
Fausto
Fausto is offline
Hoewel een inval ten koste gaat van de burgers aldaar zal de internationale gemeenschap ZK dan financieel moeten ondersteunen wanneer men toch binnenvakt in NK en gaat dat argument niet op.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 13:28
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Fausto schreef op 10-10-2006 @ 11:23 :
Hoewel een inval ten koste gaat van de burgers aldaar zal de internationale gemeenschap ZK dan financieel moeten ondersteunen wanneer men toch binnenvakt in NK en gaat dat argument niet op.
Tsjah, maar met lijstjes van wat "we allemaal moeten" schiet ook niemand wat op. Laten we wel wezen, "we moeten" ook zorgen dat iedereen in Afrika gewoon te eten heeft. Doen "we"ook niet. "We" moeten er ook voor zorgen dat de gewone burgers in Irak en Afghanistan een normaal leven kunnen opbouwen, maar zie wat daar van terecht komt, etc..
Oud 10-10-2006, 16:24
EggeD
EggeD is offline
wat is dat nou voor onzinpolitiek dat sommige landen wel en andere geen atoombom mogen hebben ? gewoon niemand en anders nekschot, duh
Oud 10-10-2006, 17:01
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Fausto schreef op 10-10-2006 @ 11:23 :
waarom moet de internationale gemeenschap nou weer opdraaien voor het gelazer van een landje dat mij echt niets kan schelen ?

zijn dat imbecielen in al die landjes, dat ze niet voor zichzelf kunnen zorgen ? nee toch ? nou dan.
Oud 10-10-2006, 17:16
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Nekojiru schreef op 09-10-2006 @ 19:11 :
ja ik zag hem vandaag overkomen hier mooi stukkie techniek, ingraven en knallen maar
Deden de Amerikanen in juli 1945 ook al, dus niks nieuws onde de zon.

Het type kernwapen dat in Noord Korea is gebruikt zal waarschijnlijk van het Kanontype zijn.

Voor de handige doe het zelvers onder jullie.

INTRODUCTIE

Door een hardnekkig misverstand als gevolg van misinformatie,
(het zou te moeilijk zijn) hier dan het echte
verhaal over de constructie van een thermo nucleair apparaat.
We zullen zien hoe verbazingwekken simpel zo'n ding te maken is
in 10 simpele stappen

Het project kost tussen de Fl.10.000,- en Fl.50.000,- gulden,
afhankelijk van hoe grappig je het eindproduct wilt hebben.
Na het succesvolle vorige project in het "nieuwe" =Stap voor Stap=
formaat zal ik ook deze formule hier weer volgen.

CONSTRUCTIE METHODE

1. Ten eerste moet je ongeveer 100 kg, wapen kwaliteit, Plutonium
opscharrelen bij je plaatselijke leverancier. Hiervoor kun je terecht
bij onze collega's van een kerncentrale, maar die vinden het meestal
niet zo leuk als er grote hoeveelheden Plutonium missen. Het is beter
om je lokale terrorist organisatie te consulteren, of misschien de
Z-side bij jouw in de buurt.

2. Denk er wel om dat Plutonium, speciaal de pure vorm, een beetje
gevaarlijk is. Was je handen met water en zeep na gebruik, en laat
je kinderen en huisdieren er niet mee spelen. Een beetje overgebleven
Plutonium stof is trouwens uitstekend geschikt als insecten verdelger.
Het beste kun je het bewaren in een loden pijp, maar als je die niet
voorhanden hebt, kun je ook een oude thermosfles gebruiken.

3. Knutsel een metalen huis in elkaar om apparaat te herbergen. Hier-
voor kun je van alles gebruiken. De meeste metalen voorwerpen kun je
goed in de gewenste vorm buigen b.v. een emmer of een gasfles o.i.d.
Gebruik geen aluminium folie !!

4. Stop het Plutonium in 2 halve bollen, ongeveer 4 cm uit elkaar.
Gebruik rubber cement om het plutonium stof wat bij elkaar te houden.

5. Koop nu ongeveer 220 kg trinitrotolueen (TNT)
Nobelit (dynamiet opgelost in wat kalk) is veel beter maar een stuk
lastiger om mee te werken, zodat wij TNT adviseren
Uw behulpzame leverancier zal hier met plezier voor zorgen.

6. Plak de TNT om de 2 halfbolvormige vormen, die je geconstueerd
hebt in stap 4. Het beste kun je de TNT vastplakken met wat Playdo
klei, maar andere speelgoedklei is ook goed. Gekleurde klei is acceptabel
maar niet nodig. Het is nu niet het juiste moment om grappig te gaan
doen

7. Stop het bouwwerk uit de vorige stap in het omhulsel gemaakt in
stap 3. Gebruik een sterke lijm zoals "Crazy Glue" of andere
acrylaatlijm om het geheel stevig bij elkaar te houden; dit om een
ongecontoleerde detonatie te voorkomen a.g.v. vibratie of onoordeel-
kundig gebruik.

8. Om het geheel te ontsteken, koop een radiografisch bestuurde servo,
die je o.a. in radiografisch bestuurde vliegtuigen tegenkomt. Met
weinig moeite is hiervan een op afstand bedienbare plunjer te fabriceren,
die een slaghoedje bediend, waarna een kleine explosie volgt. Deze
slaghoedjes zijn gewoon te koop in de supermarkt in België. Ik
adviseer het "BlastMatic" type want deze geven een niet goed-geld
terug garantie.

9. Verstop nu het hele apparaat voor je buren en kleine kinderen.
De garage is niet zo'n goede plek vanwege de hoge vochtigheid en
grote temperatuurschommelingen. Nucleaire apparaten staan er om
bekend om spontaan af te gaan in deze onstabiele condities. De gangkast
of het keukenkastje zijn perfecte plekken.

10. Je bent nu de trotse eigenaar van een werkend thermonucleair appa-
raat!! Het is een goede opener op feestjes en partijen, en kan ook
uitstekend gebruikt worden bij CAO onderhandelingen.

THEORIE DER WERKING
Het apparaat werkt volgens het principe van de kritische massa. Als
het TNT explodeert comprimeert deze het plutonium tot de kritische
massa. Deze critische massa produceert dan een kettingreactie (het
zogenaamde domino effect) en vervolgens een grote thermonucleaire
reactie. En klaar is Kees, een 10 megaton explosie!!!!!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 17:38
Sherpao
Sherpao is offline
Waarom papegaait iedereen maar de media na?
Oud 10-10-2006, 17:55
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 10-10-2006 @ 18:38 :
Waarom papegaait iedereen maar de media na?
Omdat ze geen andere bronnen hebben en te lui (of te dom) zijn om zelf te denken mischien?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 18:10
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 10-10-2006 @ 18:55 :
Omdat ze geen andere bronnen hebben en te lui (of te dom) zijn om zelf te denken mischien?
ik wel iig
Oud 10-10-2006, 18:31
lekkage_lek
lekkage_lek is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-10-2006 @ 23:38 :
Wat mij betreft mag China dat ook niet. China lijkt een keurig land, maar ondertussen... Verschil zit 'm in de manier waarop het land bestuurd wordt: in China heb je te maken met een berekenbare, stabiele leiding in een land dat steeds meer op het Westen wil lijken. Noord-Korea is een land dat zich vrijwillig isoleert en zich zoveel mogelijk afwendt van het Westen, met een leiding van paranoïde mafkezen.
Zolang ze maar op ons, oppermacht Westen, lijken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten