Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2006, 18:41
vampiro
vampiro is offline
Hallo,

Sindskort heb ik een nieuwe modem met routerfunctie. De modem/router staan beneden en de computers boven.

Nu is het heel onlogisch om 3 kabels naar boven te gaan trekken dus was mijn gedachte om mijn oude router weer eens aan te sluiten en deze dan boven neer te zetten.

Oftewel :

kabel komt huis binnen --- modem/router --- router --- 3 PC's

Maar hoe krijg ik dit werkende? Ik ben er al achter dat "gewoon" een LAN van router 1 naar de WAN van router 2 niet werkt. Ook heb ik DHCP van router 1 al eens uit gezet, maar allemaal zonder resultaat.

Kan iemand mij helpen aan een begrijpbare uitleg? Bedankt!

Laatst gewijzigd op 17-05-2006 om 18:46.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2006, 18:47
Martin
Martin is offline
DHCP van router 2 uitzetten en de kabel vanaf het modem niet aansluiten op de WAN-poort maar op een normale patchpoort?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 18:54
M@rco
M@rco is offline
Je moet die router zo instellen dat hij niet meer routert (dat doet je nieuwe modem immers al), maar alleen nog maar als switch werkt. Misschien kan dat inderdaad wel door de DHCP-functie uit te schakelen. Als het echt allemaal niet werkt dan is het misschien een ideetje om een switch te kopen...

Misschien kun je ook wel je modem zo instellen dat hij niet als router, maar gewoon als modem werkt. Dat kan bij die van mij (een ZyXEL) in ieder geval wel.
Oud 17-05-2006, 20:09
vampiro
vampiro is offline
beide edankt voor het antwoord maar beide ideeen lijken niet te helpen.

De modem/router ziet wel een "unknown" met het MAC van de router maar daar blijft het bij. Ik kom op geen enkele manier op internet
Oud 18-05-2006, 13:40
Verwijderd
Citaat:
vampiro schreef op 17-05-2006 @ 21:09 :
beide edankt voor het antwoord maar beide ideeen lijken niet te helpen.

De modem/router ziet wel een "unknown" met het MAC van de router maar daar blijft het bij. Ik kom op geen enkele manier op internet
Kun je het modem niet op bridge instellen?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 16:08
LB06
LB06 is offline
Verbind de 2e router via een LAN port met de 1e router en laat alleen je 1e router dhcp/nat server spelen. Zorg er dus voor dat je 2e router deze niét aan heeft staan.

Als het goed is krijgt je 2e router nu een ip van je eerste router. Zorg dat dit ip matched met het ip dat je in de 2e router instelt. Als het goed is kun je nu altijd een ip lease krijgen via dhcp.

If all else fails, gooi je 2e router uit het raam en koop een switch voor een paar €'s.

Edit:
Hmm, als al je pc's boven staan dan is er toch niks aan de hand? Dan kun je gewoon je modem een modem laten zijn, en je 2e router de dhcp leases laten verzorgen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 16:49
vampiro
vampiro is offline
Iedereen bedankt voor de reactie!

Ik ben een dag bezig geweest met klooien van DHCP's uit en aanzetten maar alles zonder succes. Simpelweg DHCP uitzetten van router nummero 2 hielp niet, dus blijkbaar moest er nog iets meer gebeuren.

Ik heb dan toch maar voor een makkelijkere oplossing gekozen en heb een Switch gekocht (12 euro) en nu werkt alles perfect

Ik kan het alleen niet hebben dat ik WEET dat het met de router ook zou moeten kunnen maar wat ik ook probeer en welke adviezen ik ook opvolg, het resultaat blijft zero.

IIG werkt het weer, dus toch iedereen bedankt voor het meedenken
Reageren

Regels voor berichten